روش‌های خرید پارچه در بازار

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

⇠ در بازار فعلی پارچه که پر از چک‌های برگشتی است، شما می‌توانید با خرید پارچه به صورت نقدی، با حداقل قیمت و تخفیف زیاد، خرید کنید. در این بازار، مشتریی که به صورت نقد خرید پارچه را انجام می‌دهد برای فروشندگان بسیار ارزشمند است. پارچه‌فروشان سعی می‌کنند بهترین خدمات و مناسب‌ترین قیمت را با کیفیت بالا به مشتری نقدی عرضه کنند.

⇠ جالب است که بدانید سود اصلی تولیدی‌های پوشاک که  مشتریان اصلی عمده‌فروشان هستند، در خرید نقدی و ارزان‌تر پارچه است. یک مشتری چکی معمولا تخفیف خاصی نمی‌تواند بگیرد و مجبور است به خاطر خرید قسطی بیش‌تر از مبلغ واقعی نیز بپردازد. به عبارت دیگر با خرید چکی و مدت‌دار امکان سواستفاده از اعتماد شما در فرآیند خرید پارچه وجود دارد.

.

پارچه را نقد بخریم یا چکی ؟

⇠ معامله‌ی پارچه به صورت نقد یا چکی، بستگی به حجم پارچه و اعتماد میان طرفین معامله دارد. خرید چکی پارچه فقط در خرید و فروش‌های عمده انجام می‌شود. در ابتدا برای سنجش اعتبار مشتری، همه‌ی معاملات نقدی خواهد بود. پس از کسب شناخت و اعتماد بین طرفین، امکان معاملات چکی و اعتباری هم مطرح می‌شود.

⇠ اگر عمده فروشی با فروش چکی مشکلی نداشته باشد، در خریدهای اول با مشتری به صورت نقدی کار می‌کند تا خریدار را بشناسد. پس از چند بار خرید نقدی، خرید مشتری با چک را نیز قبول می‌کند. در بازار معمولا میزان خرید نقدی یک شخص میزان اعتبار او را تعیین می‌کند. برای مثال فردی که ١٠ میلیون تومان خرید نقدی می‌کند، چک او در بازار حداکثر برای خرید ١5 میلیون تومان جنس اعتبار خواهد داشت نه 4٠ میلیون.

.

• چالش‌های خرید نقدی و چکی

⇠ مشکل مشتری‌های عمده‌فروشان پارچه به خصوص تولیدی‌های لباس این است که طرف حساب آن‌ها تا قبل از آماده شدن پوشاک، هزینه‌ی پوشاک در حال تولید را به صورت نقدی نمی‌پردازد. متاسفانه حتی نهادهای دولتی و خصوصی مانند بیمارستان‌ها، ادارات، مدارس و غیره در تسویه‌ی حساب خود با تولیدی‌های لباس یونیفرم، هزینه را به صورت نقدی پرداخت نمی‌کنند و یا بدقولی‌های بسیاری در این زمینه دارند.

⇠ همچنین به دلیل چک‌های برگشتی زنجیره‌ای موجود در بازار ناشی از مشکلات مالی و سواستفاده‌های رایج در بازار، فضای ناامیدی و بی‌اطمینانی در بازار قوت می‌گیرد.

⇠ معمولا تمامی عمده‌فروشان پارچه یکدیگر را می‌شناسند و مشتری‌های خوب و بد از نظر تسویه حساب را به یکدیگر معرفی می‌کنند. داشتن این نوع از شناخت بین همکاران و معرفی مشتری‌ها بین بازار شهرهای مختلف نیز برقرار است.

⇠ اگر شما در معامله‌ با عمده‌فروش‌های پارچه خوش حساب باشید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که ضمانت شما را نزد فروشنده‌های دیگر نیز بکنند. اما اگر چک‌های شما یکی پس از دیگری برگشت بخورد، اعتبار خود را در کل بازار از دست خواهید داد. اعتبار از دست رفته برای یک مشتری به منزله‌ی خداحافظی با بازار پارچه برای همیشه است.

⇠ حال سوال اینجا است که آیا باید با در نظر گرفتن چک مشتری خود به فروشنده‌ چک داد یا باید پشتوانه‌ی مالی داشت؟ اعتبار هر شخص در خرید و فروش چقدر ارزش دارد؟

.

• مشکلات خرید در بازار سنتی پارچه

⇠ گرفتارى‌های کوچک و بزرگ زندگى، مشکلات روزمره، شلوغی خیابان‌ها و ترافیک سنگین، خطرات احتمالى سفر، هزینه‌ی رفت و آمد و ازدحام بازار، همه و همه نیازمند صبوری مشتری است. اما دلیل اصلی مردم برای مراجعه به بازار و تحمل تمام این مشکلات این است که از نزدیک کیفیت اجناس و قیمت فروش کسبه‌ی مختلف را دیده و مقایسه می‌کنند.

.

• چاره‌اندیشی برای حل مشکلات خرید حضوری پارچه

⇠ آیا با وجود این همه مغازه و بازار در شهرهای مختلف، این روش مقایسه‌ی قیمت‌ها و کیفیت‌ها پاسخ صحیحی را در اختیار ما قرار خواهد داد؟ آیا راه‌حلی در عرصه‌ی پارچه وچود دارد که مشتری بدون رفت‌وآمد و بدون سرگردانى در بازارها از محصولات موجود در بازار اطلاع پیدا کند؟ چگونه می‌توان بدون خروج از منزل از پارچه‌ها و برندهای تولیدکننده‌، اطلاعات جامع به دست آورد و همچنین قیمت و کیفیت اجناس را با یکدیگر مقایسه کرد؟

.

• بازار آنلاین پارچه

⇠ این روزها به خاطر مشکلات ذکر شده کم‌کم خریدهاى حضورى، چه به صورت خرده‌فروشی و چه به صورت عمده‌فروشی، هر روز کم‌تر می‌شود. به وضوح مشخص است که مردم دیگر وقت و حوصله‌ی سرگردانی و پرسه زدن در بازارها و مغازه‌ها را ندارند.

⇠ تصور این امور که بتوان در خانه تمام بازارها را جستجو و بدون خستگی تمامی اجناس را مشاهده کرد، با برندهای برتر هر محصول آشنا شد، مزایا و معایب تولیدات هر کارخانه را آنالیز کرد، از قیمت واقعی محصولات مطلع شد، سفارش‌های خود را در محل کار یا منزل دریافت کرد و غیره، همگی اموری بسیار جذاب و قابل توجه هستند.

⇠ این نوع خرید و گردش در بازار، امری رویایی نیست. ایجاد یک بازار اینترنتی و آشنایی مشتریان با نحوه‌ی خرید اینترنتی پارچه می‌تواند به یک خرید خوب و آسان بسیار کمک کند.

.

• تغییر در نحوه‌ی خرید پارچه

⇠ در بازارهای اینترنتی به منظور بهترین انتخاب، ابتدا آگاهی مشتری نسبت به نوع محصولات بالا می‌رود. به عنوان مثال در بازار اینترنتی پارچه آگاهی‌هایی در مورد شناخت ابتدایی انواع پارچه، نوع الیاف، برندهای تولیدکننده‌، روش تشخیص جنس یک پارچه‌ی خوب و غیره پیدا می‌کنید.

⇠ مشاهده‌ی تمامی طرح و رنگبندی‌های متنوع یک محصول، به دید کلی مشتری برای انتخاب کمک می‌کند و سبب می‌شود مطابق با سلیقه‌ی خود درباره‌ی خرید تصمیم بگیرد. داشتن لیست کاملی از قیمت‌ پارچه‌های بازار می‌تواند خریدی متناسب با بودجه‌ی مشتری را به دنبال داشته باشد. پرداخت آنلاین بدون مراجعه حضوری و دریافت سریع سفارش در محل مورد نظر نیز از دیگر مزایای این نوع از خرید است.

.

منابع:
.https://rochi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله پارچه و خیاطی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت