فرزاد حسنی

 تخصص/مهارت:

مجری، گوینده، بازیگر، ترانه سرا

 معرفی/ بیوگرافی:

فرزاد حسنی (به انگلیسی: Farzad Hassani) هنرمند ، بیست و یکم شهریور 1356 در تهران است.

فرزاد حسنی بازیگر، مجری تلویزیون، ترانه سرا و دارای لیسانس مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد. فرزاد حسنی در اردیبهشت ماه 1392 با آزاده نامداری ازدواج کرد. او به تازگی از آزاده نامداری جدا شده است.

آقای فرزاد حسنی فعالیت رسمی اش را در تلویزیون از سال 75 با اجرا در شبکه جام جم شروع کرد. او یک دوره گوینده رادیو بوده و تاکنون در فیلم‌های سینمایی متعددی چون «در امتداد شهر»، «آقای الف»، «عملیات مهد کودک»، «آمین خواهیم گفت» و مجموعه‌های تلویزیونی «عید آن سالـها»، «مسیر انحرافی»، و «مسافری از هند» ایفای نقش نموده‌اند. وی دوره بازیگری را زیرنظر امین تارخ و استاد سمندریان گذرانده است.

وی پیشتر ترانه تیتراژ مجموعه «کمکم کن» و «کوله پشتی» و سریال «روز رفتن» را سروده است و همچنین اجرای برنامه‌های رادیویی «هفت شنبه»، «سه‌شنبه‌های خط خطی»، «آخرشه»، «سندس»، «روز هشتم» و برنامه‌های تلویزیونی «نیمرخ»، «کوله‌پشتی»، «مثلث شیشه‌ای»، «ویژه برنامه نوروز 91 در شبکه 3 سیما» و …. را به عهده داشته است.
فرزاد حسنی در سال 1356 در محله خانی آباد تهران متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد. حسنی دورهٔ بازیگری را در کلاس‌های استاد حمید سمندریان و امین تارخ گذرانده‌است. برنامهٔ تلویزیونی گفتگو محور کوله‌پشتی که به مجری‌گری او بین سالهای 83 تا 86 پخش می‌گردید باعث شهرت او شد. وی همچنین در رادیو هم اجرای برنامه می‌پردازد.
او به‌عنوان بازیگر در سریال تلویزیونی کاشانه، عید آن سال‌ها، مسافری از هند، کمکم کن، خندان، برای آخرین بار، مسیر انحرافی تله تئاتر پرواز از فراز تیر چراغ برق و پایان پادشاهی تله فیلم‌های فصل زندگی و روز هشتم، فیلم‌های آمین خواهیم گفت، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند و در امتداد شهر (با نام قبلی شش نفر زیر باران) و تئاتر یلدا ایفای نقش نموده‌است.
در اردیبهشت 1392 فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای و در 6 تیر 1392 به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد 1393 این دو از هم جدا شدند.
از فعالیت‌های فرزاد حسنی در ترانه‌سرایی می‌توان به تیتراژ ویژه برنامه نوروز1393 اشاره کرد که با صدای احسان خواجه امیری پخش شد.

زندگی شخصی
ماجرا و علت طلاق و با آزاده نامداری نیز بدنبال واکنش‌های نامداری مبنی بر رفتارهای خشن حسنی با وی در بعضی رسانه‌ها خبرساز گردید. در این زمینه اظهاراتی از هر دو طرف در رسانه‌ها منتشر گردید.

انتقاد از برخورد نیروی انتظامی
فرزاد حسنی در سال 1386 در پی دعوت از سردار رادان رئیس پلیس تهران در برنامه کوله‌پشتی و انتقاد شدید او از طرح مبارزه با بدحجابی، از کار برکنار شد. در این مصاحبه زنده تلویزیونی، فرزاد حسنی مجری برنامه، سردار رادان را به دلیل برخورد خشن نیروهای پلیس با شهروندان به شدت مورد انتقاد قرار داد. در بخشی از این مصاحبه، مجری برنامه از رئیس پلیس تهران پرسید که آیا فیلمی را دیده‌است که در آن نشان داده می‌شود مأموران نیروی انتظامی با کتک و لگد دختری را به داخل ماشین پلیس پرت می‌کنند؟ پاسخ احمدرضا رادان به این پرسش منفی بود. فرزاد حسنی پس از تکذیب رئیس پلیس، با سخن گفتن از تجربه‌های خود و نزدیکانش در برخورد با نیروی انتظامی، از ادبیات تند مأموران پلیس در برخورد با شهروندان انتقاد کرد. پخش این گفتگوی زنده تلویزیونی واکنش‌های گستردهٔ هر دو گروه طرفداران طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مخالفان این طرح را در پی داشت.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت