آلبوم عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

• به آلبوم عروسی‌ تان خوب فکر کنید.

⇠ آلبوم‌های عروسی انواع و سایزهای مختلفی دارند. ممکن است عکس‌ها روی صفحات، چسبانده شوند و یا روی صفحات آن چاپ شوند. قبل از عروسی در مورد آلبوم و نوع عکس‌هایی که می‌خواهید در آن قرار گیرد، فکر کنید و ایده‌های‌ خود را با عکاس‌تان در میان بگذارید.
هارمونی بین عکس‌های سیاه و سفید و رنگی عروسی زیبا خواهد شد.

⇠ هرچند که عکاسی دیجیتال نیاز زیادی به برنامه‌ریزی از قبل ندارد، بهتر است قبل از عروسی به اینکه چه ترکیبی از عکس‌های رنگی و سیاه و سفید می‌خواهید، فکر کنید. به یاد داشته باشید که عکس‌های سیاه و سفید برای جزئیاتی مثل گلدوزی لباس و یا حلقه‌تان مناسب است و برای عکاسی از گل‌ها، کیک و دکوراسیون مراسم عروسی، عکس‌های رنگی مناسب‌تر هستند. نمونه کارهای عکاس‌تان را ببنید تا بتوانید ایده بگیرید و در مورد سوژه‌های عکس‌های رنگی و سیاه و سفید مورد نظرتان تصمیم بگیرید

⇠ چیدمان نهایی برای عکس‌های آلبوم‌تان را در نظر بگیرید.

⇠ هنگامی که مشغول انتخاب عکس‌ها برای آلبوم عروسی‌تان هستید، به این فکر کنید که با ورق زدن آلبوم چگونه به نظر می‌رسند و در واقع نظم آنها چگونه باید باشد. برای مثال عکسی با تمرکز بر جزئیات یک سوژه خاص مثل کیک یا حلقه‌تان و منظره تالار به عنوان پس‌زمینه، عکس جالبی برای نشان دادن محدوده کلی عروسی شما خواهد بود..

⇠ به یاد داشته باشید که مهم نیست چه کسی طراحی آلبوم شما را انجام می‌دهد چون برخی از عکاس‌ها خودشان انجام اینکار را بر عهده می‌گیرند و برخی دیگر از طراحان حرفه‌ای کمک می‌گیرند، شما فقط باید ایده‌ها و نظرات خود را از قبل به آنها گفته باشید.
سایر گزینه‌ها را نیز بررسی کنید.

⇠ برخی از عکاس‌ها علاوه بر آلبوم اصلی، آلبوم‌های کوچکی نیز ارائه می‌دهند که حمل و نقل آن برای نشان دادن به فامیل و دوستان آسان است. در صورتی که بخواهید این آلبوم کوچک را نیز داشته باشید باید در مورد عکس‌های آن نیز تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید در مورد پرتره‌هایی که قرار است در منزل‌تان نصب کنید، فکر کنید و تصمیم بگیرید. ضمنا پیش از عروسی، حتما از قیمت آلبوم و سایر گزینه‌ها اطلاع پیدا کنید چون برخی مواقع ممکن است هزینه آلبوم در پکیج عکاسی و فیلم‌برداری نباشد.

.

• انواع آلبوم

 

آلبوم ساده و کلاسیک عروسی

⇠ این آلبوم‌ها سنتی‌ترین و رسمی‌ترین نوع آلبوم‌های عروسی هستند. هر صفحه از آلبوم ، صفحه‌ای با جنس سخت و محکم است که عکس عروسی روی آن چسبانده شده و برای کشیده نشدن عکس‌ها به هم در هنگام بستن آلبوم یک ورقه شیشه‌ای نازک روی عکس‌ها کشیده شده.

⇠ هر صفحه از آلبوم می‌تواند شامل یک یا چند عکس باشد که هر کدام اندازه‌ی متفاوتی می‌تواند داشته باشد. آلبوم‌های ساده و کلاسیک عروسی را آلبوم دورو یا آلبوم دو سو نیز می‌نامند چون می‌توان عکس‌ها را هم به صورت چهارچوب افقی و هم عمودی در آن قرار داد. آلبوم‌های ساده و کلاسیک عروسی بهترین گزینه برای جشن عروسی‌های ساده و کلاسیک هستند.

.

آلبوم ژورنال عروسی

⇠ آلبوم‌های ژورنالی ، ژورنال عروس ایتالیایی و یا آلبوم‌های دیجیتال ویا آلبوم‌های مجله‌ای به روز ترین و محبوب‌ترین گزینه‌های آلبوم عکس عروسی هستند. هر صفحه از ژورنال عروسی یک صفحه‌ی بدون حاشیه از جنس سخت است که عکس روی آن پرینت شده . در هر صفحه ممکن است یک یا چند عکس باشد. ژورنال‌های عروسی دو وجه تمایز دارند:

⇠ آلبوم‌های سبک کتابی دارای عکس‌های مجزا از هم هستند و هر عکس حاشیه‌ی جداگانه‌ای دارد. البته ممکن است در برخی موارد این حاشیه‌ها روی هم همپوشانی داشته باشند.

⇠ آلبوم‌های مجله‌ای معمولا دارای عکس‌های تمام صفحه و در مواردی که چند عکس در یک صفحه است، عکس‎ها ممکن است بدون هیچ حاشیه‌ای روی هم، همپوشانی داشته باشند.

⇠ ژورنال‌های عروسی انتخاب مدرن و به‌روزی برای آلبوم عروسی است و بر طبق محبوب‌ترین سبک‌های عکاسی ژورنالیسم و رایج‌ترین روش‌های عکاسی عروسی انجام می‌شود. لازم است شما کیفیت ژورنال عروسی آتلیه‌ها را چک کنید؛ چرا که کیفیت ژورنال عروسی هر آتلیه می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به این علت که در هنگام بسته‌شدن آلبوم، عکس‌ها با هم تماس پیدا می‌کنند در صورت بی‌کیفیت بودن صفحات، احتمال به هم چسبیدن عکس‌ها و خراب شدن آن‌ها زیاد است. لازم است مطمئن شوید که آتلیه پوشش مناسب روی هر صفحه از ژورنال قرار می‌دهد تا از این اتفاق کاملا جلوگیری شود.

.

آلبوم جیبی

⇠ آلبوم‌های جیبی در واقع نمونه‌ی کوچک شده‌ی آلبوم اصلی عروسی هستند. آلبوم جیبی ممکن است شامل تمامی عکس‌های آلبوم اصلی در مقیاس کوچکتر باشد و یا ممکن است تنها تعدادی از عکس‌های انتخاب شده را داشته باشد. آلبوم‌های عکاسی معمولا در اندازه 20 سانتی متر مربع هستند . آلبوم‌های جیبی بهترین هدیه برای پدر و مادر عروس می‌توانند باشند. در صورتی که این آلبوم را در اندازه‌های کوچک‌تر تهیه شدند هدیه بسیار مناسبی برای اقوام و دوستان و ساقدوش‌های عروس و داماد هستند.

⇠ قبل از این‌که سفارش خود را در مورد آلبوم‌های عروسی بدهید، لازم است در مورد چگونگی استفاده از آن تصمیم گرفته باشید. اگر می‌خواهید آلبوم عروسی به طور همیشگی در اتاق پذیرایی و در دسترس باشد، مدل ژورنالی گزینه مناسبی است. در صورتی که می‌خواهید یک آلبوم ساده و با ظاهر همیشه شیک داشته باشید که تا سال‌ها نگه دارید و آن را به نوه‌های خود نشان دهید مدل آلبوم ساده و کلاسیک گزینه بهتری است. شما می‌توانید خواسته‌های خود را با متخصصین آتلیه در میان بگذارید و آن‌ها با کمک تجربه و دانش خود بهترین مشاوره و پیشنهاد را برای شما خواهند داشت و شما را در انتخاب صحیح کمک می‌کنند.

.

جلد آلبوم

 

برای جلد آلبوم عروسی انتخاب‌های متفاوتی وجود دارد از جمله : عکس روی جلد، جلد چرمی، جلد متالیک . نوع جلد آلبوم به انتخاب شما بستگی دارد. برخی از انواع جلدها دوام بیشتری نسبت به دیگر انواع جلد دارند.

⇠ عکس روی جلد: محبوب‌ترین نوع جلد آلبوم هم برای آلبوم‌های ژورنالی و هم آلبوم‌های جیبی، عکس روی جلد است . عکس مورد علاقه شما روی جلد سخت چاپ می‌شود و روی آن روکش مات یا براق کشیده می‌شود. تهیه این نوع جلد نیازمند مهارت و تمرین زیادی است.

⇠ جلد چرمی : جلد چرمی می‌تواند روی چرم طبیعی یا مصنوعی یک تکه و سه تکه و با حک کردن آرم روی چرم باشد. تفاوت بین چرم سه تکه این است که در جلد سه تکه پشت و رو و کناره آلبوم هرکدام از یک برش چرمی درست شده‌اند در حالی که در جلد یک تکه کل جلد آلبوم از یک تکه چرمی یکدست ساخته شده. چرم روی جلد می‌تواند ساده و مسطح یا برجستگی یا حک شدن آرمی روی آن باشد.

⇠ جلد چرمی با عکس : در این حالت عکس مورد علاقه شما روی یک تکه چرم که در اندازه مناسب بریده شده چاپ می‌شود و روی آلبوم عکس گذاشته می‌شود . جلد چرمی با چاپ عکس در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود.

⇠ جلد متالیک : جلد آلبوم متالیک نوع جدیدی از جلد آلبوم است که ترکیبی از ماده‌ی درخشان و چرم است.

.

• جنس صفحه‌های آلبوم

 

جنس صفحه‌ی آلبوم می‌تواند گزینه‌های مختلفی داشته باشد و حالت صیقلی، مات یا درخشنده داشته باشد.

⇠ صفحات صیقلی: در این حالت یک پوشش شفاف و روشن که حالت طراوت به عکس‌ها می‌دهد را روی صفحات البوم کشیده می‌شود. مهم‌ترین مشکل این نوع روکش این است که جای اثر انگشت روی آن می‌ماند.

⇠ صفحات درخشان: صفحات درخشان چیزی بین صفحات صیقلی و مات هستند. حالت عکس به طراوت صفحات صیقلی نیست، اما به هیچ عنوان هم مات نیست. تهیه این صفحات نیازمند کار حرفه‌ای است و مشکل به جا، ماندن اثر انگشت را نیز نخواهد داشت.

⇠ صفحات مات : صفحات مات نسبت به صفحات درخشان کمی کدر هستند اما سطح بسیار هموارتری دارند . در موارد قبلی تابش نور روی صفحات آلبوم مشخص است اما در صفحات مات تابش نور به صفحات آلبوم هیچ مشکلی در دیدن آلبوم ایجاد نمی‌کند و نور منعکس نمی‌شود. جای اثر انگشت نیز روی این نوع صفحه نمی‌ماند. صفحات مات حرفه‌ای‌ترین نوع صفحات هستند و هرچند به شفافیت صفحات صیقلی نیستند، بیشتر عکاسان این نوع صفحه را برای چاپ پیشنهاد می‌کنند.

.

• عکس‌های داخل آلبوم

 

عکس هایی که باید در آلبوم تان داشته باشید

⇠ کارت دعوت عروسی

⇠ لباس عروسی آویزان شده روی رخت آویز

⇠ حلقه نامزدی و عروسی

⇠ عروس و ساقدوش هایش

⇠ داماد و ساقدوش هایش

⇠ جواهرات عروس

⇠ لحظه قرار دادن تور روی سر عروس در آرایشگاه

⇠ لحظه ای که داماد کتش را می‌پوشد و مشغول درست کردن یقه یا گره زدن کروات است

⇠ لحظه ای که داماد جلوی در آرایشگاه عروس از ماشین پیاده می‌شود

⇠ عروس و داماد وقتی که اولین بار دم در آرایشگاه همدیگر را می‌بینند

⇠ عروس، داماد، همه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها

⇠ لحظه امضای قباله سر سفره عقد

⇠ برش کیک

⇠ لحظه خداحافظی عروس و داماد از خانواده
.
منابع:
.https://bazmineh.com
.https://ayneshamdoon.com
.http://glamorstudio.ir
.http://arosun.ir
.https://www.rangol.ir
.https://www.beytoote.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت