راهنمای کارواش خانگی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نظافت و شستشوی سطوح خانگی،‌ تجاری، اداری و… مستلزم بهره گیری از راهکار‌های بهینه و تجهیزات کاربردی نظافتی می‌باشد. اما برای خرید تجهیزات تخصصی نیاز به اطلاعاتی درباره دستگاه و همچنین محیط تحت شستشو می‌باشد. در ادامه این مقاله نکاتی در رابطه با ویژگی‌های دستگاه کارواش خانگی تشریح شده است که با مطالعه کامل می‌توان بهترین مدل را انتخاب نمود.

.

انواع کارواش خانگی

دستگاه واترجت در رده خانگی مدل‌های متفاوتی دارد و بر اساس پارامتر‌های گوناگون و نیاز بازار طراحی و ارائه شده است. به منظور خرید کارواش خانگی می‌بایست در ابتدا کارکرد واترجت و تفاوت مدل‌های مختلف را شناسایی کرد تا بتوان بسته به نیاز بهترین مدل را خریداری و استفاده کرد. اولین و مهم ترین فاکتور در خرید واترجت،‌ توجه به مورد مصرف و فشار کاری مورد نیاز می‌باشد. در مصارف خانگی کاربرد هایی از قبیل شستشوی خودرو،‌ کفشویی حیاط خانه‌ها و ساختمان‌های اداری، نماشویی سطحی ساختمان ها، شستشوی تجهیزات باغی و… وجود دارد که هر کدام از این کاربرد‌ها نیاز به استفاده از فشار کاری خاصی برای انجام دارند. به همین دلیل برای انتخاب بهترین نوع واترجت در مصارف خانگی، فشار آب خروجی حائز اهمیت است. مورد بعدی که در طراحی و ساخت واترجت موثر است،‌ دبی آب خروجی می‌باشد. سرعتی که آب از واترجت خارج می‌شود دبی نام دارد و این که در هر دقیقه چه حجمی از آب بر روی سطوح پاشش می‌شود بسیار مهم در انتخاب نوع کارواش خانگی می‌باشد؛ هرچه سرعت پاشش آب بیشتر باشد، قدرت زدودن آلودگی توسط واترجت افزایش یافته و در نتیجه فرآیند نظافت سطوح سریع تر انجام می‌پذیرد. برند سازنده و کشور تولید کننده کارواش خانگی از دیگر ویژگی‌های مهم یک دستگاه واترجت می‌باشد. در کل فشار کاری زیر 250 بار در رده خانگی قرار می‌گیرد اما در صورتی که کیفیت دستگاه تولید شده مطلوب نباشد،‌ نمی توان از دستگاه‌های خانگی به منظور زدودن آلودگی‌ها به صورت موثر استفاده کرد.

.

انتخاب بهترین مدل واترجت

در ابتدا به منظور انتخاب صحیح یک دستگاه کارواش در رده خانگی می‌بایست ویژگی‌های واترجت‌ها مطالعه شود. سپس با در نظر داشتن کاربرد می‌توان بهترین مدل واترجت را انتخاب نمود. به طور مثال به منظور شستشوی خودرو می‌بایست از فشار کاری در رنج مناسب استفاده کرد زیرا واترجت با فشار کم قدرت بیرون کشیدن آلودگی از بدنه خودرو را ندارد و واترجت با فشار کاری بالا نیز ممکن است موجب آسیب به بدنه و رنگ خودرو شود. اما برای شستشوی نمای ساختمان می‌بایست از دستگاه با فشار بیشتر (نسبت به مدل‌های مناسب شستشوی خودرو) استفاده کرد. نکته دیگری که در خرید کارواش خانگی موثر است میزان نیاز می‌باشد؛ تعداد دفعاتی که در هفته از دستگاه کارواش خانگی استفاده می‌شود مهم است و در صورتی که مصرف خانگی از واترجت زیاد باشد نمی توان از مدل‌های کوچک و سبک واترجت استفاده کرد زیرا استفاده متعدد در هفته از کارواش‌های بسیار کوچک موجب آسیب به دستگاه و از کار افتادن آن خواهد شد. از مدل‌های بسیار کوچک می‌توان یک بار در هفته استفاده کرد اما هرچه دستگاه‌ها بزرگ تر شوند و قدرت کاری آن‌ها بیشتر شود توانایی شستشوی خانگی به دفعات زیاد در هفته را دارند. از دیگر مواردی که با توجه به آن می‌توان نظافت و شستشوی خانگی را بهینه کرد، نازل واترجت می‌باشد. برخی نازل‌ها به صورت برسی چرخشی وجود دارند که قابلیت شستشوی کف حیاط را دارند و در مدل‌های دیگر امکان استفاده از نازل‌های گوناگون به منظور تمرکز پاشش یا وسیع کردن سطح پاشش وجود دارد.

.

مزایای خرید کارواش خانگی مناسب

فرایند شستشوی سطوح در اماکن خانگی و اداری ممکن است دشوار و زمان بر باشد و به همین دلیل می‌بایست با بکارگیری راهکار‌های بهینه نظافتی در ساده کردن شستشوی خانگی کمک کرد. استفاده از کارواش خانگی به دلیل قدرت بالای فشار آب پاشش شده بر روی سطوح،‌ امکان بیرون کشیدن سریع همه آلودگی‌ها از بطن سطح را دارد؛ به همین دلیل با استفاده از کارواش خانگی نیاز به تکرار مجدد نظافت و زمان بر شدن شستشوی خانگی وجود ندارد. سهولت کاربری در حین استفاده از کارواش خانگی به دلیل طراحی ارگونومیک دسته‌های واترجت از دیگر مزایای مهم می‌باشد. کاهش مصرف آب و مواد شوینده و سازگاری این روش با محیط زیست به حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت و آسیب به طبیعت کمک می‌کند. کارواش خانگی قیمت کمتری نسبت به مدل‌های واترجت صنعتی دارد و در صورتی که مصارف خانگی مورد نیاز است، با خرید کارواش خانگی می‌توان یک نظافت مقرون به صرفه را تجربه نمود.

.

چرا کارواش خانگی بخریم؟

علاوه بر مزایای ذکر شده،‌ بهتر است با کاربرد‌های متفاوت کارواش خانگی آشنا شد تا با اطلاعات دقیق و خرید کارواش خانگی مناسب، همه فرآیند‌های خانگی را بهبود بخشید. برخی از کاربرد‌های کارواش خانگی عبارت است از: شستشوی نرده مجتمع‌های مسکونی و فضای باز، نماشویی ساختمان ها، شستشوی درب ورودی و درب پارکینگ،‌ شستشوی وسایل پخت و پز باغی مانند باربیکیو، زدودن تار عنکبوت و کندن لانه زنبور، کفشویی حیاط و سنگفرش‌های جلوی ساختمان، شستشوی تجهیزات باغی مانند میز و صندلی، شستشوی ماشین و موتور، شستشوی سطل زباله‌های بزرگ ساختمان‌ها و… همگی از کاربرد‌های خانگی واترجت می‌باشند. با خرید یک کارواش مناسب با فشار کاری قابل تنظیم می‌توان به سادگی از کاربرد‌های بیشمار این دستگاه بهره مند شد.

منابع:

.https://www.kifabzar.com/
.https://cleanabzar.com

بخش‌های مرتبط

مجله شستشو و نظافت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود