نکات تمیز کردن لوستر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

• براي تميز کردن کلي لوستر بايد در سه مرحله عمل کنيد.

⇠ در مرحله اول لامپ‌ها را باز کنيد و لاله‌ها را دربياوريد.

⇠ لامپ هاي لوستر را خوب تميز کنيد تا گرد و غبارهاي روي آن از بين برود. اين خاک هاي روي لامپ مي تواند ميزان مصرف آن را بيشتر کند چرا که باعث گرم شدن بيش از اندازه آن‌ها مي شود.

⇠ پس از آن داخل ظرفي که بتوانيد لاله‌ها را درون ان قرار دهيد اب گرم پر کرده و پودر ماشين لباسشويي به ميزان لازم بريزيد و اگر لاله هاي شما رنگيست از پودر صابون استفاده کنيد و لاله‌ها را درون ان قرار دهيد و با برس شيشه شور خوب داخل انها را تميز کنيد زيرا شفافيت لاله‌ها تاثير خيلي زيادي بر نماي لوستر خواهد داشت و در اخر ابکشي کرده و سرو ته گذاشته تا خشک شود.

⇠ مرحله دوم گرفتن گرد و غبارهاي روي لوستر است که مي توانيد با استفاده از دستمال هاي نرم و لطيف اينکار را بکنيد تا لوستر شما خط نيوفتد.

⇠ اگر لوسترتان بسيارکثيف است ميتوانيد از پودر صابون هايي با درصد پايين استفاده کنيد تا ظاهر اصلي لوستر از بين نرود و تنها کثيفي هاي روي آن پاک شود. در اين مرحله دقت داشته باشيد که در صورت خيس کردن لوستر سريعا آن را خشک کنيد.

.

نکته بسيار مهم :

⇠ به هنگام تميز کردن لوستر هرگز لوستر را نچرخانيد بلکه خودتان دور ان حرکت کنيد زيرا اين کار به علت وزن لوستربه تدريج باعث باز شدن پيچ‌ها و قلاب هايي ميشود که وزن لوستر روي انهاست و باز شدن انها مساوي با سقوط لوستر است.

⇠ در مرحله سوم دستمال کاملا تميزي برداريد و به آن رايت شيشه پاک کن بپاشيد و شروع کنيد دانه به دانه کريستال هاي زير لوستر را خوب پاک کنيد.
و در انتها با همان دستمال لاله‌ها را يکبار دستمال کشيده و روي لوستر قرار دهيد.

⇠ توجه :اگر لوستر را خيس کرده ايد براي بستن لامپ‌ها و روشن کردن لوستر چند ساعتي صبر نماييد تا کاملا مطمئن شويد که خشک شده است.
اما اگر با فوت و فن هاي تميز کردن لوسترها آشنا شويد خواهيد ديد که اين کار چندان هم که به نظر مي رسد، مشکل نيست.

.

• نکات مهم هنگام تمیز کردن لوستر

⇠ از شکل کامل لوستر خود یک عکس تهیه‌ کرده و نگهدارید تا پس از باز کردن قطعات با مشکل مواجه نشوید.

⇠ کف زمین یک پتوی ضخیم بیاندازید تا تکه‌های لوستری که جدا می‌کنید در اثر برخورد با زمین دچار شکستگی نشوند. این پتو کمک می‌کند کثیفی‌های موجود در لوستر بر روی زمین نیز ریخته نشوند.

⇠ به‌هیچ‌عنوان در تمیز کردن لوسترها از سفید کننده استفاده نکنید، مواد شوینده قوی فقط باعث می‌شود تا کریستال‌ها جلای خود را از دست بدهند.

⇠ برای تمیز کردن یا دسترسی به هر دو طرف لوستر، آن را نچرخانیدزیرا این کار باعث ضعیف شدن اتصالات لوستر می‌شود.

⇠ از تمیز کننده هایی استفاده می‌کنید که برای نوع فلز لوستر شما مناسب است تا قسمت‌های فلزی تغییر رنگ نیابد و تیره نشود.

⇠ در صورت استفاده از نردبان، از ایمنی آن مطمئن شوید.

⇠ هرگز لوستر روشن را تمیز نکنید زیرا این کار موجب برق گرفتگی یا شکستن لامپ‌های لوستر می‌شود.

⇠ بهتر است قطعات کریستالی لوستر را به صورت طبیعی خشک کنید زیرا به دلیل سختی آب ممکن است لکه‌های آب بر روی آن باقی بمانند.

⇠ قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.

⇠ هرگز برای تمیز کردن یا دسترسی به هر دو طرف لوستر، آن را نچرخانید. این کار می‌تواند باعث ضعیف شدن اتصالات لوستر شود.

⇠ اطمینان حاصل کنید که از تمیز کننده هایی استفاده می‌کنید که  برای نوع فلز لوستر شما مناسب است، در غیر این صورت خطر تغییر رنگ یا تیره شدن قسمت‌های فلزی  وجود دارد.

⇠ برای تمیز کردن قطعات کریستالی لوستر هرگز از وایتکس یا دیگر شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید، زیرا به مرور باعث کدر شدن کریستال‌ها و از بین رفتن نمای آن‌ها می‌شود.

⇠ در صورت استفاده از نردبان، از ایمنی آن مطمئن شوید.

⇠ هرگز لوستر روشن را تمیز نکنید. این کار ممکن است موجب برق گرفتگی یا شکستن لامپ‌های لوستر شود.

⇠ به جز روش آب و سرکه به دلیل متفاوت بودن سختی آب در مناطق مختلف، بهتر است قطعات کریستالی لوستر را به صورت طبیعی خشک کنید تا لکه‌های آب بر روی آن باقی نمانند.

.

• مراحل تمیز کردن لوستر برنز و کریستالی:

⇠ قبل از هر کاری برق را قطع کرده و لامپ‌ها را جدا کنید، سپس توسط دستمالی تمیز تمام گرد و خاک‌ها را از روی آن پاک کنید.

⇠ برای پاک کردن لوستر تمامی گوی‌های کریستالی از روی لوستر را جدا کرده و سپس توسط مایع ظرفشویی و آب ولرم شستشو دهید، اگر با این ماده هنوز هم کریستال‌ها کثیف هستند می‌توانید مخلوطی از یک سوم سرکه و دوسوم آب تهیه کنید و با برسی نرم آنها را شستشو داده و سریعا خشک کنید.

⇠ برای جلا دادن لوستر کریستال، اگر کریستال‌ها بر اثر مرور زمان جلای خود را از دست داده‌اند از مقداری سرکه سفید کمک گرفته و مقداری از آن را به آبی که می‌خواهید کریستال‌ها را توسط آن آب کشی کنید بیافزایید.

⇠ برای براق کردن لوستر کریستال، آمونیک ماده ای مناسبتر برای شستشوی کریستال هایی است که به شدت کدر شده اند، از این رو چند قطره از آمونیاک در داخل ظرف آبی ولرم بریزید و سپس کریستال‌ها را درون آن شستشو داده، آب کشی کرده و سپس خشک کنید.

⇠ خط و خطوطی که بر روی کریستال‌ها ایجاد شده‌اند اگر عمقی نباشند توسط خمیر دندان پاک خواهند شد. برای تمیز کردن لوستر مقداری خمیر دندان بر روی آنها بریزید و سپس محکم با انگشت بر روی آن بکشید تا خط و خطوط محو شوند.

⇠ برای تمیز کردن لوسترهای برنز می‌توانید توسط مسواک آب لیمو ترش تازه را بر روی تمام قسمت‌ها بمالید و سپس به خوبی آنها را آب بکشید و خشک کنید. اگر قسمتی از لوستر برنزی شما دارای لکه سخت است توسط کمی الکل به اندازه یک قاشق سوپ‌خوری در یک لیتر آب و صابون برنز را شسته و سپس آب بکشید و خشک کنید.

.

منابع:

.https://aristeh.com
.https://www.beytoote.com
.http://namnak.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت