شکستگی شیشه‌ی اتومبیل و نکاتی پیرامون آن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شکستگی شیشه‌ی اتومبیل

شکستگی شیشه‌ی اتومبیل به چهار نوع تقسیم می‌‌شود

  • ستاره‌ ای
  • موجی
  • نیم موجی
  • موجی و ستاره ای

اگر شکستگی شیشه‌ی اتومبیل در محدوده‌ی دید راننده باشد و قطری بیش از 15 میلی متر داشته باشد یا اگر بیش از دو شکستگی در شیشه وجود داشته باشد، باید حتما شیشه جلوی خودرو توسط افراد ماهر و مجرب تعویض شود.

در حال حاضر برای بررسی میزان دید باقیمانده بعد از شکستن شیشه‌ی جلو آزمایش‌های استانداردی را بر روی شیشه انجام می‌‌دهند که در آن مقاومت در برابر تغییرات محیطی شامل رطوبت، درجه حرارت، و همچنین بازدهی نور، میزان عبور نور، تغییر شکل اشیا یا انعکاس اشیا، هنگامی که از پشت شیشه جلو دیده می‌شود.

و همین طور تاثیر مواد شیمیایی و پاک‌ کننده، مقاومت در برابر برخورد سر راننده و سرنشینان خودرو آزمایش شده و سنجیده می‌ شود.

اما اگر بخواهید شیشه‌ی جلو را بازسازی کنید، که این کار در واقع یک جور صرفه جویی محسوب می‌ شود، زیرا که هزینه‌ی بازسازی به مراتب کمتر از هزینه تعویض خواهد بود.

روش باز سازی با استفاده از یک ابزار مخصوص صورت می‌گیرد. که ابتدا با استفاده از مته مسیر ترک مسدود شده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود.

با این ابزار رزین شیمیایی خاصی را به داخل قسمت شکستگی شیشه‌ی جلوی اتومبیل تزریق می‌ کنند. بعد این رزین را با استفاده از یک لامپ ماورای بنفش سفت کرده و در آخر در قسمت شکستگی با استفاده از یک نوع چسب مخصوص پرداخت می‌ شود.

این کار تقریبا یک ساعت به طول می‌انجامد اما بعد از آن با اینکه اثر شکستگی بر روی شیشه آشکار و واضح است اما شیشه ‌جلو همانند یک شیشه نو استحکام دارد. این روش بازسازی سریع، ساده و موثر است.

 

تعویض یا ترمیم شکستگی شیشه‌ی اتومبیل

ترک و پریدگی‌های شیشه جلوی اتومبیل بعد از تصادف یا برخورد با شیئ شاید چندان جدی به نظر نرسد. اما با گذر زمان افزایش یافته، دید جلو راننده را تحت تاثیر قرار داده و سطح ایمنی خودرو را پایین می‌آورند.

.
منابع:

.https://www.khodrobank.com
.https://auto-clinic.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت