با طراحی یک دکور حرفه‌ای پاییز را به خانه بیاورید!

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

با طراحی یک دکور حرفه‌ای پاییز را به خانه بیاورید!
شکوه طبیعت را با ایده‌هایی برگرفته از پاییز زیبا در طراحی منازل خود بکار برید.
آراستن میز وسط، اتاق ناهارخوری و یا طاقچه بالای بخاری با گلهایی درخشان در گلدانهای ساخته شده از حصیر می‌تواند تداعی کننده حسی پاییزی باشد.

ظرایفی ساده
منسوجات طبیعی گرانبها و انتخاب نوع مبلمان ( با توجه به مواد بکار رفته در آن‌ها همانند چوب درخت غان با رویه چرمی )، یک ناهار خوری دنج و راحت با چشم اندازی از کوهستان را به نمایش می‌گذارد. استفاده از یک چلچراغ به شکل شاخ و برگ درختان کاری ساده است که علاوه بر ایجاد گرما، حسی خاص بوجود می‌آورد. استفاده از پارچه‌های طرحدار با نقش‌هایی از برگها و آهوهای کوهی، طرحی از پاییز را می‌نمایاند که رنگ‌ها در آن سبب وحدت اتاق و طبیعت می‌گردد.

توجه به نوع پارچه ها
با انتخاب رنگ بژ ( رنگ قهوه‌ای روشن مایل به زرد و خاکستری ) در کنار منسوجاتی گرانبها و طرحی خاص در اتاق خواب جسورانه دست به تغییر دکوراسیون منزل بزنید. انتخاب لغاتی همسان در بالای تخت سبب ایجاد نوعی تمرکز بر نطقه کانونی اتاق می‌شود. داشتن یک تخته چرم قهوه‌ای در بالای تخت، قالیچه‌ای از پوست گاو و آویز استوانه‌ای چوبی از سقف اتاق باعث حس زیبایی شناسی مدرن می‌گردد. گلهای تازه و بالش‌های مورد استفاده که بر پایه رنگ قهوه‌ای اتاق انتخاب شده اند، به تنوع رنگی اتاق وسعت می‌بخشند.

هوای تازه بیرون را به منزل بیاورید
حس زیبایی پاییز در منزل شما با دکوراسیونی که شامل اشاراتی مستقیم از طبیعت باشد، می‌تواند اتفاق افتد. همراهی پارچه‌های روشن با چوب یا فلز تیره در مبلمان، مانند مبلمان رویه دار به همراه میز فلزی آن سبب ایجاد نوعی عمق و ژرفا در فضا می‌شود. وجود یک شومینه سنگی سنتی که ملهم از طبیعت است در پس زمینه اتاق، فضایی راحت و سرگرم کننده را بوجود می‌آورد. چوبهای هوازده بلا استفاده می‌توانند به قفسه‌هایی ارزشمند برای نگهداری تندیسهای زیبا تبدیل گردند.

مخفیگاهی طبیعی
یک حمام مدرن با یک الگوی رنگی خنثی به همراه مقداری چوب طبیعی گرم و پذیرا می‌گردد. در اینجا یک چهار پایه چوبی ساده کنتراستی زمینی نسبت به شفافیت و براقی حمام و ترکیبات مدرن آن بوجود آورده و فضایی آرام و جذاب را به نمایش می‌گذارد.

رویکردی طبیعی
برای داشتن روحیه‌ای گرم و پاییزی از منسوجاتی طبیعی استفاده کنید. این اتاق نشیمن با دیوارهایی مزین به چوب کاج، پنجره‌هایی گرانقیمت و رنگ‌هایی آتشین به الگویی درونی – بیرونی دست یافته است. بخش مشکی شومینه به واسطه اشیاء رنگ روشن بالای آن متوازن گشته و فضای بیرون خانه با طرحی مدرن و ساده احساس می‌گردد.

زیبایی یک خانه ساده
طراحی هوشمندانه این آشپزخانه، هنر یک زندگی ییلاقی را نشان می‌دهد. نصب چندین لوستر با ریسمانی بلند از سقف تداعی کننده جذبه و حالتی روستایی می‌گردد. سقف‌های بلند چوبی با تیرهای عرضی آن مناسب برای دکور منزل و هم برای پایداری آن است. استفاده از مجموعه رنگی سفید و قهوه‌ای در کابینتها موجد چشم اندازی مناسب و به مفهوم ارتفاع می‌باشد.

رویاهای شیرین
به تختخواب خود شخصیتی کلاسیک و قابلیت تغییری متناسب با فصول را دهید. استفاده از بالش‌ها با روکش‌هایی که با پارچه‌هایی پشمی مجلل دوخته شده، روشی ساده برای داشتن تختی سرزنده است. تختخواب خود را به اطلس و ابریشم باشکوه با رنگ‌هایی پاییزه برای داشتن چشم اندازی مطابق روز و گرم و دنج مزین کنید.

طراحی متفاوت
هنر دیواری پرجنب وجوش و تعدادی طرح‌های گرافیکی همانند بالشتک‌ها با پارچه‌های آویزان شده بر روی آن‌ها سبب خلق پس زمینه‌ای چشمگیر در فضایی سنتی می‌گردد. دیوارهای خنثی که پذیرای یک M قرمز روشن شده است نقشی خیره کننده را همانند نقطه کانونی اتاق نشیمن بر عهده گرفته است. تعدادی عسلی چوبی با اشاره بر زیبایی‌های طبیعت به سبک مدرن اتاق گرما بخشیده است.

گلدان‌های خلاق
آراستن میز وسط، اتاق ناهارخوری و یا طاقچه بالای بخاری با گلهایی درخشان در گلدانهای ساخته شده از حصیر می‌تواند تداعی کننده حسی پاییزی باشد. برای داشتن طرحی برجسته، مجموعه‌ای از گلدانهایی با اشکال و اندازه‌های مختلف فراهم نموده و به شکلی مدور قرار دهید.

جذابیت روستایی
با توجه به نحوه چیدمان نمایشی این خانه، جزئیاتی زیرکانه به چشم می‌خورد که منعکس کننده زمین جنگلی پشت پنجره اتاق باشد. وجود اتفاقی لوازم چوبی روستایی و چراغ‌ها و انتخاب مبلمان، همگی حاکی از پس زمینه‌ای برای ایجاد فضایی خصوصی است. مجموع رنگ خاکی، سبز تیره و قهوه‌ای شکلاتی که با پارچه‌های طرح طبیعی ترکیب شده، راحتی بیشتری به اتاق خواب می‌بخشد.

فضایی واقع بینانه
منسوجات روستایی، حالتی راحت و زمینی که بسیار مناسب پاییز است، به ما می‌بخشند. استفاده از اشیاء قدیمی معمولی همانند یک میز چوبی دست ساز و یک سینی مسی در مرکز آن، به همراه مبلمانی نامتناسب با آن، فضایی خودمانی و منحصربفرد بوجود می‌آورد که برای یک ناهار غیر رسمی عالی می‌باشد.

پله کانی چشمگیر
با داشتن یک گالری عکس کوچک در پله کان منزل خود انبساط خاطر دوستان و اقوام خود را فراهم آورید. با کلکسیونی از برگها، گلها و مواد برگرفته از طبیعت، دیوارهای خالی را بپوشانید. با گذاشتن یک پارچه کرکی بر روی صندلی، حس خودمانی بیشتری به فضا دهید.

رنگ‌ها
رنگ‌هایی ملهم از طبیعت را به داخل خانه تان آورید تا در تمام فصول احساس گرما داشته باشید. تأکیداتی زنده همانند پنجره‌ها، مخده‌ها و بالش‌ها و پرده‌ها همگی راههایی آسان و مطبوع برای ایجاد خلق و خویی مطلوبند که می‌توانند دستخوش تغییرات بر اساس فصول گردند.

حالتی خنثی در فضایی زنده
با الگوهایی سرزنده و رنگ‌های پاییزی با شکوه، فضایی سرزنده و انرژی بخش فراهم کنید. دیوارهای سفید نامناسب و قالی موج گونه خنثی، این اتاق ناهارخوری را به یک نقاشی پاییزی مبدل نموده است. بالشهایی با رنگ‌هایی سرزنده و ترکیبی گرافیکی با الگوهایی طبیعت محور سبب ایجاد روحیه‌ای بانشاط و سرزنده در افراد می‌گردند.

بازی با نقش ها
فضای خانه خود را با پارچه‌هایی زیبا در رنگ‌های باشکوه پاییزی مزین کنید. پرده‌های ساخته شده از پشم سبک وزن باعث ایجاد حرارت بیشتر بدون سنگینی زیاد می‌گردند. بالشتک‌ها با پارچه‌های آویزان شده بر روی آن‌ها به همراه رنگ‌ها و طرحهای کلاسیک مثل طرحهای شطرنجی ساده و ستاره‌ای بزرگ، غنای بیشتری به فضای پاییزی شما می‌دهند.

ترکیبی مدرن
اتاقی ساده با تعدادی طرح صنعتی و مدرن سبب ایجاد زندگی راحت و حتی فضایی ساده‌تر برای دکوراسیون آن می‌گردد. با استفاده از رنگ‌های قرمز غنی، کمدها و کارهای هنری برجسته به جنگ دیوارهای چوبی می‌رویم. مبلهای دسته قهوه‌ای هماهنگ با کمدها ما را به داشتن محیطی گرم و پذیرا دعوت می‌نماید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت