اصول صحیح نصب تابلو نقاشی روی دیوار

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1.قبل از نصب، محل تابلو را تعیین کنید

تعیین موقعیت دقیق تابلوی شما ممکن است با توجه به جایی که میخواهید آن را نصب کنید، حساس باشد. پس ابتدا دیواری را که می‌خواهید تابلو را روی آن نصب کنید، انتخاب کنید؛ برای این کار:

  • نور را بررسی کنید: برای محافظت از رنگ نقاشی خود، از مکان هایی که نور مستقیم (نور خورشید، حتی هالوژن و نئون) وجود دارد اجتناب کنید، مخصوصا برای تابلوهای پاستلی که بسیار به نور مستقیم حساس است. رنگ دیوارها و محل مبلمان خود را در نظر بگیرید.
  • از ایجاد پارادوکس بُعد دوری کنید: جداسازی یک قاب کوچک بر روی یک دیوار بزرگ باعث می‌شود که آن را به چشم کوچکتر کند، یک فرمت بزرگ در گوشه ای از دیوار به نظر خفقان آور می‌رسد.
  • آن را با سبک دکوراسیون اتاق هماهنگ کنید: با عظمت نقاشی، رنگ فریم ها، وحدت در اندازه‌ها یا رنگ‌ها بازی کنید.
  • ارتفاع صحیح تابلو را تعیین کنید: قاعده کلی این است که مرکز تابلو باید در سطح چشم (حدود 1.60 متر) باشد.
  • با مداد گوشه‌های بالای قاب را علامت بزنید.
  • اگر هیچ کسی را ندارید که کمکتان کند و قاب را برایتان نگه دارد،قبل از سوراخ کردن دیوار از محل آن مطمئن شوید: یک الگو از قاب یا تابلو را به صورت دست ساز و با کاغذ محکم تهیه کنید و آن را روی دیوار قرار دهید حال با آن محل دقیق نصب را تعیین کنید.

2. نقطه تعادل را پیدا کنید

پنج سانتیمتر از بالای تابلو و از دو طرف اندازه گیری کرده و علامت بگذارید. این دو نقطه را به هم وصل کنید. با استفاده از خط کش نقطه وسط آن و

نقطه اتصال تابلو را مشخص کنید. برای یک تابلوی بسیار بزرگ، بر روی خط نشانگر خود دو نقطه را تعیین کنید تا بتوانید تعادل کامل تابلو را برقرار کنید.

3. قلاب تابلو را آماده کنید

برای یک تابلوی کوچک، یک حلقه ساده برای قلاب در وسط قاب (در قسمت بالایی) کافی است. اگر تابلو بزرگتر و وزن آن چهار کیلوگرم یا بیشتر است، پنج سانتیمتر از بالا و سمت چپ اندازه گیری کنید و این اندازه گیری را در انتهای دیگر به همین شیوه تکرار کنید و قلاب‌ها را وصل کنید.

قلاب معمولی، قلاب سوئدی، انواع رول پلاک و انواع ریل برای نصب تابلو

4.1: نصب تابلوهای کوچک با قلاب:

جنس دیوار خود را با مشت پیدا کنید: به آرامی روی آن ضربه بزنید. اگر دیوارتان توخالی باشد، باید قلاب معمولی را انتخاب کنید که برای تابلوهای کوچک ایده آل است. برای نصب بهتر، میخ را تا جایی که جا دارد وارد دیوار کنید. اگر دیوارتان بی‌صدا بود که نشان دهنده توپر بودن آن است، باید از یک قلاب سوئدی استفاده کنید. قلاب سوئدی نیز برای تابلوهای کوچک مناسب است. قلاب سوئدی با سه میخ بر روی بر روی دیوار محکم خواهد شد، حتی اگر یک دیوار بتنی یا سنگی باشد.

4.2: نصب تابلوهای بزرگ با رول پلاک:

اگر تابلو سنگین است، بهتر است از رول پلاک استفاده کنید تا تابلو وزن و لنگرش را روی دیوار بیاندازد نه ابزار اتصال. نوع رول پلاک را با توجه به نوع

دیوار انتخاب کنید. برای یک دیوار توخالی، یک رول پلاک چنگکی، این کار را انجام می‌دهد. برای یک دیوارتوپر، باید از رول پلاک پیچی استفاده کنید. روش نصب بر اساس نوع رول پلاک انتخاب می‌شود. برخی از آنها قبل از سوراخ کردن دیوار نیاز به بررسی دارند.

4.3: نصب چندین تابلو بر روی ریل:

ریل عکس یک راه حل عالی برای آویزان کردن چند تابلو یا قاب بر روی یک دیوار است. با نصب یک ریل به راحتی می‌توانید بدون اینکه دیوار را با سرواخ‌های متعدد زخمی کنید، تعداد زیادی تابلو در هر ابعاد و اندازه‌ای که می‌خواهید را نصب کنید و از طرفی محل قرار گیریشان را به راحتی تغییر دهید. ریل‌های نصب تابلو را احتمالا در گالری‌های آثار هنری زیاد دیده‌اید. این ریل‌ها انواع مختلفی دارند:

  • ریل J شکل که هم می‌توان قلاب تابلو را مستقیم به آن متصل کرد و هم به واسطه کابل.
  • ریل سقفی که تابلو تنها به واسطه کابل به آن وصل می‌شود.
  • ریل G شکل که قلاب و محل اتصال کابل را پنهان می‌کند.

در تمام موارد ذکر شده، قلاب‌ها قابل تنظیم هستند و در امتداد عرض ریل عکس جابه جا می‌شوند. با انجام این کار می‌توانید ارتفاع تابلوها را به صورت دلخواه تنظیم کنید و قادر به حرکت دادن تابلوهای خود خواهید بود. حتی اگر به ریل مخصوص آویزان کردن عکس دسترسی ندارید می‌توانید با کمی خلاقیت از چوب پرده‌ها و کابل‌های مقاوم برای این کار استفاده کنید.

4.4: نصب تابلو روی دیوار حمال:

دیوار حمال دیوار توپری است که بار سقف را به دوش می‌کشد. نصب تابلو بر روی دیوار حمال قواعد خودش را دارد. برای این کار باید از رول پلاک استفاده کنید؛ البته نه به روش معمول:

  • مته را مستقیم نگه دارید
  • قطر رول پلاک را سوراخ کنید.
  • رول پلاک را بگذارید و با یک چکش آن را در دیوار جای دهید.
  • سپس با یک پیچ گوشتی، رول پلاک را بپیجانید.

 

5. تابلوی خود را آویزان کنید:

کار تمام است! تابلوی خود را بر روی اتصال آماده شده نصب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید!

.
منابع:

.https://khooger.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت