راهنمای فیکساتور آرایش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

فیکساتور نام یک محصول آرایشی است که وظیفه آن این است که آرایش شما دقیقاً مانند اولین لحظات تکمیل آرایش، دست نخورده و ثابت حفظ نماید. شما باید از این محصول آرایشی پس از اتمام آرایش خود استفاده کنید تا از تغییرات احتمالی مانند آب شدن آرایش، چرب شدن آن و یا خراب شدن آرایش جلوگیری کند و در عین حال ماندگاری آن را نیز در سطح بالایی حفظ نماید.

آشنایی با انواع فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش صورت

محصولات تثبیت کننده آرایش موجود در بازار برای عرضه به مشتریان وجود دارند معمولاً در دو نوع اسپری تثبیت کننده آرایش و پودری تثبیت کننده آرایش وجود دارند. در میان این دو نوع فیکس کننده آرایش، اسپری‌های فیکساتور محبوبیت بیشتری دارند زیرا استفاده از آنها مخصوصاً برای افراد مبتدی و آنهای که به تازگی آرایش کردن را شروع کردن آسان تر است. در ادامه شما را با انواع فیکساتور آشنا خواهیم کرد:

پودر تثبیت کننده آرایش

پودر تثبیت کننده آرایش صورت

از این محصولی برای جذب چربی و رطوبت اضافی پوست استفاده می‌شود بهتر زمان برای استفاده از آن در حین آرایش است، و این بدان معناست که باید پس از اتمام مرحله زیر سازی پوست، باید از پودر فیکس کننده استفاده شود. در صورت که از پودر تثبیت کننده آرایش روی کرم پودر و کانسیلر خود استفاده می‌کنید، با این کار کمک می‌کند لایه بیشتری روی پوست قرار دهید و مقاومت کانسیلر و کرم پودر افزایش می‌یابد. به این ترتیب رنگ پوست صورت شما مات و کدر می‌شود و حالت درخشندگی کمتری دارد.
پودرهای تثبیت کننده آرایش در انواع رنگی یا بی‌رنگی تولید و در بازار وجود دارند. انواع بی‌رنگ آن برای هر رنگ پوستی مناسب است، اما از انواع رنگی آن می‌توان برای تقویت رنگ کرم پودر استفاده کرد. نکته دیگر اینکه این نوع پودرها به دلیل دارا بودن خاصیت مات کنندگی، برای پوست‌های چرب و مختلط بهتر هستند.

اسپری تثبیت کننده آرایش

اسپری تثبیت کننده آرایش صورت

از اسپری فیکساتور در آخرین مرحله آرایش استفاده می‌شود. عملکرد اصلی اسپری فیکساتور را می‌توان به عنوان یک تثبیت کننده و کمک به افزایش دوام و ماندگاری آرایش توصیف کرد. ترکیبات ویژه در اسپری‌های فیکساتور باعث کاهش ریزش آرایش به دلیل گرما و رطوبت می‌شود و به شما آرایشی ضد آب را هدیه می‌دهد. یعنی دقیقاً عملکردی که از محصولی به نام فیکساتور آرایش انتظار می‌رود. اما به خاطر داشته باشید که در ترکیب اولیه اسپری‌های تثبیت کننده، ممکن است الکل نیز مشاهده کنید که برای بعضی از افراد حساسیت زا است. معمولا در اسپری‌های الکلی هم از رایحه‌های عطری قوی تر استفاده می‌شود تا بدین وسیله سبب کاهش بوی الکل در این محصولات شوند.

نحوه انتخاب فیکساتور مناسب

هر فرد ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. پوست هم مانند هر چیز دیگری در افراد مختلف متفاوت است. رنگ و جنس پوست افراد با هم متفاوت بوده و در هنگام انتخاب لوازم آرایش حتما باید به این نکته توجه کرد.
فیکس کننده آرایش هم یکی از محصولات آرایشی است که هنگام خرید فیکساتور لازم است نوع پوست خود را در نظر گرفته و بعد فیکساتور مناسب با پوستتان را انتخاب کنید.
.

فیکساتور مناسب پوست خشک

توصیه می‌کنیم اگر پوست خشکی دارید به هیچ عنوان از اسپری‌های حاوی الکل استفاده نکنید. چون الکل، پوست شما را از چیزی که هست خشک‌تر خواهد کرد و  دچار تحریک پوستی می‌شوید.
اسپری‌های فیکساتور موجود در بازار انواع مختلفی دارند. به این صورت که بعضی اسپری فیکس‌ها دارای ترکیبات مرطوب‌کننده هستند که نه تنها آرایش شما را دست‌نخوره و ثابت باقی نگه می‌دارند، بلکه پوست صورت را آبرسانی و مرطوب هم خواهند کرد. پس اگر پوستتان خشک است حتما به دنبال فیکس کننده با خاصیت آبرسانی پوست باشید.
.

فیکساتور مناسب پوست چرب

در صورتی که پوست صورتتان چرب است حتما به خاطر داشته باشید که باید از اسپری فیکس کننده‌های با خاصیت اویل‌فری استفاده کنید. اویل فری به معنی بدون چربی بوده و برای پوست‌های چرب و مختلط بهترین گزینه به حساب می‌آید.
این اسپری‌های بدون چربی، منافذ باز پوست‌ را نمی‌بندند و در نتیجه جوش نخواهید زد.
.

انتخاب فیکساتور مناسب شرایط آب و هوا

هنگام خرید اسپری فیکساتور، توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت هم مهم است.
اگر در محیطی زندگی می‌کنید که آب‌ و هوای خشکی دارد لازم است حتما از اسپری‌های فیکساتور حاوی مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید. این اسپری‌ها علاوه بر حفاظت از آرایش، پوست را مرطوب نگه می‌دارند. همچنین در فصل سرد زمستان هم باید فیکساتورهای حاوی مرطوب کننده استفاده کنید تا اثر بادهای سرد روی پوست را خنثی کند.
مورد دیگری که باید یادآوری کنیم این است که برخی افراد نمی‌توانند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و بهتر است اسپری‌های فیکساتور حاوی ضدآفتاب تهیه کنند تا هنگام قرارگرفتن در مقابل نور آفتاب از پوستشان محافظت کند.
.

کاربردهای دیگر اسپری فیکساتور

از فیکساتور می‌توان علاوه بر تثبیت آرایش برای موارد زیر هم استفاده کرد:

  1. مرطوب کردن اسفنج کرم پودر: بهتر است قبل از زدن کرم پودر با اسفنج، اسفنجتان را مرطوب کنید. برای مرطوب کردن اسفنج می‌توانید از اسپری فیکساتور استفاده کنید. با استفاده از این اسپری، ترکیب کردن کرم پودر روی پوست، راحت‌تر و یکنواخت‌تر انجام خواهد شد.
  2. ضد آفتاب: بعضی از اسپری‌های فیکساتور خاصیت ضدآفتابی داشته و دارای SPF حدود 50 هستند. هنگام استفاده از این اسپری‌ها، دیگر نیازی به زدن کرم ضد آفتاب نیست.
  3. تثبیت سایه چشم: با اسپری می‌توانید سایه چشم را تثبیت کنید. کافیست براش سایه را در سایه چشم بزنید، سپس روی آن کمی اسپری فیکساتور بزنید و بعد پشت چشم‌تان بکشید. با این کار، سایه چشم، بیشتر خودنمایی می‌کند و دوام آن بیشتر می‌شود.

 

بهترین‌ فیکساتور پودری آرایش کدام است؟

فیکس کننده‌های پودری کمک می‌کنند آرایش شما بعد از گذشت چند ساعت، همچنان مانند ساعات اولیه تازگی و درخشندگی خود را حفظ کند. همچنین از جمع شدن کرم و کانسیلر در چروک‌های صورت جلوگیری می‌کند. پس انتخاب یک پودر فیکس باکیفیت و مرغوب اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه ما چند مدل از پودر فیکس کننده‌های خوب موجود در بازار را به شما معرفی کرده‌ایم تا به کمک آن‌ها زیبایی چهره خود را چندین برابر کنید.
.

راهنمای خرید یک تثبیت کننده آرایش خوب

انواع مختلفی از تثبیت کننده‌های آرایشی در بازار عرضه می‌شوند که با توجه به جنس پوست و استفاده در موقعیت‌های مختلف باید آن‌ها را انتخاب کرد.
از میان مدل‌های مختلف تثبیت کننده آرایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپری: که قدرت بیشتری در حفظ طولانی مدت آرایش داشته و از این رو بیشتر برای مجالس و مهمانی‌ها کاربرد دارند. اسپری‌ها که ساختار محلول مانندی دارند، انتخاب خوبی برای پوست‌های چرب می‌باشند.
  • پودر: می‌توان گفت بهترین گزینه برای از بین بردن برق غیر طبیعی کرم پودر بوده و علاوه بر حفظ رطوبت پوست، به راحتی روی آن می‌نشیند. پودرها به دلیل سبکی می‌توانند برای مصرف روزانه نیز مورد استفاده قرار گیرند.
  • قطره: محصولی است که از آرایش در برابر رطوبت و ساییدگی محافظت کرده و به هر آرایشی خاصیت ضد آب می‌دهد. قطره‌های تثبیت کننده را می‌توان به عنوان پایه برای سایه و رژ لب نیز استفاده کرد.
  • کرم: این مدل از تثبیت کننده‌ها بیشتر مناسب پوست‌های خشک می‌باشد و حالتی مثل کرم پودر دارد و با توجه به پوشانندگی بالا، آرایش را مدت زمان طولانی تری حفظ می‌کنند.
  • ژل: از مواردی است که به دلیل ماندگاری بالا و پوشاندن کامل پوست، بیشتر مناسب مجالس و مهمانی‌ها می‌باشند.

 

تفاوت پرایمر و فیکساتور چیست؟

پرایمر پایه و اساس برای زیر سازی آرایش است که سبب یک دستی و افزایش دوام آرایش می‌شود، در حالی پودر فیکس در انتهای آرایش برای ثابت کردن و دوام بیشتر و جلوگیری از براق شدن آرایش استفاده میشود.
.

نحوه استفاده از فیکساتور پودری

پودر فیکس را بهتر است در حین آرایش کردن استفاده کنید یعنی بعد از این که کار زیرسازی پوست تمام شد، باید از پودر فیکس استفاده شود. در صورتی که روی کرم پودر و کانسیلر خود از پودر فیکساتور آرایش استفاده کنید، به شما کمک می‌کند که لایه بیشتری روی پوست قرار گیرد و مقاومت کانسیلر و کرم پودر را افزایش خواهد داد. به این ترتیب پوست صورت شما مات می‌شود و حالت شاینی و براقیت کمتری دارد.
هنگام استفاده از پودر فیکس دقت کنید که از یک براش آرایشی خوب کمک بگیرید. ابتدا مقدار کمی از پودر را با براش بردارید و سپس آن را آرام روی تمام صورت، پخش کنید. این پودر علاوه بر تثبیت آرایش، کمک می‌کند هنگام عکاسی با فلاش‌های قوی و زیاد، هیچ نوری از صورت شما به دوربین تابیده نشود و کیفیت عکستان بالا برود.
نکته مهم در زمان استفاده از پودر فیکس کننده آرایش این است که هرگز مقدار زیادی پودر روی صورت قرار ندهید چون به سختی می‌توانید آن را محو کنید و در نهایت ظاهری ناخوشایند روی صورتان به وجود خواهد آورد.
.

نحوه استفاده از اسپری فیکس آرایش

اسپری فیکساتور را باید در آخرین مرحله آرایش استفاده کنید. یعنی زمانی که آرایش کردن صورتتان به طور کامل به پایان رسید، می‌توانید از این محصول استفاده کنید. نحوه استفاده از اسپری فیکساتور آرایش به شرح زیر است:

  • ابتدا قوطی اسپری فیکس کننده را به خوبی تکان دهید.
  • قوطی را در فاصله 20 تا 25 سانتیمتری از صورتتان بگیرید.
  • چشم‌هایتان را کامل ببندید و مراقب باشید که اسپری فیکس وارد چشمانتان نشود.
  • هنگام اسپری کردن، قوطی را در جهت حرکت نوشتن حرف X و T روی صورت حرکت دهید و اسپری کنید.
  • بعد از اسپری کردن، چند دقیقه صبر کنید تا کاملا روی پوست صورتتان خشک شود.

.
منابع:
.https://mootanroo.com
.طوطی کالا | https://www.totikala.ir
.https://deterland.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت