پاک کردن لکه جوهر از روی لباس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

لکه جوهر یکی از رایج ترین لکه‌های روی لباس می‌باشد که پاک کردن لکه جوهر از روی لباس بدون دانستن ترفندهای زیر بسیار دشوار و سخت می‌باشد .با ما همراه باشید تا راه کارهایی برای پاک کردن لکه جوهر را به شما عزیران آموزش دهیم :

به این نکته توجه داشته باشد که به محض اینکه متوجه لکه بر روی لباس خود شدید سریع یا یک دستمال حوله ای یا دستمال کاغذی مرطوب محل لکه را پاک نمایید به این دلیل که هر چه که زمان بگذرد از بین بردن لکه جوهر بر روی لباس سخت تر خواهد شد .

توجه داشته باشید که باید دستمال یا حوله مرطوب را بر روی لکه فشار دهید نه اینکه بمالید زیرا باعث پخش شدن لکه خواهد شد .

 

استفاده از الکل برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

پاچه مورد نظر را داخل الکل فرو کنید  سپس پارچه را بر روی محل کله ضربه بزنید. ضربه‌های خود را چندین مرتبه تکرار کنید تا تاثیر خود را بگذارد.

سپس پارچه تمیزی را با آب سرد مرطوب کرده و روی لکه ضربه بزنید تا لکه جوهر از بین برود. منتظر بمانید تا لباس خشک شود و لکه آن را بشویید و پس از خشکش شدن محل لکه لباس را به صورت کامل شستشو دهید.

 

استفاده از اسپری مو برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

اسپری مو به دلیل ترکیباتی که در آن استفاده شده است می‌تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن لکه جوهر باشد.

محل لکه را با اسپری مو اسپری نمایید و با دستمال و یا حوله بر روی محل لکه ضربه بزنید و آنقدر تکرار نمایید تا محل لکه از بین برود. سپس به شستشوی لباس خود بپردازید.

 

استفاده از شیر برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

به این نکته دقت داشته باشید که شیر باید سرد باشد و پس از پاک کردن لکه با دستمال روی محل لکه ریخته شود. به مدت 30 دقیقه باید بر روی محل لکه قرار گیرد تا تاثیر خود را بگذارد.

 

استفاده از لیمو و سرکه کل برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

روش کار خیلی ساده می‌باشد. پارچه ای را با ترکیب لیمو و سرکه آعشته کنید و بر روی محل لکه ضربه بزنید تا لکه جوهر از بین برود سپس به شستشوی لباس خود بپردازید.

 

استفاده از لاک پاک کن  برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

روش کار همانند استفاده از الکل می‌باشد.

.
منبع: زودشور | https://zoodshoor.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت