نکات عکاسی عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

با توجه به تنوع زیادی که در این بازار هست، ممکن است انتخاب عکاس و فیلمبردار متناسب با سلیقه شما گاه حتی تا یک ماه به طول انجامد. شما مشغله‌های دیگری هم دارید پس این مورد را نیز در اولویت قرار دهید. حداقل تا 4 ماه قبل از عروسی باید قرارداد آتلیه عروس را تنظیم کرده باشید.

.

• به عکاس بگویید که چه چیزهایی برای شما مهم‌ترند

عکاس شما می‌خواهد در زمانی که دارد تا جایی که می‌تواند از سوژه ‌های مختلف عکس بگیرد و طبیعی است که از بین موارد مختلفی که برای عکس گرفتن وجود دارد، به بعضی از موراد کم لطفی و عکس‌های کمتری از آن گرفته شود، پس بهتر است به عکاستان بگویید که چه چیزهایی بیشتر برای شما مهم هستند و چه چیزهایی خیر، مثلاَ اگر عکس‌های در حین رقص برای شما مهم نیستند و یا برایتان مهم نیست که با همه‌ی ساقدوش‌هایتان عکس تکی بیندازید به عکاستان بگویید تا به جای آن‌ها بر موارد مهم‌تر تمرکز کند.

.

• برای اینکه وقت کم تری تلف شود زمان عکاسی را به مهمان‌هایتان بگویید

بهتر است قبل از اینکه همه‌ی مهمان‌ها به سمت جایگاه عروس و داماد سرازیر شوند و تقاضای عکس کنند، یک زمان خاص برای عکاسی تعیین کنید تا همه‌ی عکس‌ها در آن زمان گرفته شود و وقت خوردن شام و یا رقصیدن با درخواست‌های عکس گرفتن روبرو نشوید. این زمان را به دی‌جی و یا گروه موسیقی اطلاع بدهید تا پشت میکروفون اعلام کنند.

.

• برای داشتن عکس عروسی خاص بیش از حد در کار عکاستان دخالت نکنید

قبل تر چیزهایی که باید به عکاس عروسی‌تان بگویید را برایتان نوشته بودیم، اما باید بدانیدعکاس شما خودش حرفه‌ای است و باید و نباید‌های داشتن عکس عروسی خاص را معمولاَ بهتر از شما می‌داند پس سعی کنید از قبل یک لیست عکس سفارشی و ژست‌هایی که دوست دارید با آن‌ها عکس داشته باشید را به او بدهید تا وقت گرفتن عکس‌ها همه موارد مشخص شود و با دخالت‌هایتان حس فضولی در کار عکاس را به او ندهید.

.

• حواستان به حرف‌های عکاس باشد

عکاس شما تنها وقتی می‌تواند کار خودش را به بهترین حالت انجام بدهد که شما به توصیه‌هایش گوش کنید، اینکه عکاس شما به شما بگوید که فلان کار را بکنید اما شما در حال نگاه کردن به همسرتان یا حرف زدن با مهمان‌هایتان باشید فقط فرآیند عکاسی را طولانی و ناراحت کننده می‌کند. حواستان به حرف‌های عکاس باشد و به ساقدوش‌ها و خانواده‌تان هم بگویید که سعی کنند با عکاس همکاری بیشتری داشته باشند.

.

• عکس عروسی خاص

عکاسی عروسی می‌تواند یکی از مشکل سازترین قسمت‌های عروسی باشد، اگر شما و عکاستان با هم احساس راحتی نکنید و همکاری خوبی با هم نداشته باشید، پس بهتر است از قبل همه‌ی هماهنگی‌ها با عکاس و ساقدوش انجام شود تا روز عروسی بتوانید با همسرتان با عشق و آسودگی روبروی لنز عکاس بایستید و تا ابد از دیدن عکس عروسی خاص و رویایی‌تان لذت ببرید.

.

• سبک عکاسی خاصتان را پیدا کنید

اولین قدم برای داشتن عکس عروسی بسیار زیبا انتخاب یک عکاس حرفه ای است،سوالی که باید قبل از جست و جو بین آتلیه‌های مختلف از خودتان بپرسید این است که عکس‌های ایده آل شما چگونه هستند؟به طور کلی سه سبک برای عکاسی عروسی وجود دارد: عکاسی مستند که در آن عکاس صرفاَ وقایع را مشاهده و ثبت میکند، عکاسی سنتی عروسی که در آن عکاس با کارگردانی ژست و لبخند شما و نوردر محیط‌های آتلیه و از پیش آماده شده از شما عکاسی میکند و عکاسی هنری که عکاس با هنرمندی و خلاقیت از زوایای نامعمول و محیط‌های خاص ذوق هنری خود را در عکس‌های شما پیاده میکند.ابتدا بفهمید کدام سبک عکاسی عروسی بیشتر با شخصیت شما متناسب است و بعد آتلیه عکاسی مناسبی را پیدا کنید که در همین سبک کار کند.

.

• خود واقعیتان باشید

هیچ چیزی زیباتر از خود واقعی شما نیست،سعی کنید راحت باشید و به این فکر نکنید که در مقابل دوربین قرار گرفته اید. از چند روز قبل ژست هایی که در آن خوب به نظر میرسید را تمرین کنید.حواستان باشد که در عکس‌ها شانه هایتان را صاف نگه دارید ،صاف نگه داشتن پشت و شانه‌ها حتی در هنگام نشستن نشانه اعتماد به نفس شماست. سعی کنید مدام لبخند بزنید تا حتی در عکس هایی که مهمان هایتان بی‌اطلاع از شما میگیرند زیبا به نظر برسید.اگر با لبخند زدن در مقابل دوربین مشکل دارید چند بار بلند بخندید تا عضله‌ی صورتتان شل شوند و استرستان کم تر شود.

.

• پک زیباسازی همراه خود داشته باشید

با همه‌ی اشک ها،جنب و جوش و بوسه و آغوش هایی که در روز عروسی رد و بدل میشود امکان دارد که در میان جشن عروسی به یک تجدید آرایش و یا اصلاح مدل مو نیاز داشته باشید.کم پیش می‌آید که عروسی آرایشگرش را در تمام طول روز با خود همراه داشته باشد بنابراین لازم است وسایل ضروریتان همراهتان باشد.این وسایل میتواند شامل رژ لب،سایه چشم،سنجاق و اسپری مو،عطر بشود.اگر فکر میکنید که ممکن است موردی را از قلم بیندازید میتوانید مسئولیت را به یکی از ساقدوش‌ها یا همراهتان بسپارید.

.

• تکلیفتان را با فضای مجازی روشن کنید

خیلی از مهمان هایتان ممکن است در حین جشن عروسی با دوربین یا گوشی تلفنشان از شما عکس هایی بگیرند که مورد پسند شما نباشد و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی انتشار بدهند،دوستانه از آنها بخواهید که تا وقتی که خودتان عکسی را تایید نکرده اید دست نگه دارند.اگر فکر میکنید ممکن است با این درخواست ناراحت بشوند میتوانید حداقل بخواهید که در عکس هایشان از فلش استفاده نکنند یا تنها در جایگاه مخصوص عکاسی از شما عکس بگیرند.

.

• استرس را از خودتان دور کنید

اگر استرس داشته باشید در عکس‌ها مشخص میشود،دوربین را فراموش کنید و به دلیل برگزاری جشن و همسرتان فکر کنید،لبخند بزنید و حس زیبا بودن را به خودتان و همسرتان تزریق کنید.اگر سطح استرستان بیشتر از حد معمول است میتوانید از قرص‌های آرامبخش استفاده کنید.

.

• با عکاستان صادق باشید

سعی کنید همه چیز را به عکاستان توضیح بدهید،اگر زاویه ای از صورت خودتان و همسرتان هست که دوستش ندارید به او بگویید.همچنین کسی را انتخاب کنید که مهمان‌های مهم را به عکاس معرفی کند تا کسی از قلم نیفتد.همچنین مشکلات خانوادگیتان را با عکاستان در میان بگذارید تا تنش دیگری در روز عروسی بوجود نیاید.

.

• حواستان به نور باشد

معمولاَ عکاس‌ها حواسشان به این موارد هست و نباید با تذکرهای بی‌مناسبت به عکاس حس دخالت کردن در کارش را بدهید؛ تنها این نکات را در نظر داشته باشید که نور طبیعی بسیار بهتر از فلش و پرژکتور است. همچنین از نور زیبا و رویایی آفتاب قبل از غروب غافل نشوید.

.

• ژست مناسب

 

زبان بدنتان را بشناسید و بدانید برای هرکدام از اعضای بدنتان چه حرکتی مناسب تر است که عکس عروسی شما طبیعی و زیبا بشود.ما در اینجا نکاتی برای درست قرار گرفتن بدنتان در برابر دوربین به شما ارائه میدهیم.

⇠ چانه:برای اینکه زیر چانه تان غبعب نیاورد سرتان را بالا نگه دارید و در حالی که به سمت دوربین لبخند میزنید زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید.

⇠ آرنج:اگر لباس عروسی شما آستین دارد دست هایتان را خمیده و کمی دور تر از بدنتان قرار بدهید.قرار گرفتن دست هایتان روی شکم و کنار بدنتان باعث میشود که فرم بدنتان در عکس‌ها پهن به نظر برسد.

⇠ پاها: ژست هایی که در آنها بیشتر وزنتان بر روی یک پا هستند و پای دیگر خمیده است را امتحان کنید،این ژست‌ها به عکس عروسی شما حس اعتماد به نفس و زیبایی بیشتری میدهد.

⇠ دست ها: دست هایتان را بیکار به حال خودشان رها نکنید!اینکار به عکس شما حس بلاتکلیفی میدهد.سعی کنید با دست هایتان چیزی را نگه دارید،مثلا دست داماد،دسته گل و تور.
.
منابع:
.https://bazmineh.com
.https://ayneshamdoon.com
.http://glamorstudio.ir
.http://arosun.ir
.https://www.rangol.ir
.https://www.beytoote.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت