الهام چرخنده

 تخصص/مهارت:

بازیگر

 معرفی/ بیوگرافی:

الهام چرخنده (به انگلیسی: Elham Charkhandeh) متولد 4 تیر 1357 در کاشان است.

الهام چرخنده، اصالتا لُر بختیاری از طایفه هفت لنگ و فارغ التحصیل رشته معماری می‌باشد. او مدتی در اصفهان به تدریس طراحی و نقاشی مشغول بود. سپس با بازی در تله تئاتر “شباشب” در عرصهٔ بازیگری مطرح شد. همچنین با درخشش در فیلم سینمایی “شب یلدا” که اولین ایفای نقش وی در سینما بود موفقیت زیادی به دست‌آورد و با سریال “من یک مستاجرم” پریسا بخت آور به شهرت رسید.

خانم الهام چرخنده به همراه همسر سابقش فرشید نوابی مدت‌ها مجری یک برنامه پربیننده برای یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای بود و چندین سال در خارج از ایران ساکن بود و دیگر از او خبری نشد. تا اینکه در سال 1391 در مدت کوتاهی که به ایران بازگشت در فیلم سینمایی «دامنه‌های سفید» به کارگردانی محمد ابراهیم معیری بازی کرد.

او اولین بازیگری است که برای خود یک وب سایت راه اندازی کرد. از دیگر فعالیت هایش می‌توان به فیلم‌های سینمایی چون عروسی مهتاب” (1375)، “سوگند” (1387) اشاره کرد. او تئاتر را هم با بازی در نمایش “والس خداحافظی” کار جلال الدین دری تجربه کرده است. او اخیرا در سریال‌های “پروانه” (92-1391) و “آوای باران” (1392) به ایفای نقش پرداخته است.

طلاق
الهام چرخنده در سن خیلی کم با همسر سابق خود فرشید نوابی ازدواج کرد. فرشید نوابی موزیسین، بازیگر و کارگردان فیلم‌های کوتاه می‌باشد. چرخنده در 18 سالگی پسر بزرگش، شایان را به دنیا آورد و ارسطو پسر دومش است. آن‌ها مدتی است که از هم جدا شده اند.

• اینستاگرام:
elham_charkhandeh

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت