تاج گل عروس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

تاج گل سر عروس یکی از چیزهایی‌ست که محبوب دل خیلی از عروس خانم هاست، خیلی وقت بود که این زیور زیبا و رویایی از مد افتاده بود اما کم کم در عروسی‌های با سبک بوهمی به کار رفت و بعضی از عروس‌ها هم با سلیقه چند گل طبیعی روی موهایشان قرار دادند و به مرور زمان آنقدر رایج شد که بعضی از عروس‌ها برای اینکه روی سرشان تاج گل قرار بدهند مدل لباس یا مو و یا حتی سبک عروسی‌شان را تغییر می‌دهند.

.

• نکات انتخاب تاج گل عروس

 

⇠ ابتدا رنگ گل‌ها را مشخص کنید

بعضی از عروس‌ها فکر می‌کنند اینکه بگویند گل رز دوست دارند یا گل صد تومانی خیلی چیزها را روشن می‌کند، اما این اشتباه است، شما ابتدا باید رنگ گل‌های مورد علاقه تان را با توجه به رنگ لباس،رنگ مو و استایل عروسی‌تان مشخص کنید و بعد ببینید که چه نوع گل هایی از رنگ دلخواهتان دارند.

.

⇠ در انتخاب گل برای تاج گل سر عروس به نوع گل دقت کنید

بعد از اینکه رنگ گل‌ها انتخاب شد باید حواستان را جمع کنید که گل هایی که زود خراب می‌شوند را انتخاب نکنید و از گل‌های پردوام استفاده کنید. همچنین گلهای خیلی بزرگ برای صورت‌های بزرگ مناسب نیستند، اگر گل‌های ریز وحشی و یا شکوفه‌ها مورد علاقه‌تان هستند حواستان باشد که پایه‌ی تاج گل را این شکوفه‌ها قرار ندهید و فقط در حاشیه‌ها و برای پوشاندن سیم تاج استفاده کنید.

.

⇠ گل‌های متناسب با فصل برای تاج گل سر عروس انتخاب کنید

فصل برگزاری عروسی در انتخاب نوع گل و حتی رنگ گل تاج شما تاثیر می‌گذارد، استفاده از گل‌های متناسب با فصل در صرفه جویی هزینه‌های عروسی موثر است و همچنین استفاده از رنگ هایی مثل صورتی،نارنجی،زرد برای فصل تابستان و گل‌های بنفش،آبی،سبز برای فصل زمستان بهتر است.

.

⇠ از استایل خودتان دور نشوید

– اگر اکسسوری‌های مجلل تر برای روی موهایتان دوست دارید هیچ لزومی ندارد که صرفاَ به خاطر مد روز بودن از تاج گل سر عروس استفاده کنید.

– گل‌های طبیعی همیشه زیبایی خاص خود را دارند و انرژی مثبت را منتقل می‌کند. تاج گل در ایران برای نامزدی، بله برون و مدل موی فرمالیته بسیار مورد استقبال و محبوب می‌باشند.

– این انتخاب هوشمندانه باعث می‌شود شما عروسی شاداب و سرحال به همه معرفی شوید. حتی اگر درواقع در روز مراسم دچار استرس و تشویش باشید. تاج گل برای عروسی بیشتر توسط عروس خانم هایی انتخاب می‌شود که سبک عروسی روستیک با بوهو را برای برگزاری عروسی خود برگزیده اند.

– نه تنها برای مراسم‌های مربوط به عروسی خودتان بلکه برای هر جشن و مهمانی که دعوت می‌شوید، می‌توانید از گل یا حلقه‌های گل روی سرتان استفاده کنید.

.

• انتخاب رنگ گل‌های تاج گل

 

در اولین قدم با دیدن مدل‌های تاج گل طبیعی، باید با توجه به مدل مویی که برای خود انتخاب کرده اید، رنگ لباس، رنگ آرایش صورتتان و رنگ مورد علاقه خود، تم رنگی تاج گلتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید رنگ گل‌ها را با تم رنگی برگزاری جشن خود هماهنگ کنید.

.

• انتخاب نوع گل برای تاج گل

 

⇠ در قدم بعدی با مشورت با گلفروشی مورد نظرتان مدل گلی را انتخاب کنید که تازگی و طراوت خود را زود از دست ندهد یا به اصطلاح زود پژمرده نشود. دوام و ماندگاری گل بسته به ساعاتی که می‌خواهید روی سرتان باشد بسیار مهم است.

⇠ اگر برای عروسی خود تاج گل بخواهید گلی با ماندگاری بسیار بالا احتیاج دارید که در برابر سرما و گرما نیز مقاوم باشد زیرا این گلها از صبح تا شب روی سرتان هستند و باید ماندگاری بالایی نیز داشته باشند.

⇠ اما اگر برای یک مهمانی ساده که برای مدتی کوتاه گل روی سرتان قرار دارد، تاج گل می‌خواهید.

⇠ ماندگاری چندانی نیز برای مدل گل‌های انتخابیتان مطرح نیست. استفاده از گل‌های کوچک و شکوفه‌های ریز نیز ایده خوبی ست که علاوه بر زیبایی ماندگاری خوبی هم دارند.

⇠ دقت کنید گل‌های بزرگ برای صورت‌های بزرگ زیاد مناسب نیستند.

⇠ گل‌های رز کوچک یا مینیاتوری برای انتخاب در هر فصلی بسیار زیبا و مناسب هستند.

⇠ در کنار گل هایی که برای تاج خود انتخاب می‌کنید باید برگ‌های سبز کوچک نیز استفاده کنید.

⇠ این برگ‌های کوچک علاوه بر زیبایی و بخشیدن جلوه ای خاص به عروس، از حجیم شدن تاجتان جلوگیری می‌کند. دقت کنید برای راحتی خود گل‌های زیادی را در کنار هم نچینید چون باعث سنگینی تاج شده و ثابت ماندن آن را در جایش سخت تر می‌کند.

⇠ اگر در مورد ثابت ماندن آن شک دارید می‌توانید با سنجاق‌های کوچک آن را به موهایتان وصل کرده و محکمش کنید.

.

• چطوری تاج گل سر عروس درست کنیم؟

 

⇠ درست کردن تاج گل سر عروس یکی از آسان ترین کارهاست و با سیم و چسب و گل‌های مورد علاقه‌تان عملی است اما این را بدانید که تاج گل بهتر است همان روز عروسی و یا حداکثر شب قبل درست شود و اگر خودتان عروس هستید بهتر است چنین زحمتی برای خودتان نتراشید و به گل فروشی یا یکی از نزدیکانتان بسپارید.

⇠ بعضی‌ها توصیه می‌کنند که بعد از اینکه تاج گلتان آماده شد برای نگهداری، آن را در یخچال بگذارید، اما باید بدانید که قرار دادن گل‌ها در کنار غذاهای دیگر در یخچال باعث می‌شود رنگ گلهایتان قهوه ای و زرد شود، پس یا جدا از غذاها آن را نگهداری کنید یا کلا از گل‌های مصنوعی استفاده کنید.

.
منابع:
.https://www.aroosisaz.com
.https://www.aroos.co
.https://ayneshamdoon.com
.http://namnak.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت