گل آرایی و تزئینات مجلس عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نوع گل آرایی مراسم عروسی و گل‌های دسته گل عروس یکی از قسمت‌های رویایی و زیبای برگزاری جشن عروسی است، اما قطعاَ کار ساده ای نیست. گل هایی که برای زیبا کردن مراسمتان انتخاب می‌کنید علاوه بر اینکه باید با سبک عروسی و تم رنگی شما هماهنگ باشند، باید بازتابی از شخصیت پرشور و یا ساده‌پسند شما باشند.ما در آینه شمعدون سعی می‌کنیم که به شما نکاتی که باید در انتخاب بی‌نقص نوع گل آرایی مراسم عروسی و جشن هایتان بدانید را به شما ارائه بدهیم.

.

• در قدم اول بودجه‌تان را مشخص کنید

هنگام انتخاب گل آرایی مراسم عروسی اولین و اساسی ترین قدم این است که بودجه تان را مشخص کنید، با همسرتان در این باره صحبت کنید و تصمیم بگیرید که بهتر است چه مقدار از بودجه‌تان را صرف گل آرایی کنید. این مقدار مشخص می‌کند که چه نوع گل هایی در دسته گل، سر میزهای مهمان‌ها و در گل آرایی جایگاه عروس و داماد به کار برود. اگر تصمیم دارید حداقل هزینه را صرف گل آرایی کنید سعی کنید از گل‌های متناسب با فصل استفاده کنید، همچنین اضافه کردن مقدار زیادی برگ و شاخه سبز به گل آرایی‌تان در عین زیاد نشان دادن حجم گل آرایی مراسم عروسی‌تان یک تم روستیک به جشنتان می‌دهد و هزینه‌ی کمتری هم دارد.

.

• در گل آرایی مراسم عروسی خود از بقیه الهام بگیرید

⇠ ممکن است شما هیچ دانشی از گل‌های مناسب برای عروسی و دسته گلتان نداشته باشید، هیچ مشکلی نیست، از اینترنت، اینستاگرام و یا پینترست کمک بگیرید، رنگ ها، مدل‌ها دسته گل، سبک‌های مختلف گل آرایی عروسی را بررسی کنید تا کم کم بفهمید که مورد علاقه شما کدام است، سپس مدل‌های مورد علاقه‌تان را به گل فروشی و یا تشریفاتی‌تان نشان بدهید و از او نیز در این باره مشورت بخواهید.

⇠ نکته ای که بعضی از عروس‌ها آن را فراموش می‌کنند این است که صرفاَ توضیحی از مدل مورد علاقه شان به گل فروش ارائه می‌دهند و بقیه را به او می‌سپارند؛ ترجیحاَ عکس هایی از گل‌ها و مدل‌های مورد علاقه‌تان را به گل فروش نشان بدهید تا کاملاَ متوجه تصویر ذهنی شما بشود.

.

• مفاهیم ساده و پایه خرید گل را بدانید

لازم نیست که در عرض یک شب به متخصص گل و گیاهان تبدیل شوید اما بهتر است قبل از اینکه با گل فروشی‌تان ملاقات کنید کمی در اینترنت بگردید و ببینید چه گل هایی بیشتر برای عروسی‌ها به کار می‌روند،مثلا گل رز،گل صد تومانی یا گل آلاله…همچنین از قبل تصمیم بگیرید که آیا علاقه ای به استفاده از گل‌های معطر مثل یاس دارید یا نه؛ دانستن این موارد هنگام این موارد وقتی که با گل فروشتان صحبت می‌کنید می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد و به شما کمک می‌کند که بهتر تصمیم گیری کنید.

.

• در گل آرایی مراسم عروسی از تم رنگی مورد علاقه‌تان استفاده کنید

اگر نکات بالایی در انتخاب گل‌های مورد علاقه‌تان به دردتان نخورد یک راه ساده تر وجود دارد، بر اساس تم رنگی غالب عروسی‌‌تان تصمیم بگیرید. رنگ لباس ساقدوش هایتان یکی از مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند. البته این به معنی نیست که تنها از یک رنگ استفاده کنید، رنگ‌های مورد علاقه‌تان را به گل فروش بگویید تا بتواند گل هایی که متناسب با آن‌ها هستند را برایتان انتخاب کند.

.

• اول از همه دسته گل عروس!

یک نکته که ممکن است از چشم خیلی از عروس‌ها پنهان بماند هماهنگی دسته گل عروس با گل آرایی مراسم عروسی است. این کار جلوه و زیبایی بسیار بیشتری دارد و همچنین اگر نمیدانید کار را از کجا شروع کنید کمک خوبی است.اول دسته گلتان را انتخاب کنید و بعد بر اساس گل‌های و رنگ‌های به کار رفته در آن گل آرایی مراسم عروسی‌‌تان را انتخاب کنید.

.

• از سبک عروسی‎تان برای گل آرایی کمک بگیرید

اگر سبک عروسی شما بوهو و یا روستیک و یا به صورت کلی ساده باشد استفاده از گل‌های وحشی و استفاده بیشتر از رنگ سبز پیشنهاد ما به شماست، اما اگر برنامه دارید که یک عروسی شیک و مجلل بگیرید استفاده از رنگ‌های سفید و شیری انتخاب بهتری است.

.

• گل آرایی میز

⇠ میزهای بلند و باریک را با میزهای دارای ارتفاع تفکیک کنید. این‌کار به میزهای تالار پذیرایی بعد می‌دهد. بین گلدان‌های سرامیک و شمعدان یکی را انتخاب کنید.

⇠ با در نظر گرفتن فضا آن را متعادل کنید. پنجره‌های بسیار بزرگ باید متناسب و متعادل شوند. میزهای بزرگ‌تر از آن‌جا که عمق بیشتری به اتاق خالی می‌دهند و از سرد بودن اتاق می‌کاهند، راه‌حل‌های مناسبی هستند.

⇠ با اشکال بازی کنید. تنها به بشقاب‌های گرد و استاندارد اکتفا نکنید. بهتر است محیط با شکل میز متناسب باشد و با استفاده از نقاط تیز، یک نقطه‌ی ظریف ایجاد کنید.

⇠ می‌توانید با تزئین مرکز میزها، بر بلندی آن‌ها بیفزایید. با افزودن یک لایه توری گرافیکی می‌توانید به رومیزی‌تان بافت بیشتری اضافه کنید. اگر علاقه‌ای به افزودن پارچه بیشتر ندارید، پس تزئینات مرکزی میزهای تالار پذیرایی کافی هستند.

⇠ جزئیات را پراکنده کنید. میزهای مستطیلی فضای زیادی برای پر کردن دارند. در این مورد ترفند و نکته‌ی اصلی این است که باید به یاد داشته باشیم که لازم نیست هر میلی‌متر از میز را پر کنیم. برای جلوگیری از زیاده‌روی در رنگ‌ها، از رنگ‌های جیغ در یک نقطه‌ی مهم مثل روی بالشتک‌های صندلی‌های سالن رقص استفاده نکنید و یا بر روی هر میز شمعدان‌های بلند نگذارید و یا بر روی میزهای غذاخوری را با منوها و کارت‌های ورودیه پر نسازید.

.

• چه زمانی از میزهای کشیده در مراسم عروسی استفاده کنیم

⇠ زمانی که تالار پذیرایی دارای سقفی بلند، پنجره‌های بزرگ و فضای بسیار وسیعی است. شما عاشق اتاقی شده‌اید که نیاز به پر کردن دارد. راه‌حل این است: میزها را بکشید. میزهای بلند و دراز را به صورت ردیف‌هایی هماهنگ یا به شکل یو بچینید. حواس‌تان باشد که خطوط رنگ چطور اتاق مراسم عروسی را اشباع خواهند کرد.

⇠ در تالار پذیرایی برای میزهای گرد می‌توانید از اشکال مستطیل و مربع بر روی بشقاب‌ها استفاده کنید تا آن‌ها را از یکنواختی دربیاورید.

.

• نکاتی برای تزئین میزهای گرد

⇠ مطمئنا چیدمان تکی خیلی راحت است، اما چرا به چیدمان سه تایی فکر نمی‌کنید؟ تزئینات را به صورت گروهی با رنگ‌ها و اندازه‌های مشابه در وسط بچینید.

⇠ از رنگ استفاده کنید. استفاده‌ی بیش از حد از رنگ سفید می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد. چرا از یک رنگ فلزی، مثل طلایی، در نقاط خاص استفاده نمی‌کنید؟ این کار را می‌توانید با صندلی، بشقاب‌ها انجام دهید.

⇠ به جزئیات توجه کنید. در مورد سبک باید چیزی گفت که چندان برای‌تان تعجب‌‌آور نیست. جزئیات ظریف فضا را زیباتر می‌سازد. مسلما مهمانان به این مسئله توجه می‌کنند. دیس‌ها و بشقاب‌های طلایی با نقش‌ و نگار می‌توانند فضا را تلطیف سازند.نوارهای ظریف هم می‌توانند به این امر کمک کنند.

⇠ تغییرات ایجاد کنید. شکل دایره نسبت به اشکال دیگر بهتر است. می‌توانید از اشکال مستطیل و مربع بر روی بشقاب‌ها استفاده کنید تا آن‌ها را از یکنواختی دربیاورید.

⇠ هیچ‌کس نمی گوید که باید میزتان را غرق در رنگ روشن کنید. بلکه از پارچه‌های طرحداری با نقوش گل، راه راه استفاده کنید.

⇠ چرا میز گرد: زیرا لازم نیست برطبق هنجارها رفتار کنید. یک دلیل وجود دارد که همه میزهای گرد را دوست داریم. میزهای گرد نیازی به پیروی از اصول و قوانین ندارند؛ می‌توان آن‌ها را تقریبا با هر زمینه‌ای هماهنگ کرد. در این‌جا یک ترفند داریم: اندازه‌ها را با هم مخلوط کنید. می‌توانید با استفاده از میزهای 1.5 یا 2 متری به طور متناوب به جذابیت بصری تالار پذیرایی بیفزایید.

⇠ در تالار پذیرایی میزهای مربعی را می‌توانید با وسایلی نظیر صندلی با چوب ماهاگونی و بشقاب‌های حصیری تزئین کنید.

.

• نکاتی برای تزئین میزهای مربع شکل

⇠ تشابهات را پیدا کنید. یک میز مربعی می‌تواند کمی خشک باشد. می‌توانید با وسایلی نظیر صندلی با چوب ماهاگونی و بشقاب‌های حصیری، رومیزی نارنجی و فانوس‌های کاغذی، دستمال سفره به رنگ صورتی روشن و گل‌های شقایق در وسط میز، فضای خشک و رسمی حاصل از میزهای مربعی را تلطیف سازید.

⇠ هندسه را بشناسید: اشکال مربع، اشکال خشک و جامدی هستند، اما نیاز به کمی تقارن هم دارند. به چیدمان اطراف آن‌ها باید توجه کنید. حواستان باشد که در هر طرف میز یک صندلی قرار دهید.

⇠ از اشکال گرد هم برای تزئین استفاده کنید. می‌توانید برای این‌که چیدمان‌تان خیلی تیز و لبه‌دار به نظر نرسد، از اشکال گرد هم استفاده کنید. از راحت بودن این‌ کار تعجب خواهید کرد. شمعدان‌ها و دیس و بشقاب‌ها را روی میز قرار داده و لامپ‌های گرد را هم از سقف آویزان کنید (به یاد داشته باشید که فانوس‌های کاغذی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند).

⇠ فضا را روشن‌تر کنید. استفاده از کوسن‌ یک روش خوب برای افزودن مقداری رنگ به تالار پذیرایی است. رنگی را انتخاب کنید که به‌خوبی با بقیه‌ی پالت‌های رنگ هماهنگی داشته باشد. رویه صندلی را به رنگ صورتی کم‌رنگ انتخاب کنید.
تشریفات اضافه کنید: بیش از حد نور دادن به میزها از جلوه‌ی آن می‌کاهد. سطوح میز را با رومیزی ابریشمی که به زمین برسد بپوشانید.

⇠ چرا میز مربع انتخاب کنیم: فضای تالار پذیرایی به خوبی تعریف نشده است؟ شاید مراسم عروسی شما بر روی زمین چمن، یا پاسیو یا در یک تاکستان در زیر چادر باشد. می‌توانید با ایجاد مرز،‌ مفهوم مکان به آن بدهید. میزهای مربع برای این‌کار مناسب هستند. آن‌ها را مثل سربازان به خط نکنید؛ بلکه در زوایای مختلف قرار داده تا به فضای خود هیجان بیافزایید.

.
منابع:
. ایرانگان | https://www.irangan.com
.https://ayneshamdoon.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت