راهنمای زیورآلات عقیق سبز

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

سنگ عقیق سبز یکی از زیباترین سنگ هاست. این نگین با رنگ دلربایش و همچنین با خواص منحصر به فردش می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای انگشتر‌های زنانه و مردانه و همچنین گردنبندهای زیبا باشد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های تشخیص عقیق سبز اصل، خواص عقیق سبز در روایات، روش شارژ و نگهداری، عقیق سبز شجر و … همراه شرف آنلاین باشید.

.

نحوه تشخیص سنگ عقیق سبز اصل از بدل

بسیاری از کلسدونی‌های معمولی را با رنگ کردن به رنگ سبز درمی آورند. این سنگ‌ها را اغلب به اشتباه به عنوان سنگ عقیق سبز طبیعی یا کریزوپراز طبیعی به فروش می‌رسانند. در حقیقت این سنگ‌ها کریزوپراز نیستند بلکه کلسدونی‌های رنگ شده به رنگ سبز هستند.

عقیق سبز رنگ شده

اگر قصد خرید عقیق سبز طبیعی یا کریزوپراز را دارید مراقب باشید. بسیاری از فروشندگان بر این باور هستند که عقیق‌های رنگ شده، عقیقهای سبز کاملا طبیعی هستند. سنگ‌های عقیق سبز رنگ شده، غالبا دارای سبز یکنواخت و بدون ناخالصی هستند. عقیق سبز اصل ، معمولا دارای تغییراتی در رنگ و درجه اشباع آن و دارای ناخالصی (اینکلوژن) است. بنابراین اگر سنگی به عنوان عقیق سبز معرفی شد که دارای وضوح عالی، رنگ ثابت و یکسان و بدون ناخالصی است در نوع این سنگ شک کنید زیرا ممکن است عقیق سبز رنگ شده باشد یا سنگ عقیق سبز مصنوعی یا سنگ عقیق سبز طبیعی با کیفیتی خارق العاده.

لازم به توضیح است اکثر عقیقهای سبز موجود در بازار ایران از نوع عقیقهای سبز برزیلی، چینی، هندی و یا خراسانی هستند که غالب آنها یا کلسدونی‌های سبز رنگ شده هستند یا سنگ‌های سبز مصنوعی.

.

 تفاوت یشم و عقیق سبز

با توجه به رنگ و شکل ظاهری که سنگ یشم دارد ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باسد که تفاوت یشم و عقیق سبز چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت یشم و عقیق سبز در مواردی بسیار جزئی و ظریف هستند. برای نمونه عقیق سبز سنگی یک رنگ و با رنگ یک دست می‌باشد. این سنگ شفاف و براق است در حالی که سنگ های  یشم اکثرا کدر و مات می‌باشند. یکی دیگر از تفاوت یشم و عقیق سبز این است که رنگ سنگ‌های یشم یک دست نمی باشد. و مهمتر اینکه سختی یشم کمرت از عقیق است بنابراین با یشم نمیتوانید بر روی آن خش بیندازید.

.

 نحوه شارژ و نگهداری

برای بهره بردن از خواص این گوهر با ارزش به صورت دائم کافی است هر ماه یک یا چند بار اقدام به شارژ کردن سنگ کنید تا خواص خود را از دست ندهد. نحوه شارژ کردن این سنگ و به طور کل انواع سنگ‌های عقیق بسیار ساده و آسان است. فقط کافی است به جهت پاک سازی و تخلیه این سنگ از انرژی‌های منفی یک بار در آب جاری و روان شست و شو دهید و سپس در مقابل نور آفتاب قرار دهید. پس از انجام این کار سنگ شما مجددا شارژ شده است و می‌توانید از خواص آن بهره ببرید.

با توجه به اینکه انواع سنگ عقیق دارای بافت کوارتزی در خود هستند به اندازه سنگی مثل ‌فیروزه آسیب پذیر نیست. یعنی موقع شست‌ و شوی معمول ظرف یا استحمام می‌‌شود که همراه شما باشد. با این حال توصیه می‌شود که سنگ عقیق را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات آب و هوایی و ضربه قرار دهید. دقت داشته باشید که برای تمیز کردن انواع سنگ‌های قیمتی اصلا توصیه نمی شود که از مواد شوینده و شیمیایی و صابون استفاده کنید در این مواقع نتیجه کار معکوس خواهد بود و این مواد شیمیایی تاثیری بدی بر روی کیفیت سنگ خواهند گذاشت. اگر از این گوهر به ‌خوبی نگهداری شود می‌‌توان مطمئن شد که موقع فروش هم از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.

.
منابع:
.https://sharafonline.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت