1) انتخاب زمان نامناسب برای اسباب کشی
اولین گزینهی که شاید شما کمتر به آن دقت کنید زمان اسباب کشی است. شما باید زمانی اقدام نمایید که از وضعیت مکان فعلی تان ارزیابی صحیحی را داشته باشید و همچنین از پیش تر محل جدید را اماده نموده باشید. اگر این دو مورد به درستی انجام نشده باشد میتواند زمینهی برای بروز زحمت یا دردسر برایتان باشد. همیشه سعی کنید که به آرامی در ذهن خود تمام چیزها را مرور کنید و به این فکر باشید که زمان مناسب برای جابه جایی فرا رسیده یا خیر.همچنین از میزان تعرفهی باربری در زمانهای مختلف نیز جویا شوید.
.
2) موفق نشده اید که بودجهی را به باربری اختصاص بدهید
باید از قبل برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل بودجهی را کنار بگذارید و اگر اینکار را انجام ندهید در واقع یک مشکل بزرگ را برای خودتان به وجود اورده اید. حالا ممکن است در مورد هزینههای لازم سوالاتی را داشته باشید که باید برای استعلام قیمت از شرکتهای ارائه دهندهی این خدمات کمک بخواهید.
.
3) تحقیق و پرس جو نکردن در مورد شرکت باربری
متاسفانه یکی از مشکلاتی که بارها آن را مشاهده میکنیم انتخاب بدون آگاهی شرکتهای اتوبار و باربری توسط مشتریان است. این مورد میتواند هزینههای زیادی را برایتان به همراه بیاورد پس در انتخاب آن نهایت دقت را بکار بگیرید و از افرادی که از شرکت استفاده کردهاند پرس و جو کنید.
سعی کنید از روشهای مختلفی برای شناسایی بهترین شرکت استفاده کنید و در نهایت استعلام قیمت را انجام بدهید تا بتوانید موفق شوید.
.
4)فکر کردن در مورد اینکه هیچ شرکتی نمی تواند به شما خدمات مناسب ارائه بدهد
این طرز فکر غلط میتواند شما را به دردسر بیاندازد و منجر به عدم موفقیت شما شود. شرکتهای که چنین خدماتی را ارائه میدهند همواره سعی میکنند تا پرسنل مجرب و حرفهی را استخدام کنند که در کوتاه ترین زمان اثاثیه منزل واداره و… را بسته بندی کرده و سپس به محل جدید ببرند. همیشه در نظر داشته باشید که مشتری مداری منجر به محبوبیت و معروفیت شرکت نزد مشتریان میشود.پس نیازی نیست در مورد این گزینه نگرانیهای را داشته باشید.
.
5)مخفی کردن برخی از لوازم و وسایل از دید کارکنان شرکت باربری
عدهی فکر میکنند که هر چقدر لوازم و وسایل را به کارکنان شرکت باربری کمتر نشان دهند در هزینهی نهایی اسباب کشی تاثیر خواهد داشت. اگر چنین کاری را انجام بدهید سبب شده اید که مشکلات شما دو برابر گردد. مثلا برای اینکه در روز جابه جایی از ماشین کامیون برایتان استفاده شود ، وانت بار ارسال میشود و در نهایت به دلیل عدم فضای کافی برای اثاثیه شما، مشکلات جدی برایتان رخ میدهد.
.
6)در قیمتهای که در تماس تلفنی به شما داده میشود تکیه نکنید
nv اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی برخی از شرکتهای باربری ممکن است در تماس تلفنی به شما قیمت باربری را بدهند که با هزینهی اصلی متفاوت باشد پس نباید به چنین قیمتهای اکتفا کنید.
.
7) اولین آگهی را که میبینید آن را قبول میکنید
نیازی نیست که با اولین آگهی ،شرکت باربری را قبول کنید بلکه به چندین شرکت زنگ بزنید و در مورد خدمات و هزینه هایشان سوال کنید تا اطلاعات کلی از آنها را بدست بیاورید سپس بهترین شرکت را انتخاب نمایید.
.
8) بیمه باربری وسایل را چک نمی کنید
با وجود اینکه شرکتهای اتوبار تهران اثاثیه و وسایل شما را در زمان حمل بار و اسباب کشی بیمه میکنند ولی توصیه میشود خودتان در اینکار پیش قدم باشید و به موضوع بیمه دقت کنید مخصوصا اگر در میان وسایل شما ، لوازمی وجود دارد که قیمتی و با ارزش هستند.
مواردی که در قسمت فوق ذکر کرده ایم تنها هشت مورد از اشتباهات رایج در زمینه باربری بود که البته شما باید با بدست آوردن اطلاعات کامل در خصوص باربری، درصد رخ دادن این اشتباهات را به صفر برسانید.
.
9) فکر نکردن پیش از شروع کار
هنگامی که افراد تصمیم به جابجا کردن وسایل میگیرند ، اصولا به فضاهای موجود و کاربردهای آن توجه نمیکنند ، کارشان را آغاز میکنند و با کوهی از وسایل که نمی دانند کجا باید بچپانند روبه رو میشوند. برای جلوگیری از این مشکل، کافیست چند روز قبل از جابجایی به برنامه ریزی جهت سازمان دهی وسایل اقدام کنید ،سعی کنید در مورد اینکه چگونه بهترین استفاده را میتوان از این فضا داشت، فکر کنید .بیندیشید که چه کسی قرار است ازین فضا و وسایل استفاده کند خوب فکر کنید این راه حل کلید طلایی جابجایی راحت وسایل است.
.
9) فراموش کردن اقدامات پیشگیرانه
شما میتوانید خیلی سریع از انبار شدن وسایل در یک جا خودداری کنید اما حتما باید قبل از اسباب کشی وسایل اضافی را از وسایل دیگر خارج کرده و به دور بریزید.
.
10) خرید محصولات سازمان دهنده، بعد از اسباب کشی، مشکل را برطرف میکند
محصولات سازمان دهنده لزوما مشکلات به هم ریختگیهای خانه را برطرف نمی کند بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفشهای خود را درست داخل آن قرار ندهید کمکی به شما نخواهد کرد. جهت خرید وسایل سازمان دهنده بعد از اسباب کشی و شناخت نیاز اقدام به خرید کنید.
.
11) برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه و غیر قابل استفاده
هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد معمولا با کوهی از لباسها و وسایلی مواجه میشویم که هفتهها و شاید ماه هاست از آنها استفاده نکرده ایم. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند ببخشیم. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری میکنند آنها را بردارند.
.
12) قرار دادن وسایل در جایی به طور موقت
یکی از اشتباهات رایج در اسباب کشی قراردادن وسایل بطور موقت در جایی دیگر است به هوای اینکه بعد از اسباب کشی به سراغ آنها رفته و در پروسهی اسباب کشی از دست آنها خلاص خواهیم بود ، این باعث میشود که ما هنگام چیدمان و جابجایی وسایل منزل آنها را فراموش کرده و باعث ایجاد آشفتگی میشود.
.
13) انبار وسایل به امید اینکه روزی مرتب شوند و یا بکار بیایند
جهت خلاصی از وسایل ، بعد از جابجایی و حمل اثاثیه به منزل جدید خیلی از وسایل را در انبار میگذاریم به امید اینکه روزی از آنها استفاده کنیم یا آنها را مرتب کنیم ؛ این اشتباه بزرگیست که هم انرژی زیادی از خانم خانه میگیرد و هم وقت زیادی تلف میشود بهتر است که در قبل از اسباب کشی اینگونه فکر کنیم که امکان انبار کردن هیچ وسیله ای را نداریم.
.
14) همهی کارها را بر عهدهی یک نفر بودن
گاهی اینگونه میاندیشیم که برای حاکم کردن نظم همهی کارها را باید بر عهدهی یک نفر بگذاریم ، این کار فشار زیادی بر فرد وارد میکند ، دقتش را پایین آورده و راندمان انرژی اش کم میشود.بهتر است اینگونه فکر کنیم که جابجایی وسایل را بر عهدهی یک نفر بگذاریم.
.
منابع:
.http://barbari-jam.ir
.http://rbbar.net