کتانه افشار نژاد

Katane Afshar Nezhad

کتانه افشار نژاد

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گوینده و صداپیشه

 معرفی/ بیوگرافی:

کتانه افشار نژاد (به انگلیسی: Kataneh Afshar Nezhad) هنرمند ایرانی متولد 3 اَمردادماه 1352 است.

خانم کتانه افشار نژاد از هنرمندان سرشناس ایرانی است.

کتانه افشاری نژاد، در سال 1352 متولد شد. وی اولین تجربه بازیگری را در سال 1370 با سریال رستاک آغاز کرد. جدیدترین کار تلوزیونی وی سریال گمشدگان به کارگردانی رضا کریمی در نقش مادر ترنج ایفای نقش نمود. وی در اقدامی جنجال برانگیز در مورخ 26 آبان 1401 با اعتراض به حجاب اجباری، اقدام به کشف حجاب نمود.

کتانه افشاری نژاد علاوه بر بازیگری گویندگی در رادیو وتلوزیون را نیز انجام میدهد، و هم اکنون فعالیت بیشتری در تئاتر دارد.

وی فارغ التحصیل بازیگری در مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران میباشد. فعالیت هنری خود را در آموزشگاه آزاد ، که با مدیریت امین تارخ بود شروع کرد و از این آموزشگاه فارغ التحصیل شد. وی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی و فیلم سازی از انجمن سینمای جوانان میباشد.

کتانه افشاری نژاد بازیگری را در فیلم رستاک در سال 1370 آغاز کرد اما به دلیل اینکه نسبت به بازیگران و همکاران خود بخوبی دیده نشد ترجیح داده ادامه ی فعالیت خود را در به سمت تئاتر ببرد.

مهمترین آثار و نقشهایی که بازی کرده در سریال گمشدگان، فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت و سریال چتری برای آفتاب میتوان اشار نمود.

کتانه افشاری نژاد ابتدا در سال 1385 برای اولین بار در تلوزیون حضور یافت و در سریال نسیم وصل که کارگردان آن محسن شهابی بود بازی کرد. همکاری با بازیگرانی همچون رضا سعیدی ، قربان نجفی، مریم بوبانی و عبدالرضا زهره کرمانی توانست به تجارب او اضافه کند. ولی مهمترین اثر که توانست در آن بخوبی مطرح شود.

مهمترین بخش بیوگرافی و همچنین نقشهای وی ، که در سال 1393 بازی کرد، بازی در فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت بود.

فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت
وی با بازی در این فیلم توانست مهارت خود را در آن نقش نشان دهد و میان مخاطبان سینما بخوبی بدرخشد. او توانست با بازی در فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت تجربه ی بازیگری خوبی برای خود رقم بزند. در این فیلم با وحید جلیلوند همکاری داشته که علاوه بر این با همکاری در کنار امیر آقای، نیکی کریمی، برزو ارجمند و حشمت آرمیده به تجارب خود افزوده و توانست در سینما مطرح شود.

کتانه افشاری نژاد در سال 1393 دوره ی پر تلاشی را در عرصه سینما و تلوزیون گذراند و با بازی در این فیلم نقش خود را بخوبی ایفا کرد.

در این سالها کتانه افشاری نژاد با هنرمندان بسیاری تجربه ی همکاری داشته و علاوه بر فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت که بخوبی خود را نشان داد، در سال 1396 با بازی در سریال گمشدگان به کارگردانی رضا کریمی ایفای نقش نمود. و با هنرمندانی چون پژمان بازغی، بهنام تشکر، ستاره اسکندری و فریبا نادری همکاری داشت. او در میان بازیگران با دو مرتبه بیشترین همکاری را با سعید داخ را داشته است.

بیشترین فعالیت های هنری کتانه افشاری نژاد در فیلم های تلویزیونی بود است. بنابراین بهتر است او را بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم. البته که فعالیت در سینما نیز از جمله فعالیت های حرفه ای وی محسوب می شود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
katanehafshar

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت