باغ تالار و نکات آن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

• لوکیشن

توجه داشته باشید که لوکیشن برگزاری مراسم از نظر جغرافیایی و دسترسی شهری وضعیت مناسبی داشته باشد.امروزه تعداد زیادی از عروس داماد‌ها در انتخاب باغ تالار محل‌های بسیار دوری را انتخاب میکنند.و بیشتر اوقات ما از میهمانان میشنویم که درمسیر آرایششان خراب شده و یا موهایشان بهم ریخته پس چقدر میتونه بهتر باشه که انتخاب باغ تالار شما در نزدیک ترین حالت ممکن باشد.

.

• ظرفیت سالن

در انتخاب باغ تالار به این که تعداد میهمانانتان چندنفر است دقت داشته باشید و در نظر داشته باشید که اگر تعداد میهمانان صدنفر است فضا برای تعدادی بیشتر بگیرید اگر میهمانانتان نیامدند اضافه بودن فضا مشکلی ایجاد نمیکند اما اگر تعداد میهمانان از ظرفیت محل عروسی بیشتر شود قطعا مشکل ساز خواهد شد.

.

• پارکینگ عروسی

در انتخاب باغ تالار توجه داشته باشید که پارکینگ با ظرفیت بالا داشته باشد.میهمانان بعد از رسیدن علاقه ای به گشتن برای جاپارک ندارند پس محلی و انتخاب کنید که پارکینگی بزرگ و دسترسی راحت داشته باشد.

.

• روکش صندلی و میز

حتما این رو به باغ تالار بگویید که روکش صندلی‌ها و میزهارا تمیز شسته باشد و رو این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما نسبت به این قضیه شوند.ممکن است در مراسم‌های قبلی برخی از روکش‌ها با غذاها و نوشیدنی‌ها لک شده باشند.

.

• میزشام عروس و داماد

باغ تالار فقط ظاهر آن نیست .به آنها بگویید که یک میز شام جداگانه برای عروس و داماد میخواهید.تا عروس و داماد هنگام انتخاب شام و سرو آن همزمان با میهمانان سر میز نباشند.

.

• برسی قبل انتخاب باغ تالار

حتما قبل از مراسم خودتون در یکی از شبهایی که باغ تالار مراسم دارد بروید و غذا نوع سرویس دهی کارکنان کیفیت غذا و هرنکته ای که مد نظرتون هست رو برسی کنید و توجه داشته باشید همه چیز بهترین حالت ممکن است.

.

• از راحتی مهمان هایتان اطمینان حاصل کنید.

در رابطه با اینکه روز مراسمتان هوا چگونه خواهد بود فکر کنید و به مهمانانتان رسیدگی کنید. اگر تابستان است و هوا گرم است حتماً نوشیدنی خنک به همراه یخ برای آنها تدارک ببینید. اگر هوا بی‌اندازه گرم است حتماً از وسایل خنک کننده به تعداد کافی در محل استفاده کنید. از ژنراتور برق برای مواقع اضطراری غافل نشوید (این نکته خیلی مهم است). سعی کنید از سایه بان‌های طبیعی در محل استفاده کنید. اگر هوا خیلی سرد است حتماً از مهمانان بخواهید لباس گرم به همراه داشته باشند و حتماً به تعداد کافی از وسایل گرمایشی در محیط استفاده کنید.

.

• یک برنامه‌ی جایگزین داشته باشید.

اگر باران گرفت چه می‌کنید؟ یک مراسم ایده آل در محلی برگزار می‌شود که علاوه بر فضای باز، فضای سرپوشیده هم داشته باشد تا بتوانید در مواقع اضطراری کل مهمانان را به داخل دعوت کنید.

.

• بادهای ناگهانی را نیز در نظر داشته باشید.

بعضی سازه‌ها ممکن است در اثر وزش باد تخریب شوند. باید به این نکات نیز توجه داشته باشید. در انتخاب لباس دقت کنید و حتماً به آرایشگر خود گوشزد کنید که مراسم شما در فضای باز برگزار خواهد شد تا در هنگام آرایش موی شما دقت لازم را به خرج دهد.

.

• مطمئن شوید که همه صدای شما را می‌شنوند.

شما احتمالاً وقتی دارید مراسم رویایی تان را در ذهنتان تجسم می‌کنید به صدای باد یا خنده و بازی کودکان در اطراف خود فکر نمی کنید. برای اینکه هنگام مراسم عقد همه صدای شما را بشنوند به یک سیستم صوتی هم فکر کنید تا مراسم برای مهمانان حوصله سر بر نباشد.

.

• به حشره‌های مزاحم هم فکر کنید.

اگر نمی خواهید در تمام طول مراسم دست مهمانان شما در هوا باشد در حالیکه پشه و مگس می‌پرانند پس حتماً از شمع‌ها یا اسپری‌های دورکننده‌ی حشرات استفاده کنید.

.

• چیدمان را مناسب فضای باز انجام دهید.

دکور مراسم خود را طوری طراحی کنید تا در تمام طول مراسم و هنگامیکه مراسم عقد برپا می‌شود آفتاب در صورت مهمانان نباشد بلکه ترجیحاً مهمانان پشت به آفتاب باشند.

.

• مهمانان خود را رها نکنید.

از نوشیدنی‌ها خنک مثل لیموناد، نعنا، یخ، دمنوش‌های گیاهی خنک و کوکتل میوه در تمام مدت مراسم استفاده کنید و مطمئن شوید که مقدار کافی آب نوشیدنی خنک تهیه کرده اید.

.

• سایر نکات

⇠ انتخاب باغ تالار یکی از مهمترین گزینه‌های برگزاری مراسم عروسی است که نگاه ویژه ای باید به آن داشت و نمی شود انتخاب باغ را سرسری گرفت و توجهی نکرد.

⇠ برای انتخاب باغ تالار میشود به آشنایانی که به تازگی عروسی کرده‌اند مراجعه کرد.

⇠ بدون شک انتخاب باغ تالار که قبلا انتخاب شده و در نظر خانواده مورد قبول واقع شده بهتر از انتخاب باغ تالار جدیدی است که تابه حال کادر کاری آن را ندیده اید.

.

• سوالات رایج

 

چرا بهتر است مجلس عروسی خود را در باغ برگزار کنیم؟

⇠ ذات بشر طبیعت دوست است و از قرار گرفتن در محیط‌های باز که دارای انواع گیاهان و گل‌ها است، لذت می‌برد. این موضوع موجب می‌شود تا برگزاری مراسم عروسی نیز در این فضاها از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

⇠ زمانی که مراسم ازدواج در باغ برگزار می‌شود، دست دیزاینرها برای طراحی و گل آرایی بازتر است. آن‌ها می‌توانند با استفاده از رنگ‌ها و المان‌های موجود در طبیعت زیبا ترین مناظر ممکن را برای میهمانان شما ایجاد کنند. همچنین، این نماها در عکس‌های عروسی زیبایی فوق‌العاده ای پیدا می‌کنند.

.

باغ‌های عروسی چه امکاناتی دارند؟

⇠ امکانات مختلفی در باغ‌های عروسی به منظور برگزاری هرچه بهتر یک مراسم ازدواج ارائه می‌شوند. این امکانات با توجه به هزینه‌های پرداختی برای کرایه باغ و امکانات آن متفاوت است. هرچه آیتم‌های رفاهی و تشریفاتی بیشتری در باغ عروسی وجود داشته باشد، به طبع هزینه‌های کرایه آن هم بالاتر می‌رود.

⇠ مهم ترین نکته‌ای که در مورد باغ عروسی باید به آن توجه کرد، ظرفیت محل است. تعداد میهمانان یک مجلس عروسی با ظرفیتی که مدیران باغ در نظر گرفته‌اند باید تناسب داشته باشد. اگر این تعداد بیش از ظرفیت باغ باشد، کیفیت خدمات رسانی در مجلس به دلیل ازدحام پایین می‌آید و اگر باغ عروسی بزرگ‌تر باشد، هزینه‌های اضافی به عروس و داماد تحمیل می‌کند.

⇠ مسئله بعدی تناسب فضای پارکینگ با تعداد میهمانان است. به دلیل ازدحام و شلوغی در محل‌های اطراف باغ و برگزار شدن چندین مراسم در یک زمان، در نظر گرفتن فضای مناسب پارکینگ برای میهمانان در کیفیت خدمات رسانی باغ تأثیر بسزایی دارد.

⇠ مسئله بعدی کیفیت نورپردازی و روشنایی باغ است که البته با توجه به هزینه‌ها در باغ‌های متفاوت فرق دارد.

⇠ گروه‌های موسیقی از آپشن هایی است که معمولاً باغ‌های عروسی آن‌ها را ارائه می‌کنند. این گروه‌ها نیز با توجه به سلیقه عروس و داماد و بودجه آن‌ها متفاوت است.

⇠ یکی از آیتم‌هایی که به زیبا کردن فضای عروسی شما کمک شایانی می‌کند، گل‌آرایی است. با استفاده از تکنیک‌های روز در زمینه گل‌آرایی و صرف هزینه‌های منطقی در این راستا می‌توان کیفیت مراسم ازدواج را تا حدود زیادی ارتقا داد.

⇠ سرویس‌های بهداشتی و رختکن‌ها به منظور راحتی و آسایش میهمانان نیز از جمله امکاناتی است که در اجاره باغ عروسی نباید از آن غافل شد.

⇠ آیتم‌های دیگری از جمله آتش بازی، رقص نور، استیج، سالن مجزا، بارهای نوشیدنی و سفره‌خانه ها،اجاره کالسکه عروس و… وجود دارند که با توجه به هزینه‌های صرف شده از سوی عروس و داماد کیفیت‌های متفاوتی نیز دارند.

.

چگونه می‌توان از امکانات باغ‌های عروسی بیشترین استفاده را کرد؟

⇠ با توجه به این‌که عامل محدود کننده در امکانات استفاده شده در بسیاری از مراسم‌های ازدواج بحث هزینه است، استفاده منطقی و هوشمندانه از باغ‌های عروسی می‌تواند در بالا رفتن کیفیت مجلس عروسی کمک شایانی کند.

⇠ توجه به نکاتی که در قسمت‌های قبل گفته شد، تا حدود زیادی کمک می‌کند تا استفاده‌های بهینه تری از امکانات باغ‌های عروسی صورت بگیرد.

⇠ همچنین، استفاده از باغ عروسی در فصولی که مشتری کمتری برای برگزاری مجالس وجود دارد کمک می‌کند تا با کم کردن هزینه‌های اجاره باغ، عروس و داماد بتوانند از امکانات تشریفات مجالس و خدمات مجالس بیشتری استفاده نمایند.

.

منابع:
.https://www.yjc.ir
.https://www.aroosibama.ir
.https://www.shadito.com
.https://bazmineh.com
.http://www.talarnet.com
.https://www.talarweb.net
.https://www.aroos.co
.http://www.khadamatmajales.com
.http://beytoote.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت