انتخاب تاج گل مراسم ترحیم و تسلیت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

انتخاب تاج گل بر اساس رنگ گل

در انتخاب تاج گل ترحیم اولین نکته ای که به چشم می‌آید رنگ گل‌های استفاده شده می‌باشد. معمولا برای انتخاب تاج گل ویژه مراسم تسلیت و ترحیم بهتر است از گل هایی با رنگ‌های خنثی و خالص همچون رنگ سفید استفاده کرد. گل‌های سفید رنگ نماد کمال، خلوص، بی‌گناهی، پاکیزگی، برابری و سادگی اند. رنگ سفید به دلیل تعادل و برابری تمام رنگ‌های موجود در آن، تعادل،عدالت و بی‌طرفی را نشان می‌دهد. گل‌های سفید رنگ با القای حس لطافت،آرامش و تعادل می‌توانند به زیبایی هر چه تمام تر احساس همدلی و همدردی شما را به نمایش بگذارند.تمامی خصوصیات گفته شده از رنگ سفید حاکی از آن است که استفاده از رنگ غالب سفید و انتخاب گل‌های سفید رنگ مناسب ترین انتخاب هستند برای طراحی یک تاج گل ترحیم و تسلیت ویژه مراسم ختم و فاتحه.

از دیگر گل‌های مناسب برای طراحی یک تاج گل تسلیت مراسم ختم در ترکیب با گل‌های سفید رنگ معمولا گل‌های کرمی تا زرد رنگ و صورتی تا گلبهی کم رنگ می‌باشد. ترکیب گل هایی با رنگ‌های زرد کم رنگ تا صورتی کم رنگ در قالب بستری انبوه از گل‌های سفید زیبایی بی‌نظیری به تاج گل می‌دهد. البته دیزاین تاج گل فقط با استفاده از گل‌های سفید رنگ هم زیبایی چشم نوازی داشته و به تعدد استفاده می‌گردد.

.

انتخاب تاج گل بر اساس تعداد طبقات

برای خرید و ارسال تاج گل ترحیم و فاتحه قبل از هر چیز انتخاب یک تاج گل مناسب به فراخور مراسم و مجلس موردنظر است. انتخاب تاج گل باید متناسب با نوع مراسم باشد. پس از انتخاب تاج گل بر اساس رنگ گل تعداد طبقات تاج گل نیز حائز اهمیت است. طراحی تاج گل مراسم ترحیم معمولا از یک طبقه تا سه طبقه می‌باشد،البته اضافه کردن تعداد طبقات بیشتر هم امکان پذیر هست ولی معمولا تا سه طبقه می‌باشد. علاوه بر طبقات عمودی امکان اضافه کردن طبقات به صورت افقی نیز هست که در این صورت هر طبقه به صورت افقی به تاج گل اضافه می‌گردد که می‌تواند تا چهار یا پنج طبقه هم طراحی شود.

به طور کلی از لحاظ تعداد طبقات تاج گل یک طبقه و تاج گل دو طبقه خواهان بیشتری داشته و دلیل این امر قیمت مناسب و جابه جایی و حمل آسان تر می‌باشد.

.

انتخاب تاج گل بر اساس نوع گل

خرید و انتخاب تاج گل برای مراسم ترحیم و ختم یک انتخاب مهم و ویژه می‌باشد. اکثر افرادی که برای مراسم ترحیم تاج گل ارسال می‌کنند از افرادی هستند که رابطه مستحکم و ویژه ای با عزیز از دست رفته و یا خانواده آن عزیز داشته اند، پس نیاز به ارسال یک تاج گل درخور، ارزشمند و آبرومندانه برای مراسم دارند.

در طراحی تاج گل ختم و ترحیم چند نوع گل اساسی و غالب بوده و اکثرا استفاده بیشتری از این گل‌ها در طراحی تاج گل‌های مراسم ختم و عزا می‌شود.اساسی ترین و اصلی ترین گل در طراحی تاج گل فاتحه و تسلیت گل گلایول می‌باشد که معمولا بستر اصلی تاج گل را تشکیل می‌دهد و پس از گل گلایول دیگر گل‌ها از جمله گل شب بو،لیلیوم، لیلیوم اورینتال،لیسیانتوس، رز، آنتوریوم و …گل‌های تاج گل را تشکیل می‌دهند.

گل‌های استفاده شده در تاج گل به فراخور مراسم تغییر می‌کنند. معمولا برای انتخاب تاج گل ترحیم و ختم در مراسمات مجلل و باشکوه گل گلایول نقش کمتری در طراحی تاج گل داشته و از گل‌های لوکس تر چون آنتوریوم،ارکیده،لیلیوم اورینتال و رز استفاده می‌گردد.

اگر مراسم ترحیم ساده برگزار گردد معمولا نقش گل گلایول در طراحی تاج گل‌ها پر رنگ تر شده و گل اصلی تاج گل، گلایول در ترکیب با گل‌های دیگر همچون ژربرا، لیلیوم، آنتوریوم، میخک و … می‌باشد.
.
منابع:
.https://parsigol.com

بخش‌های مرتبط

مجله پارچه و خیاطی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت