کارتن مناسب اسباب کشی و نکات آن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

کارتن اسباب کشی چیست؟

امروزه برای کارتنی که مناسب اسباب کشی باشد، استاندارد‌های مشخصی از لحاظ جنس ، ابعاد ، مشخصات ظاهری و .. بیان شده است، که توسط شرکت‌های بزرگ اروپایی این استانداردها رعایت میشود. بنابراین کارتن هایی وجود دارند مخصوص اسباب کشی، دارای استحکام و ابعاد مناسب برای اسباب کشی می‌باشد و به جرات میتوان گفت که کارتن‌های با استاندارد اسباب کشی بهترین گزینه برای جابه جایی‌های داخلی و فریت بار به خارج از کشور می‌باشد.

اگر قصد اسباب کشی راحت و بدون مشکل را دارید، باید از کارتن حمل اثاثیه برای جمع کردن خرده ریزها و همه وسایل منزل کمک بگیرید. البته مبلمان را بدون بسته بندی حمل می‌کنند و برای این کار سلفون کشی با نایلون حباب دار پیشنهاد می‌شود. اما دیگر لوازم را می‌توان در کارتن اسباب کشی با اندازه مناسب جای داد برخی از کاربردهای اصلی کارتن بسته بندی عبارت است از:

بسته بندی کتاب، بسته بندی لوازم الکتریکی، بسته بندی لوازم آشپزخانه و ظروف، جا به جایی مواد غذایی، بسته بندی لباس، بسته بندی خرده ریزها و …..

.

انواع کارتن اسباب کشی

  • کارتن بسته بندی با سایز کوچک
  • کارتن بسته بندی با سایز بزرگ
  • کارتن بسته بندی با ابعاد متوسط
  • کارتن بسته بندی با ابعاد نسبتا بزرگ
  • کارتن 5 لایه حمل بار
  • کارتن بسته بندی لباس – کارتن رگال دار
  • کاور زیپ دار و جعبه درب دار جهت بسته بندی لوازم منزل
  • کارتن مخصوص حمل کتاب

.

کارتن بسته بندی با سایز کوچک

بعد از کارتن مخصوص حمل کتاب این سایز کارتن از تمامی سایز‌های کارتن کوچیکتر است. شما در هنگام جا به جایی حتما به این ابعاد کارتن نیاز خواهید داشت. این سایز از کارتن که 46×37×32 سانت میباشد بهترین ابعاد را در بسته بندی وسایل شکستنی که محافظت بیشتری نیاز دارند را شامل می‌شود. این کارتن‌ها نه سنگین هستند و در عین حال به اندازه مناسب فضا برای بسته بندی بخشی از اسباب را دارا می‌باشند. از این ابعاد بیشتر برای پک محافظ شکستنی، ظروف دکوری ، ظروف شکستنی آشپزخانه، مجسمه و دکوری‌های تزئینی استفاده میشود. علاوه بر این از این سایز کارتن برای بسته بندی کشوها، بخش‌های کمد که نیاز به جدا سازی دارد نیز می‌توان استفاده کرد. این کارتن مناسب برای استفاده در جابه جایی داخلی و فریت بار به خارج از کشور میباشد.

.

کارتن بسته بندی با سایز بزرگ

یکی دیگر از سایز‌های مناسب برای اسباب کشی سایز 46 ×46 ×60 سانت است. این سایز از کارتن اسباب کشی نیز در هنگام اسباب کشی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این سایز از کارتن می‌توان برای پک محافظ شکستنی، ظروف پلاستیکی و فلزی، لوازم برقی آشپزخانه، آباژور و دکوری‌های بزرگ، لوازم الکترونیک و کامپیوتر استفاده کرد. این کارتن مناسب برای استفاده در جابه جایی داخلی و فریت بار به خارج از کشور است.

.

کارتن بسته بندی با ابعاد متوسط

کارتن بسته بندی متوسط استاندارد دارای ابعادی در حدود 18 × 18 × 16 متر مکعب می‌باشد.از کارتون متوسط برای بسته بندی مواردی متوسط استفاده می‌شود. مواردی که به بسته بندی و حعبه خاصی احتیاج ندارند مانند لباس، قابلمه و تابه‌ها و اسباب بازی‌ها یک جعبه متوسط می‌تواند به راحتی تا حدود 60 کیلوگرم بسته بندی شود.

.

کارتن بسته بندی با ابعاد نسبتا بزرگ

کارتن نسبتا بزرگ برای بسته بندی به ابعاد 20*20*24 متر مکعب می‌باشد. این کارتن‌ها برای بسته بندی لوازمی مانند چرخ خیاطی ،اتو و آباژور، و وسایلی با اندازه متوسط و کوچک آشپزخانه مناسب هستند. و در حالی که اندازه کارتن بزرگتر از کارتن متوسط میباشد، اما از لحاظ ظرفیت وزن قابل حمل مقدار مشابه با کارتن متوسط را در خود جای میدهد. زیرا حمل بیشتر از 60 کیلوگرم در یک کارتن بسیار سخت خواهد بود.

.

کارتن 5 لایه حمل بار

کارتن 5 لایه حمل بار دارای مقاومت بالا و با اندازه ای 2 برابر کارتن موز برای اجناس سنگین و حساس مثل چینی و ظروف کریستالی وظروف شکستنی می‌باشد.

.

کارتن بسته بندی لباس – کارتن رگال دار

این کارتن‌ها مشابه یک کمد کوچک که 12 دست لباس مجلسی و کت و شلوار در آن جای می‌گیرد می‌باشند.

.

کاور زیپ دار و جعبه درب دار جهت بسته بندی لوازم منزل

از کشو کمد و میزتوالت میتوانید به عنوان جعبه درب دار برای بسته بندی وسایل و اغلب لباس‌های خود استفاده کنید. همچنین میتوانید از کاور‌های زیپ داری که برای رخت خواب تعبیه شده‌اند و در اندازه‌های کوچک ، متوسط و بزرگ وحود دارند استفاده کنید. این کاور‌ها بسیار زیبا هستند و با داشتن زیپ کاملا لوازم و لباس‌های شما را حفاظت میکنند.

.

کارتن مخصوص حمل کتاب

این کارتن‌ها در ابعاد 33×33×31 سانت هستند . این ابعاد برای بسیاری از کالاها مناسب هستند اما بیشترین کاربرد آنها در بسته بندی کتاب، اسناد و اوراق ارزشمند، لوازم آرایشی و بهداشتی میباشد. به شما پیشنهاد می‌شود در صورتی که هر یک از وسایل بالا را می‌خواهید بسته بندی کنید حتما از این سایز کارتن استفاده کنید تا کمترین آسیب را وسایل شما ببیند.

علاوه بر این چون کتاب به تنهایی سنگین است، در صورتی که در کارتن‌های بزرگ بسته بندی شود حمل و جا به جایی آن سخت می‌شود.

پس بهترین سایز برای بسته بندی کتاب، کارتن با این ابعاد است. این کارتن مناسب برای استفاده در جابه جایی داخلی و فریت بار به خارج از کشور میباشد.

.

چرا کارتن اسباب کشی بهترین وسیله حمل اثاثیه است؟

همانطور که قبلا گفتیم کارتن‌ها انواع گوناگون و در سایز‌ها و اشکال مختلفی هستند که همه آنها مناسب اسباب کشی نمی باشند. کارتنی که برای اسباب کشی انتخاب می‌شود باید به راحتی قابل حمل باشد و دارای ابعاد مناسب باشد.

سایز مناسب یعنی نه خیلی بزرگ که جا به جایی آن غیر ممکن شود و نه خیلی کوچک که وسیله کمی در آن جا شود. علاوه بر سایز مناسب و قابل حمل بودن، استحکام کارتن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ضخامت و استحکام کارتن‌ها بسیار مهم است. کارتن اسباب کشی به خصوص در هنگام بسته بندی اسباب شکستنی باید استحکام خوبی داشته باشد تا بتواند وزن اسباب را تحمل کند و پاره نشود. یکی از اشتباهات رایج در بین مردم استفاده از کارتن‌های موجود در مغازه‌ها و خیابان میباشد .

این موضوع علاوه بر اینکه از لحاظ بهداشتی کار اشتباه و غلطی میباشد ، امکان بروز خسارت را در هنگام جابه جایی تا حد زیادی افزایش خواهد داد.بنابراین کارتن حمل اثاثیه استحکام لازم را برای حمل لوازم خانه دارد و برای اسباب کشی راحت و بی‌دردسر بهترین وسیله است برخی از مزایای کارتن اسباب کشی عبارتند از:

⇠ بسته بندی لوازم خانه با نظم بیشتری انجام می‌شود

⇠ کارتن حمل اثاثیه مانع آسیب به لوازم می‌شود

⇠ خدمات اسباب کشی سریع تر انجام می‌شود

⇠ کاهش آشفتگی هایتان هنگام باز کردن و چیدمان وسایل بعد از هر اسباب کشی

⇠ کارگر اسباب کشی راحت بار را حمل می‌کند

⇠ امکان برچسب زدن روی کارتن وجود دارد.

.

نکات مهم مربوط به کارتن اسباب کشی

استفاده از کارتن‌های کاغذی از لحاظ اینکه از جنس کاغذ هستند و بعد از مصرف به طبیعت آسیبی نمی زنند هم بسیار اهمیت دارد و استفاده از آنها نسبت کیسه‌های پلاستیکی ارجعیت پیدا میکند

نوع، جنس و مقاومت کارتن در اسباب کشی به عنوان یکی از ارکان مهم در بسته بندی و سلامت اجناس به شمار می‌رود. یکی از ارکان بی‌مخاطره بودن هر اسباب کشی، بسته بندی محکم و امن هر وسیله است پس در این زمینه دقت زیادی کنید.

جعبه‌های مقوایی برای جابه جایی و حمل وسایل سنگین مناسب نیستندو این جعبه‌ها برای بسته بندی موارد خاص و سنگین طراحی نشده اند. ممکن است تغییر شکل بدهند جعبه‌های مقوایی کارتن ممکن است تحت فشار شدید تغییر شکل بدهند. ودر برابر نفوذ رطوبت و آب مقاوم نیستند آنها بهترین گزینه برای ضد آب بودن و سایر انواع مایعات نیستند.

برچسب گذاری کارتن بسته بندی را فراموش نکنید، مهم نیست چه نوع کارتن و در چه ابعادی استفاده می‌کنید، حتما آن را برچسب گذاری کنید، در این صورت می‌دانید چه چیزی در داخل کارتن است. این امر برای بسته بندی بسیار مهم است، زیرا غیرممکن است که به یاد داشته باشید دقیقا هنگام جمع آوری هر وسیله را در کدام کارتن و جعبه قرار دادید.

فضای خالی را پر کنید، برای جلوگیری از وقوع خطر در جابجایی، هر فضای خالی بین کارتن بسته بندی و جعبه‌ها را با انبوه مواد بسته بندی اضافی دیگر، مثل حوله یا پارچه پر کنید. این چیزها کارتن‌ها را در حین جا به جایی پایدار نگه می‌دارند و به شما در جلوگیری از بروز خطرات جانبی کمک می‌کنند.

در انتها اگر احساس میکنید، زمان لازم برای بسته بندی لوازم منزل خود و انتخاب کارتن مناسب برای اثاث کشی را ندارید، میتوانید از خدمات بسته بندی و حمل بار ، اتوبار سه سوت بار استفاده کنید. برای رزرو و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

.

چند نکته در مورد کارتن‌های اسباب کشی

1. بهتر است در زمان بسته بندی بر روی هر جعبه اسم محل تخلیه آن و محتویاتش را لیست کنید و بر روی آن بچسبانید.

2. هیچ وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، آن را باز نکنید. این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف سرگردان شوید.

3. قبل از بسته بندی وسایل جعبه هایی هستند که قرار است درون آن‌ها وسایل بچینید . با چسب پهن کف جعبه را به خوبی بچسبانید تا از پارگی آن در زمان حمل جلوگیری کنید.

4. بهتر است لوازم شکستنی را در جعبه اصلی خودشان که دارای حفاظ هایی است، قرار دهید. اگر این جعبه‌ها را دور انداخته اید، وسایل شکستنی را در روزنامه یا پارچه یا پلاستیکهای حبابدار بپیچید و درون یک کارتن محکم بسته بندی کنید.

.

منابع:

.https://3sotbar.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت