قند خون

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

امروزه افراد زیادی در دنیا درگیر بیماری قند خون هستند که این مساله باعث نگرانی آنها شده است. به همین منظور ما در این مطلب به بیان چند روش ساده برای پایین آوردن قند خون پرداخته ایم که می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد.

.

روشهایی برای پایین آوردن قند خون

بیماری دیابت در پی کاهش انسولین و افزایش قند خون اتفاق می‌افتد؛ دلایل مختلفی از جمله تغذیه نامناسب، استرس، بیماری و عواملی از این قبیل در بروز این بیماری بی‌تاثیر نیست. مقدار قند خون در بدن انسان سالم 300 است اگر تعداد آن به بیشتر از این مقدار برسد خطرناک است و باید درمان شود. در زیر راهکارهای ساده ای آورده ایم که در پایین آوردن قند خون می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

ورزش کردن یکی از روش‌های ساده و بسیار مفید است که منجر به پایین آوردن سریع قند خون می‌شود. بنابراین هر موقع قند خون شما افزایش پیدا کرد حداقل به مدت نیم ساعت با شدت و سریع ورزش کنید؛ ورزش باعث می‌شود قند خون در بدن شما تبدیل به انرژی شود که این امر باعث کاهش قند خون شما خواهد شد؛ در حالت کلی ورزشهایی مثل ایروبیک، پریدن و پیاده روی سریع و ورزش هایی نظیر آن که ضربان قلب را افزایش می‌دهد در کاهش قند خون بسیار مفید می‌باشد.

نوشیدن آب به مقدار زیاد و به طور متوالی نیز از جمله عواملی است که در پایین آوردن قند خون تاثیر گذار است. زیرا نوشیدن آب قند خون موجود در بدن شما را رقیق کرده و همین امر موجب دفع قند خون بدن از طریق ادرار می‌شود، اگر این راهکار همراه ورزش کردن یعنی روش اول، صورت گیرد زودتر به نتیجه خواهید رسید و روشی موثر برای کاهش قند خون بالا می‌باشد.

روش سوم و آخری که به شما پیشنهاد می‌شود داشتن رژیم غذایی مناسب است. شما برای این منظور می‌توانید غذاهایی که قند کمتری دارند و یا غذاهایی که باعث سوخت قند در بدن شما می‌شوند در برنامه غذایی خود داشته باشید. میوه هایی (مانند آواکادو، لیمو شیرین)، مغزها (مثل بادام زمینی) و همچنین سیر، پیاز، تخم مرغ از جمله غذاهایی با درصد قند پایین هستند که برای ثبات قند خون بسیار مفید می‌باشند. با استفاده از این روشهای ساده و امتحان شده می‌توانیم در صورت دسترسی نداشتن به پزشک و دارو، قند خون را تا حدودی کنترل کنیم.

.
منبع: نصرینو | https://nasrino.ir

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت