راهنمای کرم‌پودر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین لوازم آرایش هر خانمی کرم پودر است. کرم پودر مشکلات پوستی از جمله کبودی چشم و صورت، جای جوش، زخم و فرورفتگی را برطرف می‌کند. به دلیل تاثیر زیاد کرم پودر بر روی زیبایی افراد خیلی‌ها به دنبال روشی می‌گردند که تاثیر آن را بیشتر کنند و نتیجه مطلوب تری را شاهد باشند. این مورد تنها وقتی که شما یک کرم پودر مناسب برای خودتان انتخاب کنید به واقعیت می‌پیوندد. یا بهتر است بگویم که پوست هر فردی ویژگی‌های منحصر به خود را دارد که باعث می‌شود مدل مناسب پوست او با دیگران فرق کند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما بگوییم تا بتوانید انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید.

مواردی که باید در هنگام خرید کرم پودر به آنها توجه کنید:

رنگ پوست:

اولین موردی که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید تناسب رنگ کرم پودر با رنگ پوستتان است. رنگ پوست به صورت کلی به سه دسته‌ی سرد، خنثی و گرم تقسیم بندی می‌شود.
بهترین راه برای اینکه بفهمید کدام رنگ مناسب پوست شما است تست کردن آن است. بهتر است چندین رنگ مختلف را روی فک یا گردن خود تست کنید و اگر دیدید که صورتتان رنگ پریده یا بی‌روح به نظر می‌رسد آن کرم پودر مناسب رنگ پوست شما نبوده و بهتر است رنگ دیگری را انتخاب کنید.
همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ پوست در فصول مختلف مخصوصا تابستان و زمستان با هم فرق می‌کند. حتی در برخی نواحی رنگ پوست شما تغییر می‌کند بنابراین بهتر است کرم پودر مناسب برای تابستان و زمستان داشته باشید و در برخی مواقع با ترکیب این دو نتیجه بسیار بهتری بدست بیاورید.

نوع پوست:

نکته ای که مورد بالا گفتیم دقیقا اینجا صدق می‌کند. نوع پوست شما تاثیر مستقیمی در انتخاب محصول مناسب شما دارد. در پایین تر این مقاله کرم پودر مناسب برای هر نوع پوستی را معرفی می‌کنیم ولی بهتر است اول خودتان دقیقا بفهمید که چه نوع پوستی دارید.

قیمت کرم پودر:

عوامل مختلفی از جمله برند، مقدار موجود در بسته، وارداتی بودن آن، نوع آن و …… بر روی قیمت کرم پودر تاثیر می‌گذارد. اما شما بهتر است با توجه به مواردی که خدمتان عرض می‌شود مدل مناسب خود را پیدا کنید و بخرید و سعی کنید زیاد به قیمت آن توجه نکنید تا رضایت بسیار بیشتری از خرید خود داشته باشید.
.

رنگ مناسب کرم پودر با توجه به رنگ پوست:

پوست سرد: اگر شما این تم رنگی را دارید استفاده از کرم پودر هایی با رنگ صورتی، برنزه و ماهاگونی انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند.
پوست خنثی: اگر تم رنگی پوست شما خنثی است رنگ‌های خنثی، نخودی ، بژ و گندمی انتخاب‌های بسیار مناسب تری برای شما هستند.
پوست گرم: برای تم رنگی گرم نیز رنگ زرد، طلایی، عسلی، هلویی و نارنجی انتخاب مناسبی است.
البته توجه کنید که سلیقه نیز در این انتخاب‌ها کمی تاثیر دارد.
.

مدل‌های مختلف کرم پودر

وقتی برای خرید کرم پودر به مغازه یا به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه می‌کنید با گزینه‌های بسیار زیادی رو به رو می‌شوید. توجه به نکات زیر و دانستن انواع مدل‌ها و کارایی هرکدام می‌تواند در انتخاب مدل مناسب به شما کمک کند.
پرایمر: این نوع بی‌رنگ است و بعد از مصرف رنگ پوست شما را تغییر نمی دهد. شما با استفاده از این محصول زمینه را برای مصرف کرم پودر اصلی خود فراهم می‌کنید. البته می‌تواند از کرم پودر دیگری نیز استفاده نکنید.
مرطوب کننده: این محصول باعث نرم شدن پوست و بهبود رنگ آن می‌شود. این مدل برای مصارف و منظور خاصی تولید نشده است و صرفا استفاده از آن به خودتان بر می‌گردد. البته توجه کنید که اگر پوستی مستعد از جوش یا چرب دارید از این محصول استفاده نکنید.
براق کننده: این محصول باعث براق شدن پوستتان می‌شود و بعد از استفاده بر روی قسمت‌های خاصی از پوست به پوست شما حالت درخشندگی می‌دهد. بهتر است از این محصول هنگام روز استفاده کنید. همچنین اگر پوستتان چرب است از استفاده از آن خودکاری کنید.
خالص: این محصول  اصلی است و باعث بهتر شدن پوست و کمی درخشان تر شدن آن می‌شود. اگر زیاد اهل آرایش نیستید بهتر است از این نوع استفاده کنید.
استیک: این محصول برای پوست واقعا سنگین است و بهتر است خیلی زیاد از آن استفاده کنید. معمولا این مدل از ترکیب کانسیلر و کرم پودر ساخته می‌شود که در ظاهر پوست را به طور قابل توجه ای بهبود می‌بخشد.
.

انواع کرم پودر:

علاوه بر اینکه مدل‌های مختلفی از کرم پودر نیز داریم انواع مختلفی نیز داریم. ما سعی می‌کنیم خیلی خلاصه به انواع مختلف آن بپردازیم.
مایع: این دسته طرفدار بالایی دارند ولی پوشانندگی آنها کم است.
فومی: این مورد گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب و مختلط می‌باشد. پوشش دهی مناسبی دارند و ترکیبی از کرم مرطوب کننده و پودر می‌باشند.
خامه ای: این مدل پوشانندگی بسیار بالایی دارد و همچنین ماندگاری آن نیز بسیار بالا است.
بالشتی: این محصولات به صورت مایع هستند و پوشانندگی آنها کم و ضعیف است.
سرمی: این کرم پودر پوشانندگی ضعیفی دارد اما مناسب چین و چروک‌ها می‌باشد. کرم پودر سرمی ترکیبی از سفید کننده، روشن کننده و ضد چروک است.
کرمی: این کرم پودر‌ها روغنی بوده و ماندگاری بالایی دارد. همچنین غلظت آنها زیاد است و مناسب پوست‌های خشک است.
خمیری: این محصولات ترکیبی و چند کاربردی بوده. آنها می‌توانند در عین پوشاندن لک و نواقص صورت حاوی ترکیبات ضد آفتاب، مرطوب کننده، ضد چروک و … باشند.
معدنی: این مدل‌ها فاقد مواد شیمیایی، رنگ و … بوده و برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است. این کرم پودر پوست شما را نرم و لطیف می‌کند اما پوشانندگی ضعیفی دارد.
کرم BB : این کرم پودر به تازگی وارد بازار شده و دارای موادی از جمله سرم، مرطوب کننده، ضد آفتاب، پرایمر، کرم پودر و … می‌باشد که مناسب استفاده روزانه است. اما پوشش دهی آن چندان بالا نیست.

کرم CC : این کرم همانند نوع قبلی است اما پوشش دهی آن بالا است.
.

کرم پودر مناسب با هر پوست

پوست چرب: این پوست یکی از دردسر ساز ترین نوع پوست برای خرید کرم پودر به حساب می‌آید. انتخاب درست و مناسب  برای این افراد اهمیت بالایی دارد چون انتخاب نامناسب سبب تشدید چربی و جوش‌های پوست آنها می‌شود. کرم پودر جامد و مایع انتخاب مناسبی برای این گروه هستند.

سعی کنید قبل از استفاده از کرم پودر از مواد پاک کننده چربی استفاده کنید.

سعی کنید از مدل‌های بدون چربی و مات استفاده کنید تا طبیعی تر به نظر برسد و برایتان مشکلی را به وجود نیاورد.
پوست خشک: این نوع پوست برای استفاده از کرم پودر بسیار مناسب می‌باشند. پوست‌های خشک به دلیل عدم چربی کامل تیره به نظر می‌رسند. بهتر است از مدل‌های مایع با پایه روغنی استفاده کنید.

سعی کنید کرم پودری بخرید که کمی پوستتان را براق کند.

پوست معمولی: این نوع پوست ایده آل ترین نوع پوست از نظر چربی و آب است بنابراین استفاده از هر نوع کرم پودری برای آنها مناسب است.
سعی کنید اگر پوستتان مشکل خاصی دارد یا حساسیتی دارد محصولی را انتخاب کنید که در کنار کارایی آن مشکل را حل کند.
پوست مختلط: این مدل پوست دارای گونه‌های خشک و بقیه صورت آنها چرب است. این افراد باید در فصل تابستان و زمستان از دو نوع کرم پودر استفاده کنند. همچنین کرم پودر مایع  با پایه آب می‌تواند برای این گروه مناسب باشد.
.

کدام نوع برای جوانان و افراد مسن مناسب است؟

افراد جوان و نوجوان بهتر است زیاد از وسایل آرایشی به خصوص کرم پودر استفاده نکنند. مصرف کرم پودر می‌تواند برای آنها مشکلات پوستی و بیشتر شدن جوش‌های زشت صورت را به همراه داشته باشد. در صورتی که قصد دارید برای موردی خاص استفاده کنید بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید و کرم پودری که او برایتان تجویز کرده است را استفاده کنید.
اما افراد مسن تر تمایل خیلی بیشتری به استفاده از کرم پودر برای پوشاندن چین و چروک‌های صورتشان داشته باشند. ولی توجه کنید که استفاده زیاد است از آن می‌تواند پوستتان را پیر نشان بدهد.سعی کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید و از آن درست استفاده کنید. همچنان خرید مدل مناسب می‌تواند بسیار مهم باشد.

پیشنهاد متخصصان:

خیلی از متخصصان پیشنهاد دادند که در هنگام خرید کرم پودر به قیمت و برند آن زیاد توجه نکنید. چون خیلی از کرم پودر‌های گران قیمت هم ممکن است مناسب پوست شما نباشد. بلکه سعی کنید مناسب ترین مدل با توجه به ویژگی‌های پوست خود را انتخاب کنید. البته انتخاب از یک برند معتبر می‌تواند خیالتان را از بابت بد بودن و نامرغوب بودن آن راحت کند. بنابراین اول ویژگی‌های پوستتان را بشناسید بعد مدل مناسب را پیدا کنید و بعد از یک برند معتبر خریداری کنید.

چگونه بفهمیم یک کرم پودر خوب است یا نه؟

بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که پوشانندگی بالایی دارد. استفاده از کرم پودری که پوشانندگی یا کاور بالایی دارد به افرادی که پوستشان نقص هایی مانند: آکنه، جوش و زخم دارد کمک می‌کند تا آنها را بپوشانند.
همچنین باید به ضد حساسیت بودن آن نیز توجه کنید. از آنجایی که از این محصول به عنوان پیش آرایش استفاده می‌شود در صورتی که از نوع نامرغوب آن استفاده کنید ممکن است مشکلات پوستی زیادی را برایتان به همراه بیاورد. همچنین طبیعی جلوه دادن و بافت سبک از دیگر ویژگی‌های یک کرم پودر خوب است.

روش تست صحیح کرم پودر

خیلی از افراد آن را بر روی بازوی خود تست می‌کنند که زیاد باعث نمی شود انتخاب درستی را بگیرید. بهتر است برای تست آن را روی فک و گردن تست کنید. همچنین در محیطی که نور کافی ندارد و نور آن طبیعی نیست سعی کنید تست نکنید.
هشدار:
با تمام نکات گفته شده شما می‌تواند یک کرم پودر مناسب و عالی را برای خودتان انتخاب کنید. ولی سعی کنید حتما از جای معتبری خرید کنید. در صورتی که از جایی نامعتبر خرید کنید امکان خریدن محصولات بی‌کیفیت، نامرغوب، تقلبی و ….. بسیار زیاد است. همچنین این محصولات بر روی حساس ترین بخش بدن یعنی پوست امتحان می‌شود که در صورت بد بودن می‌توانند عواقب بسیار بدی را به همراه داشته باشند.

چه نقاطی را باید کرم بزنیم:
حلقه‌های تیره زیر چشم و جوش‌ها

چگونه این کار را بکنیم:
1- ابتدا با یک کرم روشن مخصوص زیر چشم آن نقطه را بپوشانید؛ این ماده آرایشی باید سریع جذب شده و بعد از مدت کوتاهی پوستی صاف و هموار از خودش به جای بگذارد.
2- از یک برس مخصوص کرم پودر یا از نوک انگشت‌تان برای زدن کرم پودر در نقاطی از پوست‌تان که نازک است استفاده کنید.مطمئن شوید که خوب آن را پخش کرده اید.
3- کنار خط ابرو و گوشه چشم‌تان را نیز با دقت کرم بزنید( در این مرحله باید خیلی دقت کنید؛ مراقب باشید کرم داخل چشم‌تان نرود.)
4- بیشتر از آنچه فکر می‌کنید نیاز است کرم استفاده کنید و آن را با نوک انگشت‌تان پخش کنید.
5 – اگر بعد از زدن کرم فکر می‌کنید باز هم دور چشم‌تان تیره است یک بار دیگر آن ناحیه را کرم بزنید.
6-برای داشتن دوام بیشتر کرم پودر، کمی پنکیک روی صورت‌تان بزنید و برای کنار چشمان‌تان از یک برس مخصوص استفاده کنید تا پودر داخل چشمان‌تان نرود.
چه نقاطی را باید با شیوه کانسیلر بپوشانیم: لکه‌های صورت
.
چگونه این کار را انجام دهیم:
1- برای داشتن یک آرایش زیبا و البته طبیعی از یک کرم و یا لوسیون استفاده کنید.
2- برس کرم پودر را بردارید،‌ تمام صورت خود را با استفاده از این برس کرم پودر بزنید، مطمئن شوید که کرم روی صورت شما نشسته است. اگر کرم پودر روی صورت شما روشن تر می‌شود روی نقاطی از صورت‌تان که فکر می‌کنید نقص دارند نزنید.
3- کمی پودر بردارید و برای ثابت کردن کرم پودر‌تان از آن استفاده کنید.   * کانسیلر به کمک شما می‌آید- جای زخم و چروک‌های صورتچگونه باید این کار را بکنیم: ابتدا، شما باید مطمئن شوید که آیا می‌توانید کاملا جای زخم را روی صورت‌تان بپوشانید یا خیر. اگر نتوانستید صد در صد آن را از نظر پنهان کنید می‌توانید با استفاده از یک کرم پودر خوب آن را کمرنگ تر و نامشخص تر کنید
1- اول از همه با یک لوسیون کمرنگ با غلظت کم تمام صورت‌تان را بپوشانید.
2- سپس، کرم پودر را با برس مخصوصش درست روی نقطه جراحت صورت‌تان بزنید و سپس آن را گونه ای روی صورت‌تان پخش کنید که رنگ تمام نقاط صورت‌تان یکدست شود.
3- در آخر نیز از یک پنکیک برای ثابت کردن کرم پودر روی صورت‌تان استفاده کنید. * چروک‌های صورتچگونه آن را بپوشانم: با استفاده از یک کرم با غلظت بالا و و کرم پودری خوب و قوی می‌توانید صورتی صاف و یکدست داشته باشید.
1- صورت‌تان را مرطوب کنید،مرطوب کننده صورت شما را یکدست می‌کند.اگر پوستی ترک ترک و پوسته شده دارید استفاده از کرم مرطوب کننده برای‌تان از هر چیزی واجب تر است.
2- از کرم پودر‌های مایع استفاده کنید.
3- به گونه‌هایتان رژگونه بزنید.حتی اگر گونه‌هایتان چروک دارد باز هم می‌توانید از یک رژگونه کمرنگ استفاده کنید.
4- اگر اطراف لب‌هایتان خطوطی دارید، آن ناحیه را همواره مرطوب نگاه دارید. از یک پماد مخصوص چروک دور لب استفاده کنید، ولی سعی نکنید که آن خطوط را با کرم پودر بپوشانید.در عوض یک رژلب مایع کرم مانند بردارید و با یک خط لب زیبا و کمرنگ خط لب‌تان را برجسته کنید.
.

چند نکته طلایی

_ کسانی که پوست خیلی چربی دارند می‌توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورتشان را پاک کنند تا چربی پوستشان متعادل شود. البته این کار برای زمان‌هایی که می‌خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می‌شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می‌شود.
_ همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می‌گیرد.
_  اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از بدنتان را هم کرم پودر بزنید به هیچ عنوان از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید. کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می‌شوند بهترین گزینه برای پوست بدن هستند.
.
منابع:
.https://www.irannaz.com
.https://www.beytoote.com
.https://modopia.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت