دلایل اینکه چرا هنرمند خوبی نیستید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دلایل اینکه چرا هنرمند خوبی نیستید
چرا هنرمند خوبی نیستید؟ دلیلش را در این مطلب به شما خواهیم گفت. پس همراه باشید…

اغلب اوقات ارزیابی شما از آثارتان به عنوان یک هنرمند، با دیگران متفاوت است. ممکن است دوستان و آشنایان هنر شما را تحسین کنند و آن را دوست داشته باشند. گاهی کارهایتان تحسین افراد غریبه را نیز برمی‌انگیزد. اما از کجا می‌توانید بفهمید که هنرمند خوبی هستید یا نه؟ در این مطلب پنج علامت که نشان می‌دهد شما هنوز یک هنرمند خوب به شمار نمی‌روید آورده شده است، حتما لازم نیست همه دلایل زیر شامل شما گردد ممکن است فقط یکی و ممکن است همه این دلایل مواجه باشید.

1. خیلی زود است
کامیابی زود هنگام را فراموش کنید. شما هرگز پس از یک ماه و یا حتی یک سال یا دو سال یک هنرمند فوق العاده نمی‌شوید. این به مفهوم بد بودن تمام کارهای شما در مراحل آغاز کار نیست. در واقع شما در طی مسیرتان به سمت هنرمند شدن، آثار راضی کننده زیادی خلق خواهید کرد. ولی زمانی که در ابتدای راه هستید هرگز یک شاهکار هنری خلق نمی‌کنید. یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای نیازمند صرف زمان است. به مرور زمان یاد می‌گیرید چگونه نقاشی خود را مدیریت کنید، چه کارهایی می‌توانید روی نقاشی انجام دهید و چگونه تصورات خود را به هنر بصری تبدیل کنید. پرورش چشم هنری نیز نیاز به صبر و زمان دارد. شما باید بتوانید نگاهی منتقدانه داشته باشید، از میان آنچه می‌بینید انتخاب‌های خاص داشته باشید و رنگ‌ها را تشخیص دهید و استفاده کنید. در این مسیر می‌آموزید که نقاشی شما باید شامل چه عناصری باشد و چه چیزهایی را باید از نقاشی خود حذف کنید.
جایی برای اولین نقاشی‌ها و طراحی‌های خود در نظر بگیرید. شما باید پس از مدتی به عقب برگردید و به خاطر بیاورید از کجا شروع کرده‌اید. اگر زمانی نقاش مشهوری شوید، متصدی نمایشگاه از شما این نقاشی‌های اولیه را می‌خواهد!

2. زود تسلیم می‌شوید
اگر خیلی زود ناامید می‌شوید و می‌خواهید به دلیل یک نقاشی که قابل قبول، خوب و حرفه‌ای نبوده و یا مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته، همه روزهای دیگر را مغلوب این حس شوید شما هنوز هنرمند خوبی نیستید. بهتر است این حقیقت را بپذیرید که آنچه شما به تصویر می‌کشید همیشه چیزی که انتظار دارید باشد، نیست. بسیاری از نقاشی‌ها به آن اندازه که شما فکر می‌کنید خوب نمی‌شوند. شما نقاشی‌هایی معمولی خواهید کشید و حتی ممکن است نقاشی‌های بسیار بدی در میان کارهای خود داشته باشید. این موضوع باید انگیزه شما باشد نه عامل ناامیدی. بگذارید نقاشی‌هایتان به اندازه توان امروزتان خوب باشند و فردا بیشتر تلاش کنید. هنر یک مسابقه بسیار طولانی است نه یک مسابقه دو سرعت با زمانی کوتاه برای رسیدن به خط پایان.

3. دیدگاه خود را دنبال نمی‌کنید
به همه چیزهایی که به شما گفته می‌شود گوش کنید اما همه آن‌ها را باور نداشته باشید. نظر شما و دیدگاه هنری شما مهم‌ترین عنصر الهام‌بخشی و خلاقیت به حساب می‌آید. این باور غلط که پذیرش جامعه مهم‌ترین عامل برای تبدیل شدن به یک هنرمند واقعی است را کنار بگذارید. پذیرش جامعه برای شما محبوبیت می‌آورد اما نمی‌تواند ملاکی برای مهارت و حرفه شما باشد.
به طور حتم همه ما خواهان محبوبیت و شهرت هستیم. برای یک نقاش محبوبیت منجر به فروش بیشتر تابلوهایش می‌شود. اما برای اینکه تابلوهای شما آثاری ماندگار باشند باید آن‌ها را باور داشته باشید و با روحتان نقاشی‌ها را خلق کنید. اگر تنها به فکر پر کردن حساب بانکی خود هستید بدانید دوران محبوبیت شما بسیار کوتاه خواهد بود و هرگز به یک هنرمند خوب تبدیل نخواهید شد.

4. وقت و انرژی را هدر می‌دهید
سوژه‌ها و مواد متفاوتی برای نقاشی وجود دارند که همگی جذاب هستند. شما باید با همه آن‌ها آشنا شوید و نقاشی با هر یک را تجربه کنید. اما در برخی مراحل لازم است یک ماده و سوژه را انتخاب کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید.
هدف این است که شما بتوانید یک روش مخصوص به خود خلق کنید. مجموعه‌ای از نقاشی‌ها که نشان دهد آثار شما نقاشی‌هایی تصادفی و بدون اصول نیستند بلکه می‌توانید آثاری با استایلی خاص و کیفیتی عالی را بارها و بارها خلق کنید و بعد به سراغ استایل و شاکله‌ای جدید بروید و باز این کار را تکرار کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم این کار را با فاصله‌های زمانی مناسب انجام دهید. بهتر است تغییر استایل را به آرامی‌ و ابتدا با اعمال تغییراتی روی استایل قبلی آغاز کنید.
داشتن روش خاص به این مفهوم نیست که شما نمی‌توانید از دیگر مواد ویا سوژه‌های نقاشی استفاده کنید. داشتن روش و استایل خاص به نوعی امضای شما روی نقاشی است. می‌توانید برای علاقه و پیشرفت شخصی از همه مواد استفاده کنید. اما برای فروش تابلو پیشنهاد می‌کنیم استایل خاص خود را داشته باشید.

5. فکر می‌کنید کامل هستید
اگر در حال حاضر حس می‌کنید کامل هستید ماه بعد چه چیزی نقاشی می‌کنید؟ کپی کارهای قبلی؟ یک هنرمند خوب به خوبی از این حقیقت آگاه است که همه چیز را نمی‌داند و همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن هست و برای یادگیری آن‌ها همواره تلاش می‌کند. هر بار که فکر کردید نقاشی نسبتا خوبی کشیده‌اید، به این بیاندیشید که نقاشی بعدی شما بهترین اثر شما در میان آثار قبل از خود خواهد بود. با این تفکر هر بار نقاشی بهتری خلق می‌کنید. شاهکارهای بزرگ از باور به کامل بودن خلق نشده‌اند بلکه همگی توسط هنرمندانی به وجود آمده‌اند که فکر می‌کردند هنوز چیزهای بسیاری برای یادگیری باقی مانده است.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت