شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام واکس زدن لکه‌ای روی لباس‌تان افتاده باشد و برای پاک کردنش به دردسر افتاده باشید. امروز به شما روش پاک کردن لکه‌ واکس را یاد می‌دهیم:

  • اگر واکس از نوع مایع است دستمال کاغذی را روی لکه فشار دهید تا مایع واکس را جذب کند دقت کنید لکه را گسترش ندهید. اگر لکه واکس جامد است با یک قاشق یا چاقوی یک بار مصرف واکس را از روی پارچه بردارید. بعد از این کارها به سراغ مایع ظرفشویی معمولی یا ترکیب نمک و آبلیمو بروید و باقی لکه را با کمک آنها پاک کنید.
  • به جای دو ترکیب بالا می‌توانید از پودر لکه‌بر هم استفاده کنید. برای این کار باید روش شستشوی لباس‌تان را که بر روی تگی چاپ شده و به لباس وصل است بخوانید. بعد ماده‌ی مورد نظر را روی قسمت کوچکی از لباس که در دید نیست امتحان کنید و اگر اثر نامطلوبی روی پارچه نداشت بخش مورد نظر را با آن بشویید. اگر لباس‌تان این تگ را ندارد بهتر است لباس را به خشکشویی بسپارید.
  • بعد از اینکارها لباس را مثل همیشه بشویید. واکس ساختاری مومی و چرب دارد و در حرارت بالا حل می‌شود. پس لباس را با بالاترین دمای ممکنی که روی تگ معمولا درج می‌شود شستشو دهید. اگر با همه‌ی این روش‌ها باز هم لکه واکس از بین نرفت تمام مراحل را دوباره تکرار کنید تا لکه واکس کاملا پاک شود.