داوود نماینده

Davood Namayandeh

داوود نماینده

 تخصص/مهارت:

صداپیشه، دوبلور، گوینده، مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

داوود نماینده (به انگلیسی: Davoud Namayandeh) هنرمند ایرانی، متولد 1329 در تهران است.

آقای داود نماینده، از هنرمندان صداپیشه سرشناس ایران می‌باشد.

وی از سال 1347 و پس از اول شدن در امتحان دکلمه و فن بیان در تهران، به رادیو معرفی شد. پس از ورود به رادیو زیر نظر خانم پژوهش و آقای مانی که از اساتید گویندگی آن زمان بودند، آموزش‌های لازم را دید و گویندگی را آغاز کرد. نماینده سال 1355 به همراه اکبر زنجانپور، صدرالدین شجره، حسین باغی، شمشیرگران و مریم شیرزاد به دنیای دوبله پیوست.

او پس از انقلاب اولین مجری تلویزیون بوده که مقابل دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌است.

دوبلهٔ او در فیلمهای مستند شاخص است. مستند حس برتر که در سال 1368 از شبکه اول تلویزیون به نمایش درآمد مورد توجه بینندگان قرار گرفت. او در دوبله صدایی یکنواخت و لحنی جدید دارد و تقریباً کم پیش می‌آید که احساس را به صدایش راه دهد. به گفتهٔ وی بهترین دوبله او مستند سیاره زمین Planet Earth در یازده قسمت بوده‌است که در نوروز 1389 از شبکه 5 پخش گردید. وی پیش از این نیز همین مستند را دوبله کرده بود. اما در دوبله دوم، 2 ویژگی بارز وجود داشت: 1- ترجمهٔ جدید و بسیار شیوا 2- صداگذاری بدون زیر صدا با صداهای اصلی فیلم مستند که برای اولین بار در عرصه فیلم مستند درایران صورت پذیرفت. این برنامه به تهیه‌کنندگی و صداگذاری بهزاد زهرایی به مدت 550 دقیقه از شبکه 5 در 2 نوبت و پس از آن در تمامی شبکه‌های استانی و همین‌طور شبکه مستند و شبکه 3 سیما پخش گردیده‌است.

داوود نماینده سابقهٔ بازیگری در فیلم را دارد و در فیلم زیر پوست شهر ایفای نقش کرده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
wwwwww

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت