سیاهی لب ها

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چرا لب‌ها کبود می‌شوند؟

تیرگی لب به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که از آن جمله می‌توان به کمبود اکسیژن، کم خونی، قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور مستقیم خورشید، واکنش‌های آلرژیک، استفاده از لوازم آرایش با کیفیت پایین، مصرف سیگار و کافئین، عدم تعادل هورمونی، شیمی درمانی و غلبه سودا اشاره کرد. گاهی نیز تیرگی لب نشانه‌ی بیماری‌های قلبی-ریوی است.

لیمو و عسل

مقدار مساوی آب لیمو ترش تازه و عسل را با هم مخلوط کنید و روی لب‌ها بمالید. اجازه دهید این مخلوط یک ساعت روی لب‌ها بماند، سپس آن را با پارچه‌ی مرطوب پاک کنید. تکرار روزانه‌ی این کار به مدت یک هفته، تیرگی لب‌ها را از بین می‌برد. عصاره‌ی لیموترش و عسل پوست مرده‌ی روی لب را لایه برداری کرده و باعث تسریع جریان گردش خون در لب‌ها و روشن تر شدن آن‌ها می‌شود.

گلیسیرین

خشکی لب‌ها یکی از دلایل تیرگی آن است. بنابراین، هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید با استفاده از یک تکه پنبه، مقداری گلیسیرین روی لب هایتان بمالید. گلیسیرین لب‌ها را مرطوب می‌کند و به مرور زمان تیرگی آن را از بین می‌برد.

چغندر

یک چغندر قرمز را چند قسمت کنید و هر شب قبل از خواب یک تکه از آن را روی لب هایتان ماساژ دهید تا خوش رنگ شوند.

زردچوبه

مقدار کمی زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را روزانه به مدت پنج دقیقه روی لب هایتان قرار دهید. پس از یک هفته، تیرگی لب‌ها از بین می‌رود.

روغن بادام

کمی روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید و روی لب‌ها قرار دهید. این روش به شما کمک خواهد کرد لب هایتان روشن تر شود.

آبرسانی کنید!

کاهش آب بدن باعث تیرگی لب‌ها می‌شود. بنابراین برای داشتن لب هایی روشن و خوش رنگ باید مصرف آب و دیگر نوشیدنی‌های طبیعی را افزایش دهید.

زالو درمانی

کبودی و تیرگی لب‌ها ممکن است به دلیل کاهش خون رسانی رگ ها، گرفتگی و تنگی عروق یا غلظت خون باشد، در نتیجه با زالو درمانی خونی رسانی به موضع لب افزایش یافته، لب پر خون شده و در نتیجه قرمزتر می‌شود. همچنین به دلیل پاک سازی خون بدن، پوست موضع اطراف لب نیز روشن تر شده و تیرگی پوست نیز برطرف می‌شود.

نکته‌های مهم

* از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و سیگار بپرهیزید.

* به مدت 40 روز، هر روز صبح یک لیوان شربت خاکشیر میل کنید.

.
منبع:
.https://giahyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت