محافظت از لوازم با ارزش در اسباب کشی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شما در اولین مرحله باید وسایل مهم خود را جمع آوری و در جای مناسبی قرار دهید که این کار مهم ترین کار شماست که اگر آن را به درستی انجام دهید نه وسایل شما آسیب میبینند و نه گم میشوند همچنین در حین شلوغی ممکن است لوازم و وسایل گرانبها و یا با ارزش اشخاص حقیقی (مدارک و لوازم شخصی) شما گم شوند که باید حتما این وسایل را در کنار هم و در جای بسیار مطمینی قرار دهید.زیرا گم شدن این موارد میتواند علاوه بر ضرر‌های مالی حتی ضرر‌های جبران ناپذیری را به شما وارد کند.

قبل از شروع باربری وسایل زیر را در کیف مخصوصی و در جای مناسبی قرار دهید:

⇠ مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، مدارک تحصیلی و …

⇠ مدارک سازمانی و رسمی شرکت ها، سازمان ها، بانک ها

⇠ پول، طلا و جواهرات

⇠ برخی اشیاء قیمتی و یادگاری‌های قدیمی از جمله فرش‌های بسیار با ارزش دست ساز و یا تابلوهای نفیس

⇠ برخی اشیاء شکستنی مهم و حساس با ارزش

حتما شما هم میدانید که باید وسایل بالا را مخصوصا جواهرات و پول و مدارک را در حین باربری همراه خود نگه دارید و آن‌ها را به هیچ وجه به باربران نسپارید زیرا در صورت گم شدن آن‌ها معمولا شرکت‌های باربری مفقود شدن آن‌ها را به گردن نمیگیرند پس حتما باید مسیولیت آن را به عهده بگیرید. و با استفاده از خودروی شخصی و یا اعضای خانواده خود اقدام به حمل آنها به محل جدید کنید.

ولی اگر بخواهید آن‌ها را به کارگران باربری بسپارید باید حتما با شرکت باربری مربوطه در این مورد مشورت لازم را داشته باشید و لیست کاملی از وسایل با ارزش خود را تهیه کنید و به شرکت ارایه دهید.زیرا امروزه دیگر یک کارگر حمل بار به خوبی از اهمیت حمل و جابجایی ایمن وسایل و اثاثیه وسایل منزل و یا شرکت‌ها آگاه است و معمولا شرکت‌های باربری تمامی اسباب و اثاثیه مشتری هایشان را بیمه می‌کنند تا دیگر هیچ نیازی به نگرانی درباره وسایل ارزشمند قیمتی و یا شکستنی نباشد.

.

نکات محافظت از وسایل با ارزش در اسباب کشی

بهتر است شما در بسته بندی اجناس خود دقت داشته باشید و در این مورد هم با کارگران باربری مشورت کنید و به نکاتی که در زیر میگوییم نیز توجه داشته باشید.

.

بیمه باربری

حتما در مورد بیمه شدن اسباب خود با شرکت باربری مطمین شوید زیرا ممکن است به اسباب شما در حین باربری آسیبی وارد شود که میتوانید این آسیب را با داشتن بیمه برطرف سازید.

.

بسته بندی مطمئن

امروزه کار بسته بندی را شرکت‌های باربری هم برای شما انجام میدهند و از وسایل مخصوص بسته بندی استفاده میکنند که همین مورد باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به بار شما میشود.وسایلی مانند کارتن‌های چند لایه، فوم و پلاستیک‌های مخصوص حبابدار، استرچ رپ و غیره.اما شما هم از نوشتن کلمه شکستنی بر روی اسباب حساس خود مطمین شوید.

.

جدا کردن وسایل مهم و شکستنی

حتما خودتان میدانید که این وسایل را باید از دیگر وسایل جدا کنید و با برچسبی بر روی آن‌ها شکستنی بودن آن‌ها را مشخص کنید و به کارگران هم اطلاع دهید تا با دقت آن‌ها را منتقل کنند.

منابع:

.http://www.leetbar.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت