روش‌های غیر مرسوم پیدا کردن کار برای طراحان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

روش‌های غیر مرسوم پیدا کردن کار برای طراحان
شناخت راه‌های غیرمعمول کار پیدا کردن طراحان
اگر می‌خواهید در طراحی پیشگام باشید باید سعی کنید برای کار خارج از چارچوب‌ها فکر کنید. درست است که شما بدون داشتن یک پورتفولیو قوی و یک رزومه جذاب به جایی نمی‌رسید اما گاهی اوقات باید ریسک کنید و به راه‌های غیرمعمول پیدا کردن کار چنگ بیاندازید. این کار ممکن است باعث جلب توجه افراد درست به کارهای شما شود. در اینجا از زبان چند طراح آنچه از نظر دیگران راه‌کارهای غیرمعمول در عین حال خلاقانه‌ای برای کار پیدا کردن طراحان به شمار می‌رود، بیان شده است.

کشف آثار
اسینا جونز تصویرساز و طراح گرافیک می‌گوید: «من گاهی برخی از آثارم را در شهر و یا یک گردهمایی قرار می‌دهم تا مردم آن را پیدا کنند و نگهداری کنند. همچنین کارتم را برای دریافت کننده پشت آن قرار می‌دهم. به علاوه در شبکه‌های اجتماعی سرنخ‌هایی برای علاقه‌مندان به کارهایم قرار می‌دهم تا شانسی برای پیدا کردن آن داشته باشند.»
او ادامه می‌دهد: «در این حین ممکن است این قطعه کار هنری و یا توییت‌های من به دست فردی برسد که با کارهای من ناآشنا بوده، اما به آن علاقه‌مند شود و برای خرید یک اثر یا سفارش کار اقدام کند.

دنبال‌کننده‌های اینستاگرام
کارگردان هنری لوییز فیلی می‌گوید: «به عنوان کسی که طراح لوگوی رستوران‌ها است زمان زیادی کار جودی ویلیامز سرآشپز معروف رستوران‌های مشهوری همچون Il Buco، Morandi و Buvette دنبال می‌کردم. زمانی که از رم برگشتم و یک ایمیل از جودی داشتم بسیار متعجب شدم. او در حال بازگشایی یک رستوران جدید به نام Via Carota بود و می‌خواست درباره لوگو و طراحی گرافیک آن با من صحبت کند. زمانی که یکدیگر را ملاقات کردیم متوجه شدم او از دنبال‌کننده‌های من در اینستاگرام بوده است. جایی که بیشتر نشانه‌ها و طراحی‌های ایتالیایی را به نمایش می‌گذاشتم. او در گوگل نام من را جستجو کرده بود و خیلی اتفاقی متوجه شده بود که من طرح گرفیک برای رستوران‌ها هستم.»

کارهای هنری تجربی
آری وینکل هنرمند و طراح پیشنهاد خود در زمینه راه‌های غیرمعمول کار پیدا کردن طراحان را این گونه مطرح می‌کند: «بهترین راه برای جذب مشتری‌های جدید این است که اثر هنری مختص به خودتان را عجیب و تجربی خلق کنید. برای مثال من در زمینه خلق طراحی تایپوگرافی‌های عجیب و غریب تجربه دارم. تایپوگرافی‌هایی بر مبنای رگ‌های واریس و اعضای بدن حیوانات. هر دو این کارها تبدیل به پروژه‌های جذابی از تصویرگری پزشکی تا جلوه‌های فیلم‌ها شد.»
آثار هنری خود بپذیرید و در آغوش بگیرید
مایکل درایور تصویرگر می‌گوید:«به نظر من برای پیشبرد راه‌های غیرمعمول در جذب مردم به کارهایتان، مهم‌ترین قدم این است که آثارتان را همان گونه که هستند بپذیرید و با علاقه در آغوش بگیرید. به عنوان مثال چند سال پیش سام پارت، دانشجوی طراحی کینگ استون، پروژه جالبی انجام داد. او دیسلکسیک (ناتوانایی در یادگیری خواندن و نوشتن) بود. با استفاده از این نقص شکل‌هایی از سر خودش به عنوان کارت طراحی کرد. این کارت‌ها دارای نوشته‌ای بودند که روی آن‌ها نوشته شده بود: من مرد دوست‌داشتنی هستم. این نوشته در واقع ضعف او را به قدرتش تبدیل می‌کرد. به نظر من این پروژه بسیار هوشمندانه بود.»

توقف برای قهوه
قهوه بهترین راه جلب توجه برای دیلن گیبسون تصویرساز بوده است. او می‌گوید: «این موضوع از یک اثر هنری برای کافه‌ای که من هر روز صبح قهوه می‌خریدم، شروع شد. من به کافه یک کپی از یکی از کارهایم را دادم تا روی دیوار نصب کند. صاحب مغازه اسباب‌بازی فروشی همان حوالی پوستر را دیده بود و به من یک سفارش طراحی یک طرح کتاب مانند برای جلوی فروشگاه داد. من طراحی نهایی را در لینکداین قرار دادم و یک ناشر آن را دید و به من تصویرسازی برای دو کتاب تصویری را سفارش داد. من هنوز مشغول کار روی همین کتاب‌ها هستم.»

کار خود را شخصی‌سازی کنید
لوک فینچ کارگردان خلاق و طراح می‌گوید: «در ابتدای کار خود به عنوان یک طراح، یک استنسیل قابل برش از لوگوی یک آژانس که همیشه دلم می‌خواست برای آن‌ها کار کنم، تهیه کردم. بنابراین می‌توانستم آن‌ها را روی کاپ کیک‌هایم نصب کنم. سپس آن‌ها را شخصا به دفتر استودیو بردم و یک یادداشت عجیب برای صاحب استودیو روی کیک‌ها گذاشتم: هر چه چاق‌تر باشید احتمال این که ربوده شوید کمتر است. پس امن بمانید و کیک بخورید. بازبینی آن‌ها از وبسایتم منجر به یک سفارش طراحی جالب شد.»

شما هم می‌توانید از راه‌های غیرمعمول برای پیدا کردن سفارش کار استفاده کنید. مهم نیست تا چه اندازه ایده شما عجیب باشد، مهم این است که به دلیل خاص بودن ایده‌تان می‌توانید مشتریانی که همیشه آرزو داشتید به خود جذب کنید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت