گریم داماد

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

گریم داماد شاید در سال‌های گذشته متداول نبوده ولی امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .

در روز عروسی همانطور که عروس بسیار تغییر می‌کند و زیباتر و جذاب تر میگردد داماد نیز باید زیبا و جذاب شود.

ممکن است صورت داماد ، به علل مختلف جوش داشته باشد و همین جوش و لک موجب زشت شدن صورت داماد گردد و در عکس و فیلم عروسیرآنطور که باید، زیبا و جذاب نباشد.اگر داماد گریم نکند و این جوش و لک‌ها را نپوشاند ، بهترین شب زندگی او برایش زیبا نخواهد بود.

در اینجاست که اهمیت گریم داماد بیشتر خودنمایی می‌کند.

.

• پاکسازی پوست

ابتدا آرایشگر باید با استفاده از پاک کننده ای مناسب پوست داماد را از آلودگی پاک کنند و در مرحله بعد از یک تونیک و مرطوب کننده ای مناسب استفاده کند تا پوست داماد شفاف و تر و تازه شود. بهتر است که در استفاده از محصولات پوستی از محصولاتی استفاده شود که مخصوص پوست آقایان ساخته شده است.

.

• آماده سازی پوست برای گریم

برای پوشاندن و یکنواخت کردن پوست داماد از کرم پودر و سایر پودرهایی استفاده می‌شود که خانمها استفاده میکنند و تنها تفاوت این است که از محصولات بدون چربی استفاده میشود که پوست براق و چرب به چشم نیاید.

.

• استفاده از کرم پودهای بدون روغن برای پوست داماد

در مرحله آخر برای دامادهایی که نیاز داشته باشند از یک گریم ترمیمی استفاده می‌کنند به این صورت که به وسیله گریم زاویه‌های نامتناسب پوست را از بین برده و با استفاده از کانتورینگ ( ایجاد سایه روشن ) برخی زوایا چون بینی و چانه و فک را آشکارتر می‌کنند.

.

• ریش‌ها :

⇠ برای پوشاندن جای روییدن ریش کرمی مخصوص به کار می‌رود که برای همین کار ساخته شده است و صورت را یکنواخت و یکدست می‌کند.

⇠ در هنگام گریم کردن دامادهایی که ریشهایشان را کامل می‌زنند و به اصطلاح 6 تیغ میکنند، از کرمهای مخصوصی برای محو کردن جای ریش استفاده میشود، زیرا که ریشه ریش باعث ایجاد رنگ سبزی بر روی پوست می‌شود. با این روش پوستی یکدست ایجاد می‌شود.

⇠ اگر از آن دسته دامادها هستید که ریش و سبیل و یا یکی از این دو را دارید قبل از شروع تمام مراحل معمولا ریش و سبیل اصلاح می‌شود. بهتر است ریسک نکنید و مدل ریش و سبیل خود را تغییر ندهید، روز عروسی روز مناسبی برای تغییرات اساسی و عمده نمی باشد.

.

• تغییر در حالت چانه و فک :

– آخرین مرحله آرایشی ترمیمی است که بوسیله آن انحناهای نامناسب صورت, با سایه و روشن اصلاح می‌شود زاویه‌های بینی و چانه و فک بیشتر نمایان می‌شود. گاهی ابروها و چشم نیز به گونه ای کشیده می‌شوند که به هیچ وجه به نظر نمی آیند. البته تمام این مراحل, مراحل گریم یک مدل برای فیلم و یا تلویزیون است و ممکن است برای آرایش داماد یکی و یا چند تا از این مراحل انجام شود.

.

• لب ها:

⇠ گاهی برخی از آقایان پوست لبهایشان خشک و پوسته پوسته است, در این صورت پوست‌های مرده را با یک مسواک بچه برمی دارند و سپس از یک مرطوب کننده و یا وازلین روی پوست لب استفاده می‌کنند.

⇠ برای پوست لب داماد در صورتی که خشک باشد به این صورت عمل می‌کنند که با مسواکی نرم بر روی لب می‌کشند تا پوستهای مرده از بین برود و بعد با استفاده از یک کرم مرطوب کننده و یا چرب کننده لب و یا وازلین ، لب‌ها را چرب می‌کنند تا ظاهری زیبا داشته باشد.

.

• موها

بعد از کار بر روی صورت و متعادل کردن پوست با استفاده از گریم به سراغ آرایش مو میرویم. نکته ای که بارها گفته شده و جا دارد که یک بار دیگر نیز متذکر شویم این است که موهایتان را درست در روز عروسی کوتاه نکنید زیرا خط قیچی بر روی موهایتان می‌ماند و موهایتان به خوبی حالت نمیگیرد. بگذارید آرایشگر با توجه به فرم صورتتان و تجربه ای که در این زمینه دارد به موهایتان حالت و فرم مناسبی دهد.

.

• زیرسازی گریم داماد

⇠ زیر سازی یکی از موارد اولیه و مهم در گریم است.

⇠ برای زیرسازی پوست باید پوست را کاملأ تمیز باشدکه برای اینکار بسته به نوع پوست باید اقداماتی انجام شود.

⇠ پاکسازی پوست‌های چرب : پنبه آغشته به آب و الکل

⇠ پاکسازی پوست‌های خشک : استفاده از شیر پاک کن

⇠ سپس از پودر فیکساتور استفاده می‌شود.

.

• ابروها

⇠ ابرو در صورت نقش مهمی دارد به این دلیل که ابروها میتواند شما را مهربان، خشن، عصبانی، غمگین، بی‌تفاوت یا … نشان میدهند.

⇠ یک گریمور حرفه ای باید بتواند ابروهای شما را متناسب با چهره شما مرتب نماید.

.

• فرم بینی

فرم بینی را میتوان با فون و کرم‌های مختلف طوری نمایش داد که با حالت و سایز واقعی آن بسیار متفاوت باشد . فرم دهی به بینی جزو هنرهای گریمور است.

.

• فرم صورت

⇠ فرم صورت دارای اشکال گرد، بیضی، مستطیلی و… می‌باشد ولی بهترین فرم صورت بصورت بیضی است.

⇠ گریمور با استفاده از فون و کرم گریم و کرم پودر به صورت شما فرم مناسب را می‌دهد.

⇠ یکی از موارد مهم در گریم داماد ، فصل برگزاری مراسم عروسی است.

⇠ یکی از علل اهمیت آن ، استفاده از وسایل و کرم متناسب با فصل است زیرا کرم و فون مصرفی در فصل گرما و یا شرجی با فصل سرما بسیار متفاوت است.

.

• استفاده از فون گریم

⇠ فون گریم کار بسیار سخت و در عین حال مهم می‌باشد.

⇠ اهمیت فون به این دلیل است که گریمور می‌تواند با استفاده از فون، به صورت شما فرم دلخواه را دهد و همچنین عیوب صورت را بپوشاند سپس از فیکساتور استفاده میشود تا فون صورت فیکس گردد.
.
منابع:
.https://mentoaroos.ir
.https://luxaroos.com
.http://tashrifatmajales.com
.http://www.talarnet.com
.http://namnak.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت