پیشگیری از اشتباهات در پذیرایی مراسم ختم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1- ترجیحاََ اجازه ورود کودکان به مراسم را ندهید

همانطور که میدانید بچه‌ها انرژی بسیار زیادی دارند و همه جا به دنبال تخلیه این انرژی هستند. حتی مراسم ختم. همچنین بودن در چنین فضایی در روحیه کودک تاثیر منفی ای میگذارد که چندین سال بعد آن را بروز می‌دهد.

.

2- همیشه چند نفر همراه داغ دیده در جلوی در به استقبال مهمانان برود

استقبال کردن یکی از عادت هایی است که از دیرباز در ایرانی‌ها وجود داشته است. تا حدی که برای مراسم ختم هم به پیشواز مهمان می‌رویم و از آمدنشان تشکر می‌کنیم. با تنها نذاشتن فرد داغ دیده هنگام استقبال از مهمانان کمک می‌کنیم تا احساس تنهایی نکند و دلگرم شود.

.

3- فردی را مسئول پذیرایی از مهمانان کنید

معمولا مهمانان بعد از نشستن و خواندن فاتحه برای آن مرحوم پای نوحه یا صحبت‌های سخنران مینشینند. پذیرایی از مهمان یکی دیگر از آداب مراسم ختم است. اگر فرد خاصی را مسئول پذیرایی مراسم ختم نکنید ممکن است این امر به خوبی صورت نگیرد.

میوا ارائه کننده بسته‌های پذیرایی تک نفره برای مجالس ختم این امر را برای پذیرایی مراسم ختم راحت کرده است به طوری که هم زیبایی پذیرایی حفظ شود هم با استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی، به حفظ محیط زیست کمک کنیم. حتی فکر این موضوع که در عرض 2 ساعت چند صد عدد ظرف پلاستیکی که 500 سال برای تجزیه هرکدام زمان لازم است، توزیع شود نارحت کننده است.

.

4- با مداح یا سخنران هماهنگ کنید تا نیم ساعت زودتر در مراسم حاضر شود

فرض کنید همه‌ی مهمان‌ها نشسته‌اند و منتظر سخنران یا نوحه خوان هستند با یکدیگر صحبت میکنند . اتفاقاتی که باعث شود دیر تر از زمان موعد به یک مراسم ختم برسیم انقدر زیاد هستند که احتمالا در این مقاله جا نمیشوند. پس یکی دیگر از کارها، از قبل طی کردن ساعت حضور نوحه خوان و یا سخنران در مراسم ختم است.

.

5- اگر بعد از مراسم در مسجد همراهان به منزل متوفی خواهند رفت، از قبل اعلام کنید

میدانید که معمولا اقوام درجه یک برای همدردی با خانواده داغ دار، به منزل فرد متوفی میروند. ولی بعضی اوقات با ناهماهنگی هایی که پیش می‌آید بعضی خبردار نمی شوند و باعث دلخوری پیش می‌آید. حالا اگر به سخنران سفارش کنید تا پشت میکروفن این موضوع را اعلام کند، هیچکدام از این موارد پیش نمی آید.

.
6- جمع آوری زباله‌های پذیرایی مراسم ختم

به عنوان ششمین نکته و آخرین نکته در پذیرایی مراسم ختم توجه به این نکته است که جمع کردن زباله‌های بسته پذیرایی، کار مشکلی است. میوا با طراحی بسته هایی که میتوان پوست میوه و پاکت آبمیوه را در خود آن گذاشت به این امر نیز کمک کرده تا دغدغه ای برای پذیرایی مراسم ختم نداشته باشید
.
منابع:
.http://blog.meeva.ir

بخش‌های مرتبط

مجله پارچه و خیاطی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت