حساسیت پا به کفش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

علائم آلرژی به کفش :

ممکن است وقتی کفش جدیدی را می‌پوشید، پاهای تان دچار قرمزی، حرارت، خارش و عرق کردن شود، در برخی موارد این مشکلات در همان ساعات نخست پس از پوشیدن کفش پایان می‌یابد اما گاهی تا یک هفته بعد از استفاده نیز این علائم ادامه پیدا می‌کند و تا آنجایی پیشرفت می‌کند که شما احساس می‌کنید که پوستتان دچار سوختگی یا زنبور گزیدگی شده اید.

هنگامیکه جوش پا رشد میکند، بهبود آن معمولا هفته‌ها طول می‌کشد، بهتر است برای پیشگیری از تکثیرجوش از خاراندن آن جدا خودداری کنید.

.

دلایل ایجاد و تشخیص آلرژی به کفش :

یک متخصص امراض پوستی می‌تواند به تشخیص آلرژی به کفش (درماتیت) کمک کند.

پزشک میتواند شما را معاینه کرده یا با آزمایش متوجه شود که پاهای شما نسبت به چه کفش هایی واکنش نشان میدهد و نسبت به چه جنس و مواد اولیه ای حساسیت دارد.

نکته: وقتی که به پزشکتان مراجعه می‌کنید می‌توانید کفشتان را با خود ببرید تا به شما در تشخیص دلایل ایجاد حساسیت کمک کند..

اگر جوش و قرمزی در قسمت بالایی پا باشد این بدان معناست که شما به مواد شیمایی و مواد، رنگ‌ها و چرم و چسب موجود در قسمت بالایی کفش تان حساسیت دارید، وجود سوزش در قسمت کف پا نشان میدهد که شما ممکن است به افزودنی‌های لاستیکی در قسمت کف کفش یا جنس کفی حساس باشید.

در کفش‌های Canvas وجود سولفید متیل تیتو می‌تواند حساسیت ایجاد کند. در تحقیقات مربوط به همین زمینه در سال 2009 مشخص شد که مواد شیمایی و کرومات موثرترین دلایل ایجاد سوزش و خارش پا هستند؛ اخیرا مواد شیمایی جدیدی در صنعت کفش سازی وارد شده‌اند و به همان نسبت حساسیت‌ها و آلرژی‌های جدید نیز پیش آمده اند.

.

درمان:

اجتناب از مواد شیمیایی که درماتیت را به وجود می‌آورند در پیشگیری و درمان آلرژی بسیار مفید و موثر است، البته شناسایی عوامل ایجاد کننده آلرژی راهی مهم در بهبود جوش و سوزش و درد پای شماست. شما خودتان می‌توانید در این مورد تحقیق کنید و بفهمید که مشکل ایجاد شده در پای شما معلول استفاده از کدام ماده است.

.
منابع:
.https://www.mellishoes.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت