توسکا

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

توسکای قشلاقی اولین درختی است که در ساحل دریای خزر ظاهر می‌شود، در اطراف مرداب‌ها و مزارع برنج، رودخانه‌ها و نهرها و درجنگل‌های باز همراه با “لرگ” بوجود می‌آید و درعین حال در کنترل فرسایش آبی در حاشیه رودخانه کاربرد دارد. چوب درختان توسکا سرخ و کمرنگ بوده، گونه قشلاقی ان در سواحل دریا و در ارتفاعات پایین یافت می‌شود و معمولا در جاهایی که دارای سفره آبی زیرزمینی کم عمق می‌باشد، مشاهده می‌گردد.

فواید توسکا

قسمت مورد استفاده این درخت برگ و پوست تنه‌ی آن می‌باشد که پوست درخت، خاصیت قابض و مقوی و برگ آنیز مدر، معرق و ضد کرم می‌باشد. همچنین در موارد زیر نیز مورد استفاده درمانی قرار می‌گیرد. تب-گلو درد-التهاب و افتادگی لثه‌ها-زخم‌ مخاط-دهان-آنژین‌های ساده-ورم مزمن لوزه‌ها-دردهای عصبی-رماتیسم.

 

مضرات استفاه از توسکا

مضراتی برای توسکا گزارش نشده است.

 

طریقه مصرف توسکا

1.به عنوان تب بر : توسکا دارای تب بر بوده و در رفع تب‌های عادی به کمار می‌رود به این منظور از جوشانده برگ توسکا و یا گرد پوست توسکا که با عسل مخلوط شده است استفاده می‌نمایند.
2.تسکین درد‌های روماتیسمی : در مواردی از برگ‌های خشک توسکا به شکلی که در ذیل گفته می‌شود برای تسکین دردهای رماتیسمی استفاده می‌شود. بداین ترتیب که موضع درد را برگ‌های خشک گیاه پوشانیده و بیمار را می‌پوشانند تا عرق نماید. این عمل یک هفته به مدت هفت روز انجام می‌گیرد تا دردهای رماتیسمی رفع گردد.
3.درمان زخم مخاط دهان و اتهابات لثه ها: به این منظور از جوشانده 30 تا 40 گرم پوست گیاه در یک لیتر آب که به شکل غرغره استعمال می‌شود استفاده می‌گردد.

.

منبع: دکتر ساینا | https://www.drsaina.com

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت