علیرضا جاویدنیا

Alireza Javidnia

علیرضا جاویدنیا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، گوینده رادیو، صداپیشه

 معرفی/ بیوگرافی:

علیرضا جاویدنیا (به انگلیسی: Alireza Javidnia) هنرمند ایرانی، زاده 1330 در خیابان ری تهران است.

فعالیت حرفه‌ای
آقای جاویدنیا برای اولین بار در سال 1346 در یک برنامهٔ تلویزیونی آغاز به کار کرد. اما کار حرفه‌ای را در سال 1350 در تلویزیون شروع نمود. وی سپس توسط حسن خیاط باشی برای برنامه شبکه صفر و دوخت و دوز که یک برنامه رادیویی بود، دعوت شد و در فاصلهٔ سالهای 54 تا 57 با برنامهٔ شبکهٔ صفر همکاری می‌کرد. او توسط منوچهر نوذری به احمد شیشه‌گران و سعید توکل پایه‌گذاران برنامهٔ صبح جمعه با شما معرفی شد و از سالهای 66–67 همکاری با این برنامه را آغاز کرد. همکاریی که تا امروز در قالب برنامهٔ جمعهٔ ایرانی ادامه یافته‌است.

او در جمعهٔ ایرانی اجراکنندهٔ نقش «خان خان» است. یکی دیگر از برنامه‌های او اجرای راه شب پنجشنبه شب به مدت هشت سال از 1370 تا 1378 بود که با همکاری منوچهر نوذری انجام می‌شد. جاویدنیا ضرب هم می‌زند و به هنگام اجرای برنامه گاهی آواز هم می‌خواند. او همچنین با برنامه خوشا شیراز که از مرکز فارس روزهای جمعه پخش می‌شودبه عنوان مجری همکاری داشته‌است. درسریال خانه سبز نیز در یک اپیزود بازی نموده‌است.

او همچنین سابقهٔ بازی در فیلم سینمایی زخمی ساختهٔ کامران قدکچیان را دارد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت