چاپ فلکسی چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چاپ فلکسی چیست؟
آیا می‌دانید چاپ فلکسی چیست؟ آیا به تابلو‌های سردر فروشگاه‌ها با بزرگراه‌ها دقت کرده اید؟

” فلکسی فیس ” یکی از انواع چاپ می‌باشد که بر روی پایه مورد نظر نصب شده و در آن از نور مهتابی استفاده شده است. فلکس یا فلکسی در دو نوع کره‌ای و چینی در بازار موجود می‌باشد. بیشترین کاربرد چاپ فلکسی در سردر مغازه‌ها، فروشگاهها، تابلوهای عابر پیاده و بیلبورد‌های تبلیغاتی می‌باشد .

متریال فلکسی چیست؟
به جنس‌هایی که قابلیت این را دارند که بتوانند نور را از خود عبور دهند متریال می‌گویند. فلکسی برخلاف بنر قابلیت عبور دهی نور را دارد. نور مهتابی به کار رفته در فلکسی به خوبی از فلکسی عبور کرده و تابلو را روشن می‌کند. از این جهت چاپ فلکسی برای تابلوهایی که در شب نیز در معرض دید عموم هستند بهتر و کارآمد‌تر می‌باشد.

از دیگر تفاوت چاپ بنر و فلکسی این است که فلکسی به علت وجود لامپ مهتابی داخل تابلو تیره‌تر از بنر بنظر می‌رسد

چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می‌شود کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو خواهد شد.

تفاوت بنر چینی و کره ای:
بنر‌ها در دو جنس کره‌ای و چینی در بازار موجود می‌باشند که از نظر مقاومت، کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. جنس چینی نسبت به کره‌ای از مقاومت و کیفیت کمتری برخوردار است. چاپ بنر برای کاربر دهای معمولی و استفاده‌های چندد روزه مثلا چاپ بنر برای کنفرس‌ها نیاز به استفاده از بنر کره‌ای ندارد. چاپ بنر برای سر در مغازه‌ها و چاپ بنر برای بیلبوردد‌ها نیاز به یک بنر مقاوم‌تر دارد. از این رو در هنگام انتخاب نوع بنر باید به کاربرد آن توجه شود. اگر بنر کره‌ای را برای چاپ انتخابب کردید بهتر است از دستگاه‌های پیشرفته‌تر برای چاپ بنر استفاده نمایید تا کیفیت بنر بالاتر برود.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت