انتخاب و خرید کت و شلوار

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

• انتخاب کت و شلوار مناسب هیکل

اولین اصل در انتخاب کت و شلوار این است که متناسب با فرم اندام و هیکل تان انتخاب کنید اینطوری در مراسم عروسی تان خوشتیپ تر خواهید شد، کت و شلوار باید دقیقا قالب بدن تان باشد یعنی نه تنگ و نه گشاد این باعث میشود آراسته تر به نظر برسید.

⇠ قد بلند و لاغر: اگر قد بلند و لاغر هستید در انتخاب کت و شلوار راحت اید، هر مدل کت و شلواری به شما می‌آید! ولی باز هم باید دقت کنید که کت و شلوار دقیقا برای تان اندازه باشد. آقایانی که بسیار لاغر هستند با کت‌های دولبه و 6 دکمه خوش تیپ تر می‌شوند، برای اینکه خیلی لاغر به نظر نرسید بهتر است از کت‌های استفاده کنید که اپل‌های بزرگتری دارند این نکته باعث می‌شود لاغر بودن شما خیلی به چشم نیاید .

⇠ قد بلند و درشت هیکل: برای آقایانی با این فرم اندام کت‌های نسبتا بلند و یقه آرشال مناسب اند، شما نباید کت هایی که اپل بزرگی دارند انتخاب کنید همچنین می‌توانید شلوار و کت را پیلی دار انتخاب کنید.

⇠ قد کوتاه و ریز نقش: برای اینکه کمی قدتان بلند تر به نظر بیاید باید کت هایی انتخاب کنید که دو لبه پایینی شان روی هم قرار نمی گیرد اگر میخواهید که کمی درشت هیکل تر به نظر برسید باید یقه کت برگردان باشد.

.

• رنگ کت و شلوار دامادی

90 درصد آقا دامادها کت و شلوارهای مشکی و پیراهن سفید را انتخاب می‌کنند. اگر مایل هستید دامادی خاص باشید می‌توانید کت و شلوار سفید ست کنید . اگر مراسم عروسی تان در فصل تابستان برگزار میشود می‌توانید کت و شلوارتان را از رنگ‌های طوسی و کرمی انتخاب کنید.

.

• پارچه ها

پارچه‌های مختلف برای موقعیت‌های متفاوت مناسبند.

⇠ پشمی: برای همه فصل ها، مناسب برای کت و شلوار رسمی

⇠ نخی: برای آب و هوای گرم، مناسب برای کت و شلوار غیر رسمی

⇠ کتان: آب و هوای خیلی گرم، مناسب برای ساحل یا فضای باز

⇠ فاستونی: آب و هوای سرد، مناسب برای ظاهری کلاسیک

⇠ پارچه‌های نانو: ضد چروک، مناسب برای جلوگیری از عرق کردن

.

• میزان رسمی بودن

هنوز گیج هستید که چه لباسی را انتخاب کنید؟ در اینجا پیشنهاداتی برای پوشیدن کت و شلوار غیر رسمی تا خیلی رسمی برای شما داریم.

⇠ کت و شلوار غیر رسمی: برای مراسم‌های عروسی در فضای باز یا ساحل

⇠ نیمه رسمی: مراسم‌های عروسی شبانه در شهر

⇠ رسمی: مراسم‌های شبانه در سالن‌های مجلل

⇠ خیلی رسمی: مراسم‌های بسیار رسمی با مهمان‌های خاص

.

• انواع برش‌های کت

وقتی مدل مورد نظرتان را انتخاب کردید وقت آن است که روی اندازه آن فکر کنید. فروشگاه‌های معتبر کت و شلوار دامادی برش‌های مختلف متناسب با اندام‌های مختلف را در اختیار مشتری می‌گذارند.

⇠ به شدت اسلیم فیت (تنگ): در قسمت قفسه سینه و کمر تنگ است، شلوار چسبان دارد، برای آقایان خوش هیکل مناسب است

⇠ اسلیم فیت: کاملاً اندازه بدن دوخته شده، به اندازه اسلیم فیت‌های قبلی تنگ نیست، برای اندام اغلب آقایان مناسب است

⇠ مدرن: چیزی بین اسلیم و کلاسیک، مطابق مد روز

⇠ کلاسیک: آزاد و راحت، برای همه اندام‌های خوب است

.

• پیدا کردن اندازه درست کت و شلوار دامادی

1- سرشانه باید کاملاً با عرض شانه‌های شما متناسب باشد

2- خط دکمه‌های پیراهن باید وقتی دکمه‌های کت بسته می‌شود دقیقاً در وسط باشد.

3- طول کت باید تراز با محل بند انگشتان باشد

4- آستین‌های کت باید تا مچ دست شما برسند

5- یک چهارم تا نیم اینچ از سر آستین پیراهن باید از آستین کت بیرون بزند

6- قد شلوار باید تا روی کفش داماد برسد

.

• نقش مهم دکمه در زیبایی کت

دکمه‌ها می‌توانند تن پوش عروسی شما را جلوه دیگری بدهند. تعداد دکمه‌ها و باز و بسته بودن آنها همه در ظاهر شما در شب دامادی موثرند.

 

• کت سه دکمه

⇠ کت سه دکمه یک گزینه عالی برای مردان بلندتر از1.8 متراست. این دکمه‌ها باعث می‌شود که عرض سینه زیاد شود و درضمن باعث می‌شود که شما در عین راحتی شیک و رسمی به نظر آیید.

⇠ کت سه دکمه از مدهای دهه 60 بوده که اخیراُ بیشتر طراحان برای مدل‌های پاییز 2009 آن را دوباره احیا کرده‌اند اگرچه که نمی توانند به استفاده از کت‌های دو دکمه پایان دهند ولی به‌هرحال پوشیدن کت سه دکمه شما را شخصی پیرو مد نشان می‌دهد. شما بهتر است دو دکمه از سه دکمه را ببندید. از جهتی چون یقه کت سه دکمه معمولا کوتاهتر از دو دکمه است برای اعتماد به نفس بیشتر و اینکه تناسب در ظاهر شما حفظ شود می‌توانید فقط دکمه وسط را ببندید. همچنین از بستن سه دکمه با هم خودداری کنید زیرا به شما ظاهری سخت و خشک می‌دهد. در هر صورت دکمه‌ها را طوری ببندید که از چین خوردگی و یا کشیدگی کت جلوگیری شود و اگر هم اصرار به بستن دکمه‌ها دارید دو دکمه بالا را می‌بندید.

.

• کت دو دکمه

اگر شما دارای نیم تنه نامتناسبی دارید با پوشیدن کت دو دکمه می‌توانید آن را پنهان کنید. کت دو دکمه بادوام و کلاسیک است. در هنگام پوشیدن کت دو دکمه فقط باید دکمه اول را ببندید. اغلب کت‌های دودکمه مدرن به گونه ای طراحی شده‌اند که بین کت دو دکمه و سه دکمه قرار می‌گیرند. مدلهای امروزی می‌توانند کمی زیباتر باشند. شما در موقع خرید کت دو دکمه حتماُ باید به نحوه قرارگیری دکمه‌ها توجه کنید زیرا در راحتی شما موثرند.

.

• کت تک دکمه

⇠ کت تک دکمه برای مردان لاغر اندامی که می‌خواهند شیک به نظر برسند بسیار مناسب است. البته اگر شما چند کت دو دکمه و سه دکمه داشته باشی به جز گاهی اوقات کت یک دکمه نمی پوشید.

⇠ این کت برای دامادهایی که می‌خواهند اسپرت تر به نظر برسند بسیار مناسب است. موقع عکس گرفتن یا در سالن، وقتی ایستاده اید حتما دکمه کت را ببندید و وقتی نشسته اید آن را باز کنید. در غیر این صورت شما ظاهر خوشایندی نخواهید داشت.

.

• نکات کت و شلوار دامادی

⇠ در انتخاب سبک مناسب، ورزشکار بودن و تناسب اندام سبک خاص خودش را می‌طلبد و افراد چاق باید به دنبال سبک مناسب خودشان باشند.

⇠ کت و شلوارهایی با رنگ‌های تیره و مات شما را لاغرتر و کت و شلوارهایی که پارچه‌های براق دارند شما را چاق تر نشان می‌د هند پس در انتخاب رنگ کت و شلوار به اندام خود توجه نمایید . پارچه‌های راه راه انتخاب خوبی برای دامادهای کوتاه قد می‌باشد.

⇠ پارچه‌های ضخیم و کلفت یا طرح‌های چهارخانه درشت برازنده اشخاص لاغر است و پارچه‌های سبک و دارای راه راههای عمودی مناسب افراد چاق است.

⇠ کت‌های پشت چاک دار به خصوص 2 چاک درشت بودن هیکل را نمایان تر می‌کنند پس برای اشخاص درشت هیکل مناسب نیستند.

⇠ بعضی کت‌ها کاملا در قسمت کمر جذب هستند اما انواع دیگر از زیر بغل تا نزدیک ران پا برشی راسته دارند. برش‌های راسته برای مردان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.

⇠ کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک برای افرادی که قد بالاتنه آنها نسبت به پایین تنه کوتاه تر است مناسب است و کت‌های کوتاه برای افرادی که پاهای کوتاهی دارند ، برازنده تر است.

⇠ هنگام خرید کت و شلوار به سایز آن توجه نمایید. در مطلب “راهنمای خرید بهترین کت و شلوار داماد” اشاره شد که کت و شلوار باید دقیقا سایز بدنتان باشد و دقت کنید سرشانه‌های کت دقیقاً جذب شانه‌ها و اندازه آنها باشد نه بزرگ تر از شانه ها.

⇠ به جنس کت و شلوار خود نیز دقت کنید . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد این نوع کت و شلوار برای مراسم رسمی مناسب است. کت و شلوارهای جنس کتان عموماً غیر رسمی هستند.

⇠ اگر تمایل دارید استایلی بی‌نظیر و خیره کننده در جشن عروسی تان داشته باشید بهتر است علاوه بر طرح و رنگ کت و شلوار در انتخاب طرح و رنگ سایر اکسسوری نظیر کمربند و ساعت و کفش و کراوات و پاپیون و … دقت لازم را داشته باشید.

⇠ با وجود تمام نکاتی که گفته شد، انتخاب لباس مناسب برای مراسم، کاملا به سلیقه داماد و نظر عروس بستگی دارد و داماد باید لباسی انتخاب کند که در آن احساس راحتی می‌کند.

.
منابع:
.https://www.bazmyar.com
.http://namnak.com
.https://article.tebyan.net

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت