راهنمای پرده اتاق خواب

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

پرده اتاق خواب به دلیل اینکه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند می‌تواند عنصری اصلی در زیبایی فضا یه شمار آید. به همین دلیل نیز اطلاع از چم و خم‌های خرید آن می‌تواندبرایتان بسیار کاربردی و لازم باشد.

.

معرفی انواع پرده اتاق خواب

به طور کلی می‌توان گفت که برای انتخاب پرده اتاق خواب دو نوع پرده مدرن و کلاسیک پیش روی شما قرار خواهد گرفت. همان طور که می‌توان حدس زد پرده‌های کلاسیک که اغلب انواع لاکچری و پرشکوهی هستند نمی توانند برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب و ایده آل باشند. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که تا جایی که سلیقه تان اجازه می‌دهد به سراغ انتخاب پرده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب باشید.

مسئله دیگری که در رابطه با انواع پرده اتاق خواب می‌توان به آن اشاره کرد جنس پرده است. به طور کلی شما می‌توانید پرده اتاق خواب خود را جنس‌های تور و حریر، ابریشمی و مخمل و همین طور کتان و نخی خریداری نمایید که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

⇠ پرده اتاق خواب تور و حریر: نصب آسان، شست و شوی راحت، هزینه پایین

⇠ پرده ابریشمی و مخمل: قیمت بالای پارچه، شست و شو و نصب سخت، تاریک کردن اتاق

⇠ پرده کتان و نخی: شست و شوی راحت، قیمت مناسب، سبکی در استفاده

.

نکات خرید پرده اتاق خواب

اولین مسئله ای که در رابطه با انتخاب پرده اتاق خواب می‌توان به آن اشاره کرد این است که شما باید میزان و نوع استفاده تان از پرده را مد نظر داشته باشید. برای مثال آیا می‌خواهید پرده اتاق خواب شما کاملا جلوی ورود نور خورشید به اتاق را بگیرد یا فقط شدت آن را کاهش دهد. اگر تصمیمتان مورد اول است باید به سمت پرده هایی ضخیم مثل مخمل و ابریشم بروید و اگر هم مورد دوم را در نظر دارید باید به سراغ انواع دیگری از پرده اتاق خواب بروید.

برای خرید پرده اتاق خواب دو راه پیش روی شماست، یکی خرید آن به شکل آماده و دیگری سفارش آن برای دوخت. انتخاب هر کدام از این روش‌ها به بودجه شما بستگی دارد. دوختن پرده و پارچه ارزان تر از خرید آن به صورت آماده می‌شود، ولی خب ممکن است مشکلاتی از قبیل اندازه، کاربرد و… پیش رویتان قرار گیرد. از طرف دیگر هم خرید پرده سفارشی با هزینه نسبتا بالاتری که دارد کاملا بی‌دردسر بوده و بر اساس سلیقه شما طراحی خواهد شد.

برای انتخاب مدل پرده اتاق خواب باید به ارتفاع سقف خانه تان نیز دقت کنید. اگر ارتفاع سقف بلند است می‌توانید پارچه ای برای پرده اتاق خوابتان انتخاب کنید که طرح آن به صورت افقی باشد تا ارتفاع سقف را کوتاه تر نشان دهد. طبیعتا بر عکس این کار نیز می‌تواند برای سقف‌های کوتاه تر مناسب باشد.

انتخاب چوب پرده را نیز دست کم نگیرید. چوب پرده‌ها معمولا به دو صورت نصب می‌شوند. یکی بالاتر از قاب پنجره که باعث بلندتر نشان دادن سقف می‌شود و دیگری کمی پهن تر از پنجره که باعث بزرگ تر شان دادن پنجره می‌شود.

با توجه به تمامی مسائلی که تا به اینجا مطرح شد شما باید این را بدانید که سلیقه و علاقه شما معیار انتخاب پرده اتاق خوابتان خواهد بود. فقط با در نظر داشتن این موارد می‌توانید هوشمندانه تر و همین طور برنامه ریززی شده تر دست به خرید پرده اتاق خوابتان بزنید.

.

برندهای مطرح پرده اتاق خواب

برندهای تولید کننده پرده اتاق خواب گستردگی بسیاری دارند با این وجود ما می‌توانیم مطرح ترین برندها را اینگونه معرفی کنیم:

اطلس پود، سونادور، ایکیا، پرووال، ساوایام، دکوریما، لیا تکس، لیندر، کیدبو، طراحان دیبا، آراتکس، ناوالس، کازاندرا، دکو فان، دیزوم، متا، بریلانت، زیو، ابروند، نوین دکور، پرده سرمه، لیندر، ساوایام و… . شما می‌توانید بر اساس سبک و مدل پرده ای که در نظر دارید و به ویژه بودجه ای که در دست دارید دست به انتخاب یکی از این برندهای مطرح زده و پرده مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

.

منابع:
.https://blog.ihome.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت