فیلم هندی پلیسی در جهان طرفداران زیادی دارد و از ژانرهای پراهمیت این کشور است. دیدن یک فیلم هندی جنایی خوب مخاطب این ژانر را به وجد می‌آورد. در این مقاله به سراغ معرفی بهترین فیلم‌های پلیسی هندی می‌رویم‌.

سینمای هند از دیرباز تاکنون مخاطبان خاص خود را داشته است. معمولا افرادی که طرفداران این سینما هستند، علاقه خاصی به احساسات شدید و هیجان دارند. کشور هند مردمان احساساتی دارد و این ویژگی به سینمای آن نیز انتقال یافته است. درام بالا، قهرمان سازی و پایان‌ تکان دهنده، از ویژگی‌های فیلم‌های سینمای بالیوود هستند.

فیلم سینمایی هندی پلیسی نیز از قاعده مستثنی نیست و به دلیل ماهیتی که دارد، مخاطب را جذب خود می‌کند. این آثار معمولا نشانگر بازی موش و گدبه بین پلیس و خلافکار یا نشان دادن زندگی یک پلیس قهرمان هستند که تمام تلاش خود را برای نجات افراد می‌کند. اگر شما نیز علاقمند به فیلم‌های پلیسی هندی هستید، با این مقاله پلازا همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

سینمای هند آثار متنوعی در ژانر جنایی و پلیسی دارد که برخی از آن‌ها به دلیل استقبال فراوان چندین قسمتی شده‌اند. معمولا بازیگران اصلی این آثار جز ستارگان بالیوود هستند تا فیلم تاثیرگذارتر شود و مردم بیشتر به سینماها بیایند. در ادامه لیست بهترین فیلم سینمایی هندی پلیسی را مشاهده می‌کنید.

1. فیلم دید ظاهری (Drishyam) ؛ از لیست بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

بهترین فیلم‌های پلیسی هندی | لیست برترین فیلم‌های پلیسی
بالیوود

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: نیشیکانت کامات (Nishikant Kamat)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.2 از 10
  • بازیگران: اجی دیوگن، تابو، شریا سارن، ایشیتا داتا، مرونال جادهاو

اولین اثر از فیلم‌های سینمایی هندی پلیسی و خلافکاری که قصد نام بردن آن را داریم، دید ظاهری است‌. این اثر به کارگردانی نیشکانت کامت و نویسندگی اوپندرا سیدهایه (Upendra Sidhaye) ساخته شد. دید ظاهری بازیگران اصلی چون اجی دیوگن و تابو داشت که هردو از ستارگان بالیوود هستند. این فیلم هندی جنایی یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد زیرا با بودجه 38 کروری، قادر شد 147 کرور فروش داشته باشد. این اثر آنقدر دیده شد که دنباله دنباله آن را نیز در سال 2022 تحت عنوان دید ظاهری 2 ساختند که توانست دومین فیلم پرفروش هندی در سال 2022 شود. شما می‌توانید در این مقاله از آثار هندی این سال باخبر شوید.

داستان این فیلم سینمایی هندی پلیسی درباره مردی بی‌سواد به نام ویجی است که از دخترش طی اتفاقاتی سو استفاده می‌شود و دختر نیز از شدت عصبانیت فرد سو استفاده‌گر را می‌کشد. ویجی کلوپ کرایه فیلم دارد و با دیدن فیلم‌ها ایده‌های فراوانی برای پوشاندن قتل دارد اما مرا دشموک رئیس پلیس و مادر پسر کشته شده، برای یافتن قاتل فرزندش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

همچنین بخوانید :

2. فیلم ماده 15 (Article 15)

فیلمهای هندی پلیسی و عاشقانه / فیلم جنایی پلیسی هندی

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: آنوبهاو سینها (Anubhav Sinha)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.1 از 10
  • بازیگران: آیوشمان کورانا، نثار، مانوج پاوا، کوماند میشرا، ایشا تالوار، سایانی گوپتا

ماده 15 یک فیلم هندی پلیسی و اکشن به کارگردانی آنوبهاو سینها و نویسندگی گاوراو سولانکی (Gaurav Solanki) است. این فیلم اگرچه داستان آن براساس واقعیت نیست اما به نوعی از پرونده‌های جنایی مختلف الهام می‌گیرد تا بی‌پرده به موضوعاتی از قبیل مذاهب، نژادها، طبقات جامعه و.‌‌.. بپردازد. منتقدان از این فیلم هندی جنایی رضایت بالایی داشتند به طوری که اجرا، کارگردانی، فیلمنامه و به تصویر کشیدن جزئیات آن را تحسین کردند. همچنین فیلم با وجود داشتن بازیگران نه چندان معروف در خارج هند توانست 93 کرور فروش داشته باشد.

این اثر از فیلمهای بالیوودی پلیسی به روایت داستان افسر پلیسی می‌پردازد که برعلیه ظلم برمی‌خیزد و قصد دارد از جنایاتی که به دلیل اختلاف طبقاتی می‌افتند جلوگیری کند.

همچنین بخوانید :

3. فیلم یک چهارشنبه (A Wednesday) ؛ از لیست بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

فیلم سینمایی هندی بزن بزن پلیسی / فیلم هندی پلیسی رزمی

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: نیراج پاندی (Neeraj Pandey)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.1 از 10
  • بازیگران: انوپم کهیر، نصیرالدین شاه، جیمی شرگیل، عامر بشیر

یک چهارشنبه یک فیلم سینمایی هندی بزن بزن پلیسی است که در سال 2008 به دست نیراج پاندی کارگردانی و نویسندگی شد. پاندی برای ساخت این اثر از سه فیلم تامیلی، تلوگو و انگلیسی کسی مثل تو (Unnaipol Oruvan)، فیلم Eeenadu و یک مرد معمولی (A Common Man) الهام گرفته است. این فیلم با بودجه بسیار پایین خود توانست 12 کرور به فروش برسد و از آن استقبال زیادی شد. منتقدان فیلم یک چهارشنبه را جز آثار موفق از نظر خط داستانی، پایان‌بندی خوب و دیالوگ‌های فوق‌العاده خواندند. گذشته از آن، این اثر توانست جوایز مهمی نیز کسب کند.

داستان این فیلم هندی جنایی درباره پراکاش راتود افسر پلیس بازنشسته‌ای است که خاطرات خود از مهمترین ماموریت زندگی‌اش را بیان می‌کند. داستان فیلم بین ساعات 2 بعداظهر تا 6 عصر روایت می‌شود که یک بمب‌گذاری بزرگ رخ داده بود.

همچنین بخوانید :

4. فیلم خاکی (Khakee)

فیلم سینمایی هندی پلیسی قدیمی / بهترین فیلم‌های جنایی هندی

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: راجکومار سانتوشی (Rajkumar Santoshi)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4 از 10
  • بازیگران: آمیتاب باچان، آکشی کومار، اجی دیوگن، آیشواریا رای، لارا دوتا

خاکی از فیلمهای بالیوودی پلیسی است که به کارگردانی راجکومار سانتوشی و نویسندگی او ساخته شد. حضور ستارگان بزرگی مثل باچان، کومار، دیوگن و رای باعث شد تا این فیلم بسیار مورد استقبال قرار بگیرد به طوری که بودجه 250 کروری خود توانست 490 کرور فروش داشته باشد و تبدیل به یکی از فیلم‌های پرفروش هند شود. علاوه بر آن منتقدان رضایت بالایی از فیلم داشتند. آن‌ها تیم بازیگران، اجرای قدرتمند آنان و کارگردانی سانتوشی را تحسین کردند.

داستان این فیلم هندی جنایی حول محور بازرس پلیسی به نام آنانت شریواستاو و تیم حرفه‌ای او می‌گردد که ماموریت آن‌ها رساندن تروریستی به نام اقبال انصاری به دادگاه است. از سوی دیگر  یاشوانت انگره پلیس سابق و خلافکار قصد نجات اقبال را دارد. تیم رفته‌رفته می‌فهمد که اقبال انصاری گناهکار نیست و قربانی یک توطئه سیاسی شده است.

همچنین بخوانید :

5. فیلم مردانگی (Mardaani) ؛ از لیست بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

فیلم‌های سنمایی هندی پلیسی و خلافکاری / بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: پرادیپ سرکار (Pradeep Sarkar)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3 از 10
  • بازیگران: رانی موکرجی، طاهر راج بهاسین، جیشو سنگوپتا

فیلم سینمایی هندی پلیسی مردانگی از جمله آثار پرمخاطب سینمای این کشور به کارگردانی پرادیپ سرکار و نویسندگی گوپی پوتران (Gopi Puthran) است. حضور ستاره‌ای به نام رانی موکرجی در مردانگی و اجرای موفق او باعث شد که فیلم از جانب منتقدان تحسین شود و دنباله آن با نام مردانگی 2 ساخته شود‌ و موفقیت قسمت دوم نیز سازندگان را به فکر ساختن سومین فیلم نیز انداخته است. این فیلم بودجه 16 کروری خود 57 کرور فروش داشت و توانست گیشه را راضی کند.

داستان این فیلم هندی جنایی درباره پلیس زنی به نام شیوانی شیواجی روی است که توجه او به پرونده گروگانگیری دختری نوجوان جلب می‌شود و این پرونده او را به سمت کشف یک سازمان مخفی و بزرگ از قاچاقچیان انسان راهنمایی می‌کند.

همچنین بخوانید :

6. فیلم تلاش: پاسخ دروغ پنهان (Talaash: The Answer Lies Within)

فیلم سینمایی هندی بزن بزن پلیسی / فیلم هندی پلیسی جدید

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: ریما کاگتی (Reema Kagti)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.2 از 10
  • بازیگران: عامر خان، رانی موکرجی، کارینا کاپور، نوازالدین صدیقی، شرناز پاتل، راجکومار رائو

فیلم بعدی یک فیلم سینمایی هندی پلیسی قدیمی از عامر خان است که توانست به خوبی دیده شود. تلاش: پاسخ دروغ پنهان به کارگردانی ریما گاکتی ساخته شد و نویسندگان آن آنورانگ کاشیاپ (Anurag Kashyap) و زویا اختر (Zoya Akhtar) بودند. این اثر فروش عالی‌ای داشت و توانست با فروشی 174 کروری تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین‌های سال 2012 در هند شود‌. علاوه بر آن منتقدان از عملکرد فیلم رضایت داشتند و توانست سه نامزدی جشنوارهفیلم فیر را از آن خود کند.

داستان این فیلم سینمایی هندی پلیسی درباره افسر پلیسی به نام سوریان سینگ است که به تازگی پسر خود را از دست داده و خود را مقصر مرگ او می‌داند. حال او وقت خود را با کار پرمی‌کند و پرونده‌ای که به سوریان محول شده درباره آرمان کاپور بازیگر سرشناسی است که در جاده‌ای متروکه از ترس برخورد با چیزی کشته می‌شود.

همچنین بخوانید :

7. فیلم اتفاق (Ittefaq) ؛ از لیست بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

فیلم‌های پلیسی هندی جدید / بهترین فیلم سینمایی هندی پلیسی

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: آبهی چوپرا (Abhay Chopra)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.2 از 10
  • بازیگران: سوناکشی سینها، آکشای کانا، سیدهارث مالهورترا، ماندیرا بدی

اتفاق از دیگر فیلمهای بالیوودی پلیسی است که به کارگردانی و نویسندگی آبهی چوپرا ساخته شد. تهییه‌کنندگان این فیلم شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)، گوری خان (Gauri Khan) و کاران جوهر (Karan Johar) از بزرگان سینمای هند بودند. فیلم علیرغم اینکه از ستارگان سرشناس بالیوود بی‌بهره بود اما بازیگران بسیار توانایی داشت و منتقدان از اجرا، کارگردانی و نویسندگی فیلم تحسین کردند. علاوه بر آن اتفاق توانست در گیشه نیز عملکرد رضایت بخشی داشته باشد.

داستان این فیلم هندی جنایی درباره افسر پلیسی به نام دیو است که درباره ماجرای قتلی تحقیق می‌کند. این پرونده دو شاهد به نام‌های ویکرام و مایا دارد که جز مضنونین نیز هستند. دیو برای یافتن حقیقت از آن‌ها بازجویی می‌کند‌‌.

همچنین بخوانید :

8. فیلم ویکرام ودها (Vikram Vedha)

فیلم‌های پلیسی هندی جدید / فیلم هندی پلیسی جنگی خشن

  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: پوشکار-گایاتری (Pushkar–Gayathri)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1 از 10
  • بازیگران: هرتیک روشن، سیف علی خان، یوگیتا بیهانی، روهیت سورش شراف

این فیلم هندی جنگی پلیسی جدید نیز از آثار پرطرفدار هندی بود که از روی فیلمی تامیلی با همین عنوان ساخته شد. فیلم از منتقدان امتیاز خوبی دریافت کرد و همچنین توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. داستان این فیلم درباره افسر پلیسی است که باید گانگستری معروف را دنبال کند.

همچنین بخوانید :

9. فیلم دان (Don) ؛ از لیست بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

فیلم سینمایی هندی پلیسی / فیلم سینمایی هندی بزن بزن پلیسی

  • سال ساخت: 2006
  • کارگردان: فرهان اختر (Farhan Akhtar)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1 از 10
  • بازیگران: شاهرخ خان، پریانکا چوپرا، بومان ایرانی، آرجون رامپال، ایشا کوپیکار

دان: تعقیب دوباره آغاز می‌شود (Don: The Chase Begins Again) که بیشتر با عنوان دان شناخته می‌شود یک فیلم سینمایی هندی پلیسی است. این اثر براساس فیلمی با همین نام محصول سال 1978 ساخته شد و اقتباسی از داستانی اثر سلیم جاوید (Salim-Javed) است. دان یک فیلم کاملا موفق در گیشه بود و با بودجه 38 کروری توانست 106 کرور فروش داشته باشد‌ و پنجمین فیلم پرفروش هند در سال 2006 شود. فیلم دان برای صحنه‌های اکشن، موسیقی، تهییه‌کنندگی، فیلمبرداری و بازیگری دو شخصیت اصلی مورد تحسین قرار گرفت. همچنین توانست 9 نامزدی فیلم فیر را از آن خود کند. فیلم آنقدر موفق بود که یک دنباله موفق دیگر به نام دان 2 از آن ساخته شد.

داستام این فیلم درباره خلافکاری به نام دان است که برادر افسر پلیسی به نام روما را می‌کشد و روما نیز قصد انتقام از او را دارد. از سوی دیگر مردی به نام ویجی پیدا می‌شود که شباهت زیادی به دان دارد و توسط سازمان پلیس استخدام می‌شود تا جای دان را بگیرد و پی به راز او ببرد. اما ویجی با بازی کردن این نقش مشکل دارد.

همچنین بخوانید :

10. فیلم آنتیم حقیقت نهایی (Antim: The Final Truth)

فیلم هندی جنگی پلیسی جدید / فیلم جنایی پلیسی هندی

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: ماهش مانجرکار (Mahesh Manjrekar)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.7 از 10
  • بازیگران: سلمان خان، آیوش شارما، ماهیما ماکوانا، جیشو سنگوپتا، والوشا دسوزا

فیلم آنتیم: حقیقت نهایی از جمله فیلم‌های پلیسی هندی جدید سلمان خان است که در این لیست قرار می‌دهیم‌. تا بدین‌جا از فیلم‌هایی صحبت کردیم که موفقیت تجاری خوبی داشتند. اگرچه این اثر در گیشه چندان موفق نبود، اما بازی خان و شارما در کنارهم توانست یک فیلم پلیسی دیدنی بسازد و از تماشای آن لذت ببرید. کارگردانی آنتیم: حقیقت نهایی برعهده ماهش مانجرکار و فیلمنامه آن اقتباسی از فیلم مراتی Mulshi Pattern بود. داستان این اثر درباره یک افسر پلیس و یک گانگستر است که رو در روی هم قرار می‌گیرند‌.

همچنین بخوانید :

11. فیلم انفجار 2 (Dhoom 2) ؛ از لیست بهترین فیلم‌های پلیسی هندی

فیلم سینمایی هندی بزن بزن پلیسی / فیلم هندی پلیسی جدید

  • سال ساخت: 2006
  • کارگردان: سانجی گادوی (Sanjay Gadhvi)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.5 از 10
  • بازیگران: هریتک روشن، آیشواریا رای، آبیشک باچان، بیپاشا باسو، ریمی سن

انفجار 2 از جمله فیلمهای هندی پلیسی و عاشقانه است که به کارگردانی سانجی گادوی ساخته شد.  ایده داستانی فیلم را آدیتا چوپرا (Aditya Chopra) داد و نویسندگی آن برعهده ویجی کریشنا آچاریا (Vijay Krishna Acharya) بود. این اثر دومین فیلم سری فیلم‌های موج یا انفجار است و قوی‌ترین آن محسوب می‌شود. این سری فیلم‌ها اگرچه کمی نسبت به آثار تراز اول هندی عملکرد ضعیف‌تری داشتند، اما فروش بالای آن‌ها نشانگر جذابیت این فیلم‌ها برای مخاطبان هستند. انفجار 2 توانست با فروش 151 کروری پرفروش‌ترین فیلم هندی 2006 شود و در زمان خود رکورد‌ها را جابه‌جا کند. منتقدان صحنه‌های اکشن، موسیقی، فیلم‌برداری و بازیگران فیلم را تحسین کردند. همچنین بازی هریتک روشن در این فیلم بسیار تحسین شد.

داستان این اثر از فیلمهای بالیوودی پلیسی درباره خلافکار و سارقی حرفه‌ای به نام آقای A است. او به دزدی عتیقه‌های معروف و اشیا ارزشمند شهرت دارد. جی دیکشیت و علی اکبر از پلیس‌های هند به دنبال این خلافکار هستند اما او هوش بسیار بالایی دارد و از مهلکه می‌گریزد. به همین خاطر پلیس هند، دختری خلافکار خرده پا به نام سونری را برای پرت کردن حواس آقای ای استخدام می‌کند.

همچنین بخوانید :

12. فیلم نترس (Dabangg)

فیلم‌های پلیسی هندی / فیلم پلیسی هندی

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: آبهیناو کیشاپ (Abhinav Kashyap)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.2 از 10
  • بازیگران: سلمان خان، سوناکشی سینها، ارباز خان، سونو سود

فیلم سینمایی هندی پلیسی خنده دار نترس 2010 اولین فیلم از این سری فیلم‌های اکشن است که هم امتیاز قابل قبولی از جانب منتقدان دریافت کرد و هم مخاطبان آن را پسندیدند. این فیلم فروشی 221 کروری داشت که آن را تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم 2010 کرد‌. این اثر دو دنباله دیگر در سال‌های 2012 و 2019 دارد.

داستان این اثر از فیلمهای بالیوودی پلیسی درباره چولبال پاندی یک پلیس وظیفه شناس است که همراه همسرش راجو پاندی به شهری جدیدنقل مکان می‌کند و قصد داشتن زندگی خوبی دارد‌. اما اتفاقات مختلف مانع چولبال می‌شوند.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

به پایان مقاله معرفی فیلمهای بالیوودی پلیسی رسیدیم و سعی کردیم چند عنوان خوب و سرگرم‌کننده را به شما توصیه کنیم. سالانه چندین فیلم جنایی در این ژانر تولید می‌شود و به طور کلی تولید فیلم‌های هندی پلیسی در این کشور از گذشته تاکنون زیاد بوده است. البته که فیلم‌هایی همچون قانون (Shakti)، زنجیر (Zanjeer)، نیمی از حقیقت (Ardh Satya) و… نیز از برترین‌ها هستند اما سعی شد تا از آثار جدید و به روز تر نام برده شود. به نظر شما بهترین فیلم سینمایی هندی پلیسی چه نام دارد؟ جای چه فیلمی در لیست خالی است؟ شما می‌توانید با نظرات خود، به ما دلگرمی دهید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

منتخب کاربران

منبع: پلازا | https://www.plaza.ir
[kkratings]

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

📢 ویژه‌های روزنامه هنر:

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛
در گالری لیلیت برگزار شد

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت