نقاشی دیجیتالی سیاه و سفید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نقاشی دیجیتالی سیاه و سفید
برای نقاشی‌های با ابعاد کوچک سیاه و سفید انتخاب مناسبی است. زیرا در اندازه‌های کوچک انجام کارها با رنگ بر پیچیدگی ‌می‌افزاید. اما با انتخاب خاکستری میانه، خاکستری تیره، سیاه و یک سایه روشن نقاشی زیبایی خواهید داشت. این قسمتی از زیبایی سیاه و سفید است. در نقاشی دیجیتال نقاشی سیاه و سفید به راحتی قابل تبدیل به هر مدل دیگری از نقاشی است. پس نگران رنگ و جزییات دیگر نباشید و روی کلیات تصویر خود تمرکز کنید.
نقاشی سیاه و سفید یکی از بهترین انواع نقاشی است. چرا که به جای شروع با رنگ‌ها تمرکز اصلی بر اصولی همچون ترکیب‌بندی، تنالیته، نور و فرم است. البته رنگ در نقاشی بسیار ضروری است اما با نقاشی سیاه و سفید روی تصویر تمرکز بیشتری دارید و قبل از ورود رنگ به نقاشی تما‌می‌ اجزا را به خوبی به تصویر کشیده‌اید.

1- طرح کلی
ابتدا شبح شخص مورد نظر را بکشید. در این مرحله همه چیز حدودی است. به خاطر بسپارید که همواره در شروع کار از ورود به جزییات بپرهیزید. خواه شخص مورد نظر یک کودک باشد یا فردی قوی هیکل، در این مرحله تمرکز شما باید تنها بر شکل و تاکید روی خود شخص باشد. آنقدر کشیدن شبه را تمرین کنید تا شکل مورد نظر خود را پیدا کنید.

2- پرده‌های مختلف رنگ را به نقاشی بیاورید
پس از بدست آوردن شکل اولیه، زمان اضافه کردن تنالیته است. در این مرحله از پرده‌های رنگ خیلی روشن و خیلی تیره استفاده نکنید. هم زمان که شکل خود را کامل ‌می‌کنید، سعی لطافت کار حفظ شود. با اضافه کردن سایه‌ها و تیره روشن‌های مورد نیاز ساختار بدن انسان را ایجاد کنید.

3- بورس برای جزییات
زمانی که از شکل و ساختار حاصل رضایت داشتید ‌می‌توانید وارد جزییات نقاشی شوید. با اضافه کردن سایه‌های تیره و روشنی‌ها به نقاشی خود شخصیت بیشتری بدهید. استفاده از قلم‌موهای نرم کوچک برای این بخش مناسب است.

4- پرده‌های رنگ انتخابی را تغییر دهید
‌می‌توانید پرده‌های رنگ انتخاب شده را باز هم تغییر دهید. سایه روشن‌های سفید در میان خاکستری تیره و سیاه بگذارید. اگر فقط از خاکستری استفاده کنید کار شما کمی‌ مسطح به نظر ‌می‌رسد.

5- ادامه دهید و باز هم ادامه دهید
آنقدر به کار ادامه دهید تا تمام جزییات در نقاشی شما نمایان شود. باید کار شما به جایی برسد که آماده اضافه کردن رنگ باشد و یا حتی بتوانید آن را سیاه و سفید رها کنید و در عین حال نقاشی کاملی به نظر برسد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت