آیا دوست دارید جای کسی باشید که به 40 نفر در یک ردیف سلام کنید و هیچ کدام از آنها جواب سلام شما را ندهند؟ پس جواب سلام مهماندار را بدهید. باید اعتراف کرد که حضور مهماندار پرواز با رفتاری دوستانه و همراه با احترام، میتواند برای بوجود آمدن تعاملی لذت بخش، بسیار مفید باشد و حتی میتواند روز آنها یعنی مسافر و مهماندار را نشاط آور کند.
از قبل وسایل مورد نیازتان در طول پرواز را بردارید
اگر نمی توانید کیف دستی تان را بلند کنید و بالای سرتان جا دهید، بهتر است چک کنید و مشکل را حل کنید. از مهماندار نخواهید تا کیف تان را بلند کند و خود را در معرض خطر قرار دهد. در واقع، بسیاری از خطوط هوایی به مهمانداران شان آموزش دادهاند که برای جلوگیری از صدمه دیدن در سر کارشان، کیفها را بلند نکنند. بنابراین یاد بگیرید که بارتان را برای تنها حمل کردن آن سبک کنید و در غیر اینصورت نمی توانید به تنهایی آن را حمل یا بلند کنید و باید هزینه هایی پرداخت نمایید. اگر میخواهید چمدانتان را در فضای مخصوصی که بالای سرتان تعبیه شده جا دهید، ابتدا از جمع بودن چرخها مطمئن شوید.
مجهز و آماده سوار هواپیما شوید
دلیلی ندارد که برای رفع کوچکترین نیازهایتان انتظار کمک از طرف مهماندار را داشته باشید، پس مجهز و آماده سفر کنید. اگر میدانید که بلافاصله بعد از سوار شدن باید قرص بخورید حتما با خودتان یک بطری آب به همراه داشته باشید، چون مهماندار قبل از بلند شدن به شدت مشغول است و درخواست آب از او منصفانه نیست. اگر به غذاهایی که از ماهی درست میشوند آلرژی دارید، حتما از قبل و به محض سوار شدن به مهماندار اطلاع دهید. اگر میدانید که به کتاب تان در حین پرواز نیاز دارید، آن را در بار اصلی تان نگذارید، چون تا پایان پرواز و فرود آمدن دیگر به آن دسترسی ندارید. سعی کنید وسایلی که در طول پرواز به آنها احتیاج دارید را همراه خودتان داشته باشید و در کیف دستی تان بگذارید.
به اخطارهایی که داده میشود گوش دهید
حتما به اخطار و اعلانهای داده شده که شامل نسخهی نمایشی ایمنی میشود، توجه کنید. دادن این اخطارها بیدلیل نیست و برای مطلع نمودن و مصون ماندن مسافران داده میشوند. این اخطارها یک باره برای همه کسانی که در کابین هواپیما حضور دارند، پخش میشوند تا مهماندار مجبور نباشد برای تک تک مسافران توضیح دهد. بنابراین حتی اگر فکر میکنید که همه آنها را قبلا شنیده اید، بهتر است سرجایتان بنشینید و به چیزهایی که گفته میشود، توجه کنید.
درخواستهای معقول داشته باشید
وقتی تقاضای نوشیدنی میکنید، دقیقا نوع سفارشتان را مشخص کنید، مثلا به این صورت ” لطفا نوشابه بدون یخ وبا یک برش لیمو”. تا جایی که امکان دارد، سعی کنید سفارشتان واضح باشد تا مهماندار مجبور نشود سفارشتان را دوباره حاضر کند. اگر میخواهید مهماندار را اذیت نکنید، لطفا هدفون تان را وقتی دارید با او صحبت میکنید از گوش تان بیرون بیاورید.
توقع نداشته باشید که مهماندار پرستار بچه شما باشد
اگر با بچهها سفر میکنید، حتما مجهز و آماده سفر کنید و انتظار نداشته باشید که مهماندار برای کودک شما اسباب بازی، پوشک، دستمال مرطوب مخصوص کودکان، فراهم کند. هیچ وقت از مهماندار خواهش نکنید تا پوشک کثیف را بدون اینکه آن را در کیسه گذاشته باشید، از شما بگیرد، مسئولیت کودکان تان چه داخل هواپیما باشید یا خارج از آن با شماست.
از مهمانداران در مقابل مسئولانشان تشکر و قدرانی نمایید
اگر مهمانداری به خاطر سرویس دهی خوب و منظم و حرفه ای بودنش، تحسین شما را برانگیخته، با تعریف و تمجید از او نزد کارفرمایش، مراتب قدردانی تان را به او نشان دهید. همچنین میتوانید برای قدردانی از مهمانداران، شماره پرسنلی و شماره پرواز را از آن مهماندار بپرسید و بعد از فرود آمدن هواپیما به شرکت هواپیمایی برای تقدیر از مهماندار اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که مهمانداران هواپیما هم مثل شما انسان اند، پس با آنها به شکلی رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.
.
منابع:
.https://blog.safarme.com
.https://www.beytoote.com