نکات مهم هنگام خرید میز اداری
اندازه و وزن میز
- نخستین نکته ای که برای خرید میز اداری باید به آن توجه کنید، اندازه و وزن میز است.
- در خصوص اندازه یک میز باید به هر سه پارامتر طول، عرض و ارتفاع میز انتخابی تان را در نظر داشته باشید.
- سعی کنید متناسب با قد کلی خود در این زمینه اقدام نمایید.
- معمولا اغلب میزهای اداری فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و به همین خاطر باید برای تناسب خود با سطح میز به دنبال استفاده از صندلیهای اداری مجهز به تنظیم اندازه باشید.
- در خصوص وزن میز نیز یادتان باشد قرار نیست هر روز اقدام به جا به جا کردن میزتان در اتاق کاری خود کند!
- با این حال اما سنگین بودن میز در جا به جاییها و سبکی آن سبب عدم وجود استحکام کافی میز در هنگام استفاده از آن برایتان خواهد شد.
جنس بدنه و رویه میز
- نکته دوم در انتخاب میز اداری توجه به جنس بدنه و همچنین رویه آن است.
- برخی از تولید کنندگان از همان جنسی که در ساختار بدنه ای میز خود استفاده کرده اند، برای رویه آن نیز استفاده میکنند و برخی دیگر از جنسهای دیگر در این خصوص بهره گیری بعمل میآورند.
- معمولا اغلب میزهای اداری از جنس MDF ساخته میشود. ولی خوب شما میتوانید در صورت تمایل با کمی گشت و گذار بیشتر با مدلهای دیگری از این میزها روبرو شوید که با دیگر چوبها و یا متریالهای دیگری همچون: شیشه و فلز ساخته شده اند.
- یادتان باشد جنس میز شما بر روی وزن و همچنین قیمت آن فوق العاده تاثیرگذار است.
- پس سعی کنید میزی را خریداری کنید که اولا متناسب با میزان بودجه شما باشد و ثانیا از استحکام مطلوبی برایتان برخوردار باشد.
مشخصات مربوط به پایههای میز
- فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید میز اداری توجه به پایههای در نظر گرفته شده برای میز است.
- البته یادتان باشد که همه میزهای اداری دارای پایه نیستند و تنها بخشی از آنها مجهز به پایه میباشند.
- تازه در میان مدلهای پایه دار نیز باز همگی آنها از قابلیت تنظیم اندازه برای جلوگیری از لق زدن میز بر روی سطح زمین که میتواند دارای اندکی شیب نیز باشد، برخوردار نیستند!
- پس به همه این موارد در خصوص انتخاب یک میز با پایه یا بدون پایه توجه لازم را داشته باشید.
- یادتان باشد که پایههای میز شما باید محکم به زمین بچسبد و در هر بار استفاده شما از میزتان سبب تکان خوردن آن نگردد.
انتخاب رنگ و طرح میز
- در خصوص اینکه میز اداری شما از چه طرح و رنگی برخوردار باشد خودتان باید تصمیم گیری نمایید.
- در این خصوص اما پیشنهاد میشود که با در نظر داشتن رنگهای غالب هر یک از اتاقهای اداری مجموعه خود تصمیم گیری نمایید.
- همچنین سعی کنید تا حد امکان از نظر طراحی به دنبال خرید میزهایی باشید که حداقل با هم دارای یکسری شباهتها باشند.
- در خصوص انتخاب رنگ شاید بهتر باشد به دنبال خرید میزهایی باشید که با مبلمان اداری موجود در فضاهایتان سازگاری داشته باشند.
- امروزه میزهای زیادی در بازار عرضه شده است که جایی برای قرار گرفتن و نصب لوگوی اداره یا شرکت شما دارد؛ خرید این نوع از میزها برای آن دسته از مجموعه هایی که خیلی با محدودیت مالی دست و پنجه نرم نمی کنند به شدت توصیه میشود.
سهولت در حمل و نقل
- برخی از میزهای اداری بصورت یکپارچه و برخی دیگر همچون یک پازل طراحی میشوند.
- معمولا حمل و نقل مدلهای یکپارچه کمی سخت است.
- این در حالی است که به راحتی میتوان میزهایی با تکههای قابل تفکیک از هم را جدا نمود و سپس پس از انتقال به مکان دلخواه خود مجددا در صدد مونتاژ دوباره آنان برآمد.
ویژگیهای جانبی میز
- در کنار تمام موارد گفته شده برای خرید یک میز اداری باید به یکسری نکات جانبی نیز توجه داشت.
- مثلا شما باید متناسب با میزان فضای لازم خود برای قرار دادن تجهیزات و وسایل مورد نیازتان به دنبال خرید یک میز کوچک و یا بزرگ برای خود باشید.
- به قسمت زیرین میز برای قرار دادن راحت پاهایتان در موقعی که پشت میز نشسته اید، توجه داشته باشید.
- همچنین وجود کمد بایگانی و یا تعدادی کشو با قفل نیز میتواند یکی دیگر از مواردی باشد که در هنگام انتخاب یک میز اینچنینی باید حتما به آن توجه لازم را داشته باشید.
قیمت میز اداری
- تمام نکات گفته شده در این مطلب از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت میز اداری بحساب آورده میشود.
- حال دیگر این شما هستید که باید مشخص کنید با چه میزان بودجه ای به دنبال خرید یک میز اداری شیک و رسمی میروید.
- در این خصوص توصیه میکنیم حتما خرید خود را از فروشگاههای معتبر انجام دهید.
.
منبع: https://list20.ir