گل‌های مورد استفاده در تاج گل ترحیم و تسلیت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

گل گلایول

گلایول از پر کاربرد ترین گل‌های شاخه بریده در طراحی و تزیین تاج گل ویژه مراسم ترحیم، ختم و فاتحه می‌باشد. در طراحی اکثر سبد گل‌ها و تاج گل هایی که برای مراسم تسلیت و ترحیم آماده می‌شوند گلایول نقش اصلی را ایفا می‌کند.گلایل گلی پرگل با قامتی بلند و ظاهری منحصر به فرد می‌باشد که به دلیل ویژگی‌های ظاهریش در اکثر گل هایی تزیین شده ویژه مراسم ترحیم و تسلیت استفاده می‌گردد. گلایول در رنگ‌های مختلف سفید،نارنجی،گلبهی و زرد وجود دارد ولی رنگ سفید آن در میان ما ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. پر گل بودن و کشیده بودن گل گلایول موجب گردیده که این گل از مناسب ترین گل‌ها برای طراحی تاج گل باشد و چند شاخه آن به راحتی سبد گل و تاج گل را پوشش دهد.گلایول بیانگر مفاهیم ارزشمندی چون پاکی،خلوص نیت،صداقت و ستایش دیگران می‌باشد از این رو به راحتی می‌توان با اهدای این گل زیبا با بازماندگان همدردی کرد و احساسات قلبی خود را ابراز کرد.

.

گل لیلیوم

لیلیوم که معروف به گل سوسن نیز می‌باشد از دیگر گل‌های مناسب و زیبا جهت تزیین تاج گل‌های مراسم تسلیت و ترحیم می‌باشد.لیلیوم با تنوع رنگ فراوانش پیام رسان مفاهیم مختلفی همچون برتری، خلوص نیت و علاقه قلبی به فرد مقابل است. با اهدای تاج گل تسلیت با گل لیلیوم می‌توان ارادت ویژه و عرض تسلیت خود را به خانواده متفی اعلام کرد.

.

گل شب بو

شب بو از گل‌های عطری و زیبا با ظاهری خاص و شگفت انگیز که با طراحی آن در تاج گل مراسم ختم و ترحیم ظاهری دیدنی و زیبایی را به تاج گل می‌دهد. شب بو در رنگ‌های سفید و بنفش عرضه می‌گردد و رنگ سفید آن کاربرد بیشتری در طراحی گل‌های ترحیمی دارد. شب بو ماندگاری بالایی داشته و اگر در محیطی خنک نگهداری شود دوام بیشتری خواهد داشت.

.

گل آنتوریوم

آنتوریوم از گل‌های لوکس و لاکچری بوده با هزاران گونه مختلف در رنگ‌های متنوع. فرم قلبی شکل براکته‌های این گل منحصر به فرد بوده و علاقه مندان زیادی را سمت خود جذب کرده است. در طراحی تاج گل خاکسپاری و ختم لوکس و لاکچری این گل می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد. اگر مایلید که تاج گل انتخابی شما مجلل و باشکوه باشد و در مجلس بدرخشد از تاج گل هایی که در طراحی آن‌ها از گل آنتوریوم استفاده شده می‌توان استفاده کرد. با توجه ظاهر شیک این گل معمولا گلی مناسب برای مجلل و باشکوه کردن تاج گل‌های لوکس و لاکچری می‌باشد.

.

گل رز

از لوکس ترین گل‌ها برای استفاده در تاج گل و سبد گل مراسم ترحیم و تسلیت می‌توان به گل رز با رنگ‌های سفید،کرم و زرد اشاره کرد. گل رز از پرکاربرد ترین گل‌های شاخه بریده برای تزیین در قالب تاج گل،سبد گل و دسته گل می‌باشد. گل رز سفید بیانگر و نماد بی‌گناهی،خلوص نیت و پاکی و پاکیزگی می‌باشد. باتوجه به مفاهیم زیبای این گل از مناسب ترین انتخاب‌ها برای استفاده در تاج گل هایی که قرار است در مراسم ترحیم و تسلیت استفاده شود می‌باشد، همچنین با استفاده از گل رز در تاج گل تسلیت و ترحیم نوعی لوکس بودن هم در تاج گل یا سبد گل ترحیم و تسلیت ایجاد خواهد شد.

.

گل میخک

میخک از گل‌های دسته ای و بوته ای که دارای دو نوع میخک مینیاتوری با گل‌های ریز و میخک مهندسی با گل‌های درشت تر می‌باشد. گل میخک با توجه به تنوع رنگ فراوانش به راحتی با دیگر گل‌ها ترکیب شده و ترکیبی زیبا را در هر تزیینی ایجاد می‌کند. میخک دارای رنگ‌های پر انرژی و شاد از جمله قرمز،صورتی،بنفش،ارغوانی و زرد می‌باشد ولی معمولا رنگ‌های زرد و سفید آن انتخاب مناسب تری برای استفاده در تاج گل مراسم ترحیم هستند.

.

گل لیسیانتوس

لیسیانتوس از گل‌های زیبا و پرکاربرد در اکثر گل‌های تزیین شده می‌باشد و باتوجه به سرگل‌های رز مانندش اکثرا جایگزین گل رز استفاه می‌شود. گل لیسیانتوس دارای رنگ هایی چون سفید،نباتی،صورتی،گلبهی و بنفش می‌باشد. گل‌های لیسیانتوس درشت و پرپر بوده و به همین دلیل بسیار مناسب برای پرکردن قسمت‌های خالی تاج گل و سبد گل می‌باشد. همچنین دو رنگه بودن برخی از گونه‌های این گل بسیار جذاب بوده و می‌تواند یک ترکیب زیبا را در تاج گل‌های مراسم ختم و فاتحه داشته باشد.
.
منابع:
.https://parsigol.com

بخش‌های مرتبط

مجله پارچه و خیاطی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت