سرگرم کردن کودکان در عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1- وسایل بازی و سرگرمی

مقداری وسیله بازی و سرگرمی فکری مانند صفحات مخصوص رنگ آمیزی کودکان،بازی‌های پیدا کردن کلمه، جدول کلمات متقاطع، پیدا کردن تفاوت شکلها و بازی‌های فکری دیگر مانند اینها را از اینترنت دانلود کرده و با مقداری مداد رنگی و ماژیک روی میزی مخصوص این کار در اختیار بچه‌ها قرار دهید.

.

2- خاطره نویسی یا نقاشی از رویدادهای عروسی

یک برگه در اختیار آنها قرار دهید و از بچه‌ها بخواهید اتفاقات عروسی را در آن بنویسند یا نقاشی کنند. مانند رنگ لباس مهمانها، چه موسیقی نواخته شد، چند نفر کلاه پوشیده بودند و چیزهایی مانند آن.

.

3- اختصاص گوشه ای در سالن برای کتاب خوانی

طیف وسیعی از کتاب‌ها که برای سنین مختلف مناسب هستند را فراهم کرده و روی میزها و یا روی یک میز گوشه سالن قرار داده و خوراکی‌های محبوب بچه‌ها را نیز در کنار آن قرار دهید.

.

4- جعبه اسباب بازی

جعبه هایی پر از اسباب بازی ساده مانند حباب، بازی‌های تخته ای مانند منچ و مارپله، پازل، شطرنج (نوع سفری آنها ارزان تر و کوچک تر هستند) و خمیربازی آماده کنید و در اختیار بچه‌ها قرار دهید. عروسک‌های کوچک می‌تواند برای دختربچه‌ها وسیله سرگرمی خوبی باشد و در انتهای عروسی آنها را به یادگار به بچه‌ها هدیه دهید. با این کار بدون دردسر و بدون نیاز به اینکه بزرگتری بالای سر آنها باشد حواس شان را پرت می‌کنید.

.

5- اتاق بازی

فضایی مخصوص کودکان با تلویزیون و دستگاه پخش DVD، کنسول‌های بازی، کتاب و بازی‌های تخته ای ایجاد کنید. کودکان هم در مراسم عروسی عاشق لباس پوشیدن، فعالیتهای هنری، نقاشی، زمین شنی و خمیربازی هستند.

.

6- آنها را مشغول کنید

اگر بتوانید بچه‌ها را مشغول کنید می‌توانید آنها را کنترل کنید. وظایفی را برای کودکان درگیر در عروسی ایجاد کنید و به آنها مدال VIP بدهید. به این ترتیب هم مقداری از دغدغه هایتان کم می‌شود و هم بچه‌ها احساس مفید بودن می‌کنند و حوصله شان سر نمی رود. این وظایف می‌تواند راهنمایی کردن مهمانان به مکان مناسب، جابجا کردن اجسام سبک، کمک در پذیرایی یا تزیین سالن باشد.

.

7- بازی‌های فضای باز

بازی هایی که بچه‌ها در فضای باز بیرون سالن انجام می‌دهند را سازمان دهی کنید. به عنوان مثال جستجو در طبیعت به همراه یک کیسه کوچک برای جمع آوری آنچه که پیدا می‌کنند. همچنین می‌توانید تجهیزات ورزشی ساده مانند توپ و فریزبی در اختیار آنها قرار دهید.

.

8- استخدام مربی یا دلقک

یک مربی یا دلقک استخدام کنید و وظیفه سرگرم کردن بچه‌ها را به او بسپارید. مثلاً می‌تواند برای آنها قصه بگوید و شعر بخواند، نمایش عروسکی اجرا کند یا با آنها بازی‌های دسته جمعی انجام دهد. به این ترتیب هم بچه‌ها سرگرم شده و حوصله شان سر نمی رود و هم فعالیتهای هدفمند و درستی انجام می‌دهند.

.

9- پرستار بچه

پرستار بچه مخصوصاً وقتی مراسم عروسی در هتل برگزار می‌شود گزینه خوبی است. پرستارهای بچه می‌توانند از کودکان یک شخص یا فامیل در اتاقهای هتل نگه داری کنند، برخی از لوازم و وسایل مورد نیاز بچه‌ها را همراه بیاورند یا بچه‌ها را بخوابانند.

.

10- مهدکودک سیار

گران ترین گزینه است اما واقعاً جواب می‌دهد. یک تیم که تمام تجهیزات را فزاهم می‌کنند مسئول نگه داری از بچه‌ها و سرگرم کردن آنها در طول مدت عروسی خواهند بود حتی در عروسی هایی که تا صبح طول می‌کشد نیز می‌توانند در کنار بچه‌ها باشند و خیال پدر و مادر از این بابت راحت باشد.

.
منابع:
.http://www.talarkadeh.com
.https://www.shadito.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت