دراکولا (روش‌های مقابله)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

حشره دراکولا نارنجی، با شکم و انتهای تیره، ظاهری شبیه سوسک و مورچه دارد و به رطوبت علاقه مند است. خطر قرار گرفتن در معرض این حشره در مناطق شمال و به ویژه در فصل تابستان که جمعیت و رطوبت هوا بالاست، بالاتر می‌رود.

راه رفتن حشره دراکولا روی پوست، باعث زخم‌های بسیار عمیق و دردناک می‌شود. این حشره به سلطان حشرات مناطق گرم و مرطوب معروف است. به واسطه‌ی سمی که در بدن خود دارد فاقد دشمن طبیعی است و حتی پرندگان نیز از خوردن آن خودداری می‌کنند.

حشره دراکولا به محض تحریک، با ترشح سم بر پوست بدن انسان، باعث بروز تاول‌های شدید همراه با درد، سوزش و خارش می‌شود. بهبود تاول‌های ناشی از سم این حشره، درمان خاصی ندارد و تنها باید با مواد ضد عفونی کننده، زمان بهبود 10 روزه‌ی آن را تحمل کرد. به طور معمول، بیشتر فعالیت این حشرات در هنگام غروب آفتاب رخ می‌دهد چراکه از نور آفتاب گریزانند.

.

روشهای مبارزه:

1. بستن در و پنجره‌های منزل و استفاده از توری ( این حشره ریز است پس اندازه سوراخ توری نباید بیشتر از 1/5 در 1/5 میلی متر باشد)

2. چک کردن دیوارها و سقف منزل خود از نظر وجود حشره دراکولا هنگام خوابیدن

3. سم پاشی منزل خود با حشره کش (pyrethroid) و جمع آوری لاشه‌های این حشره در صورت وجود حشره دراکولا در منزل

4. از بین بردن علف‌های هرز اطراف منازل

5. کاستن از تعداد از لامپ‌های روشن و خاموش کردن لامپ‌های غیرضروری

6. تکان دادن و بازرسی دقیق لباس‌های شسته شده پهن شده در فضای باز قبل از جمع کردن لباس ها

7. استفاده از Black light که می‌بایست لامپ‌های مولد اشعه فوق بنفش را در نزدیکی اماکن نصب کرده و اطراف آنرا سمپاشی نمود.

8. استفاده از شیوه ملافه آغشته ( Impregnated bed sheet) که بدین منظور می‌توان محلولی از حشره کش هایی همچون سموم پایرتروئید تهیه نمود.

9. مبارزه از طریق امواج فراصوتی ( التراسونیک ): در این روش امواج صوتی ایجاد شده در فـرکانسهای بالاتر از قدرت شنوایی گوش انسان و در محدوده شنوایی جانوران موذی باعث دورشدن آنها از محیط می‌شود. این روش کاملا بی‌ضرر و ســـازگار با محیط زیست می‌باشد..

.

منابع:
.http://namnak.com

بخش‌های مرتبط

مجله شستشو و نظافت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت