راهنمای کرم موبر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

بررسی مزایای استفاده از کرم‌های موبر

  • استفاده از کرم‌های موبر بسیار ساده و آسان است و بدون اتلاف وقت و بدون هیچ دردسری می‌توانید موهای زائد را از بین ببرید.
  • استفاده از بهترین کرم‌های موبر در مقایسه با سایر مواد مانند موم، باعث هیچگونه درد، التهاب، سوزش برای پوست شما نخواهد شد.
  • شما می‌توانید با خیالی آسوده و آرامش خاطر از این محصول برای اصلاح موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن خود استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از این محصولات، سرعت رشد موهای شما نسبت به زمانی که از تیغ استفاده می‌کنید، به شدت کاهش می‌یابد.
  • اگر به طور مداوم برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از این محصولات استفاده کنید، ریشه موهای شما به مرور زمان، نازک شده و تعداد آنها نیز کاهش می‌یابد.
  • این محصولات در مدت زمانی بسیار کم موهای زائد را از بین می‌برند.

بررسی معایب استفاده از کرم موبر

معایب کرم‌های اصلاح به قدری ناچیز است که می‌توانید این نقاط ضعف را در مقایسه با نکات مثبت این محصولات نادیده بگیرید اما باید توجه داشت که:

  • اگر زخم یا خراشیدگی تازه ای در صورت و یا دیگر قسمت‌های بدن خود دارید، توصیه می‌شود از این کرم‌ها استفاده نکنید.
  • از طرفی یگر امکان استفاده روزانه از این کرم‌ها عملا وجود ندارد، چون استفاده روزانه از آنها باعث تیره شدن رنگ پوست شما می‌شود و احتمال سوختگی ناشی از ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در تولید آنها، افزایش می‌یابد.
  • اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌شود از کرم‌های موبر معمولی استفاده نکنید و بهتر است بدنبال کرم هایی که برای پوست‌های حساس تهیه و تولید شده اند، باشید.
  • توجه کنید از استفاده از این کرم‌ها در مناطق حساس به خصوص دور چشم خودداری کنید. مواد شیمیایی استفاده شده جهت تولید این محصولات، می‌تواند آسیب جدی به چشم وارد کند.
  • در انتها، مواد شیمیایی موجود در ترکیبات این محصول باعث ایجاد بوی نامطبوع در این محصولات شده است.

.

آشنایی با انواع کرم‌های موبر

به طور کلی کرم‌های موبر را بر اساس آنکه برای چه نوع پوست و برای از بین بردن موهای زائد کدام قسمت از بدن استفاده می‌کنند، دسته بندی می‌کنند.

انواع کرم موبر بر اساس نوع پوست

کرم موبر مناسب پوست خشک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک و تا حدی زبر و خشن دارید، باید همیشه به خاطر داشته باشید که حفظ رطوبت پوست برای شما بسیار مهم و ضروری است.
از طرفی این پوست به طور کلی به مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند باعث افزایش شدت خشکی پوست در این افراد شود. افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از کرم‌های مویی که برای خشکی پوست تهیه شده‌اند استفاده کنند، چون ترکیبات تشکیل دهنده این گروه از کرم‌های موبر به گونه ای است که علاوه بر از بردن موهای زائد، باعث حفظ رطوبت پوست شما نیز می‌شوند.

کرم موبر مناسب پوست حساس

نوع دیگری از کرم‌های موبر در بازار وجود دارد که برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است و می‌تواند سبب کاهش حساسیت آنها شود. معمولا پوست‌های حساس توسط مقدار کمی مواد شیمیایی تحریک و ملتهب می‌شود. ترکیبات تشکیل دهنده این کرم‌های موبر معمولاً گیاهی است و به پوست‌های حساس آسیب نمی رساند.

کرم‌های موبر مناسب پوست طبیعی (نرمال)

اگر صاحب پوست معمولی هستید به شما تبریک می‌گویم. شما یکی از مناسب ترین و بهترین انواع پوست را دارید، چونکه این نوع پوست به طور معمول به ترکیبات شیمیایی واکنش نشان نمی دهند. کرم‌های موبر مخصوص پوست‌های طبیعی از فرمولاسیون بسیار قوی تهیه می‌شوند که همیشه برای پوست‌های طبیعی بسیار مناسب هستند و می‌توانید با استفاده از این محصولات موهای زائد نواحی خاص بدن خود از بین ببرید.
.

انواع کرم موبر بر اساس نواحی قابل استفاده در بدن

کرم‌های موبر مخصوص صورت

برای از بین بردن موهای زائد صورت به هیچ وجه از کرم‌های ذکر شده در قسمت قبل استفاده نکنید زیرا می‌تواند اثرات بسیار نامطلوبی روی پوست شما بگذارد. برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت، باید از کرم‌های مخصوص صورت استفاده کنید. از آنجا که ترکیبات تشکیل دهنده آنها التهاب، قرمزی و تحریک پوست را کاهش می‌دهند، اما برای استفاده از این محصولات، توصیه می‌کنیم ابتدا کمی از این محصول را روی پوست خود قرار دهید و در صورت خارش و سوزش، از استفاده از آن اجتناب کنید.

کرم‌های موبر مناسب پوست بدن

این گروه از انواع کرم‌های موبر مخصوص قسمت‌های مختلف بدن است و پس از استفاده حساسیتی ایجاد نمی کنند. دقت کنید که از استفاده از این کرم‌ها برای از بین بردن موهای زائد روی صورت، خودداری کنید. کرم‌های موبر مخصوص پوست بدن برای انواع پوست طراحی و تولید می‌شوند. انواع مختلفی از کرم‌های موبر بدن در بازار وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

.

طرز استفاده از کرم موبر

روشی ساده برای بانوان کم حوصله، کم وقت و راحت طلب، استفاده از کرم‌های مخصوص موبر , جهت موبرداری است .
استفاده از کرم‌های موبر یک روش نسبتا ارزان و سریع می‌باشد که اصول آن بر پایه نرم و سست و ضعیف کردن و سپس جدا کردن و از بین بردن موهای استوار است. این عمل تحت تاثیر مواد شیمیایی انجام می‌گیرد. قبل از استفاده از هر نوع کرم سطحی پوست موبر ، توجه و رعایت نکات ضروری و الزامی است.
ابتدا محل مورد نظر را با آب ولرم تمیز کرده و خشک می‌کنند، سپس با استفاده از یک کاردک کوچک و صاف مقدار کافی کرم را روی تمام قسمتی که مایلند موهای آن را زائل کنند میگذارند و چند دقیقه تحمل میکنند تا خوب اثر کند، مدت اثر بستگی به قدرت موبر محصول مورد استفاده دارد و معمولا حدود 3 تا 5 دقیقه است. در هر صورت نباید زمان از 10 دقیقه تجاوز کند. پس از آن کرم را با کردک به آرامی برمیدارند و با آب سرد فراوان پوست را به ملایمت شستشو می‌دهند.
.

قبل از استفاده از کرم موبر آن را تست کنید

استفاده از برخی از کرم‌های موبر می‌تواند حساسیت زا باشند و باعث به وجود آمده آلرژی در افراد شوند. این حساسیت می‌تواند گاهی به ترکیبات اصلی تشکیل دهنده کرم موبر باشد. همچنین ممکن است این حساسیت به عطر، مواد نگهدارنده یا مواد افزودنی به کار رفته برای تولید کرم‌های موبر وجود داشته باشید.
بنابراین توصیه می‌شود حتما قبل از استفاده، مقدار کمی از کرم مورد نظر را روی پوست خود آزمایش کنید. مقدار اندکی از کرم را به قسمت داخلی بازوی خود بمالید و بعد از حدود نیم ساعت آن را بشویید. اگر خارش، تورم و قرمزی در ناحیه استفاده شده، ایجاد شود، احتمالاً به این محصول حساسیت دارید. اگر بدن شما به کرم‌های موبر حساسیت دارد، نباید به هیچ عنوان از آنها استفاده کنید.
.

نکاتی در مورد استفاده از کرم موبر:

چنانچه استفاده از کرم‌های موبر برای اولین مرتبه انجام گیرد و یا اینکه تصمیم به تغییر نوع کرم مصرفی و استفاده از یک مارک جدید گرفته شده باشد بایستی قبل از بکار بردن فرآورده موبر مورد نظر ، تست حساسیت از طریق مقداری کمی از کرم موبر جدید، روی قسمت کوچکی از پوست انجام گردد تا احتمال بروز هرگونه واکنش حساسیتی نسبت به محصول مورد استفاده مشخص شود.
انجام این آزمایش در مورد انواع کرمهای موبر، مشابه و به شرح زیر است:
1) پس از پایان تست حساسیت چنانچه تا 24 ساعت هیچگونه واکنش حساسیتی از قبیل قرمز شدن محل آزمایش، تحریکات پوستی، خارش، سوزش،… ملاحظه و احساس نشود میتوان موبرداری را بطور کامل انجام داد.
2) محصول موبر را نبایستی روی قسمت‌های تحریک شده پوست، روی زخم و جوش ها، خال و زگیل و ضایعات مشابه اثر دارد ، زیرا ممکن است موجب بروز عفونت‌های پوستی گردد.
3) قبل و بلافاصله بعد از استفاده از محصولات موبر نبایستی آب داغ، صابون و یا هر نوع محصولات محرک پوست و یا فرآورده‌های الکلی بکار برد. در غیر اینصورت موجب بروز التهابات پوستی خواهد شد.
4) محصولات موبر را نباید روی ابروها اثر داد و از تماس آنها با چشمها بایستی بطور جدی جلوگیری بعمل آورد. در صورت تماس اینگونه فرآورده‌ها با چشم باید فورا آنها را با آب فراوان شستشو داد و در مواردی جدی به چشم پزشک مراجعه نمود.
5) پس از مصرف فرآورده‌های موبر، در صورت احساس سوزش بایستی فورا پوست را با آب سرد فراوان شستشو داد.
6) در استفاده از موبر باید توجه داشت که این مواد به دلیل تجزیه گاز هیدروژن به دور از دسترس اطفال استفاده و نگهداری شود.
.
منابع:
.https://ibiston.ir
.https://www.nikpak.com
.http://tizbarkamard.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت