پردیس هنرهای زیبا دانشگاه هنر

Fine Arts Campus, University of the Arts

پردیس هنرهای زیبا دانشگاه هنر
تهران/ دانشگاه تهران/ پردیس هنرهای زیبا

 درباره/معرفی:

هنر اصلی‌ترین و عمیق‌ترین وسیله ارتباطی بین افراد و جوامع مختلف است که افکار، اندیشه‌ها و ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و اعتقادی یک ملت را به نسل‌های آینده و خارج از مرزهای جغرافیایی منتقل می‌کند. آموزش و پرورش نیروهای متخصص و کاردان در زمینه‌های مختلف هنری برای پاسداری از ارزش‌های فرهنگ هر جامعه امری ضروری است. بدین لحاظ دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با درک این ضرورت و با بهره گیری از همکاری استادان زبده به انجام این مهم همت گماشته است. مدرسه صنایع مستظرفه که به دست کمال الملک احداث شده بود مقدمه تأسیس هنرکده دانشگاه تهران در سال 1319 ش. شد که از سال 1328 «دانشکده هنرهای زیبا» نامیده شده است. دانشکده هنرهای زیبا در بدو تأسیس دارای رشته‌های معماری، نقاشی و مجسمه‌سازی بود. دانشکده هنرهای زیبا در سال 1383 از دانشکده به پردیس تغییر ساختار یافت و اکنون دارای سه دانشکده شهرسازی، دانشکده معماری، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، دانشکده هنرهای تجسمی می‌باشد. پردیس هنرهای زیبا در جهت توسعه و اعتلای هنر ایرانی و عرضه آن هم اینک در 13 رشته کارشناسی، 30 رشته کارشناسی ارشد و 9 رشته دکتری دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده ­ی هنرهای زیبا در دهه­‌ی سی و چهل شمسی به سرعت رو به گسترش نهاد و رشته ­های جدیدی همراه با برنامه ­ریزی­‌های وسیع آموزشی و پژوهشی تشکیل شد. این دانشکده در ادامه ­ی فعالیت­های علمی خود دارای شش گروه آموزشی گردید که رشته­‌های مربوط به هر گروه به قرار زیر بوده است:
1- گروه معماری: دوره ­های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
2- گروه هنرهای تجسمی: دوره­‌های کارشناسی مجسمه ­سازی، نقاشی، عکاس، ارتباط تصویری و دوره ­های کارشناسی ارشد ارتباط تصویری و پژوهش هنر و دکتری پژوهش هنر
3- گروه هنرهای نمایشی: دوره­‌های کارشناسی کارگردانی، بازیگری، ادبیات نمایشی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و سینما
4- گروه موسیقی: دوره ­های کارشناسی موسیقی
5- گروه شهرسازی: دوره­‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
6- گروه طراحی صنعتی: دوره ­های کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی صنعتی

در سال 1384 دانشکده­‌ی هنرهای زیبا به پردیس هنرهای زیبا، مرکب از چهار دانشکده ­ی هنرهای تجسمی، شهرسازی، معماری و هنرهای نمایشی و موسیقی و یک پژوهشکده «فرهنگ و هنر»تبدیل گردید. پردیس هنرهای زیبا اکنون دارای 113عضو هیئت علمی در مرتبه­‌های استادی، دانشیاری، استادیاری و مربی است. دانش ­آموختگان بی­شمار پردیس در حال حاضر چهره­‌های مشهور و برجسته ­ی کشور و در مواردی جهان هستند. این چهره ­ها برنده ­ی جوائز متعددی در جشنواره ­های هنری جهان به عنوان دانشجو، هیئت علمی یا دانش­ آموخته گردیده ­اند.

• آدرس:
تهران/ دانشگاه تهران/ پردیس هنرهای زیبا/ کدپستی: 1415564583
صندوق پستی: 141556458

• تلفن:
02166955625

• وبسایت:
finearts.ut.ac.ir

• ایمیل:
finearts@ut.ac.ir

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت