راهنمای لباس بچگانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات مهم در خرید لباس بچگانه:

نکته مهم در خرید لباس بچگانه راحتی و امنیت است، قبل از خرید، چند نکته را بررسی کنید:

– پیش از خرید لباس حتما به جنس لباس بچگانه دقت کنید. پارچه یا بافت لباس باید نرم و لطیف، دوخت محکم و برش استاندارد داشته باشد. در این صورت لباس زمستانه یا لباس تابستانه بچگانه باید کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد. 

– سایز لباس بچگانه را باید به درستی و با دقت انتخاب کنید. بسیاری از لباس‌های بچه گانه بر اساس سن کودک دسته بندی می‌شوند که می‌توانید با توجه به سن‌‌شان، لباسی با سایز مناسب تهیه کنید.

– در خرید لباس کودک به سلیقه کودک هم اهمیت دهید و سعی کنید لباسی که برای فرزندتان میخرید مورد پسند خودش هم باشد زیرا اگر کودک لباس را دوست نداشته باشد هرگز آن را نخواهد پوشید.

– اطمینان حاصل کنید لباس بچه گانه ای که انتخاب کرده اید دارای زیپ نباشد؛ زیرا با پوست کودک تماس پیدا می‌کند و باعث خراشیده شدن پوست می‌شود.

– دکمه لباس به محکمی دوخته و تا حد ممکن از انواع مخفی در دوخت آن استفاده شده باشد تا از احتمال بلعیدن آن توسط کودک جلوگیری شود، زیرا کودکان تمایل دارند هر چیز را به دهان خود وارد کنند.

– بیش تر لباس‌های بچه گانه، برچسبی در داخل لباس و پشت یقه دارند، اطمینان حاصل کنید برچسب‌ها نرم باشد و پوست کودک را آزار ندهد.

– کودکان به سرعت رشد می‌کنند، به همین دلیل والدین ترجیح می‌دهند لباس بچه گانه را چند سایز بزرگ تر خریداری کنند. می‌توانید آستین لباس یا پاچه شلوار را تا بزنید تا مانع بازی آن‌ها نشود و در لباس خود احساس راحتی کنند.

– پوشاک بچه گانه باید پر از رنگ و طرح باشد. رنگ در ناخودآگاه کودک تاثیر می‌گذارد و باعث نشاط و سرزندگی آن‌ها می‌شود. وجود طرح‌های فانتزی و جذاب به آن‌ها در رویا پردازی و سرگرم شدن، کمک می‌کند.

در نهایت در نظر داشته باشید برای ایجاد حس استقلال و افزایش عزت نفس کودک باید اجازه دهید چیزی که دوست دارد بپوشد. با آگاهی از نیازهای کودک می‌توانید چند مدل لباس بچه گانه را انتخاب کنید و به او اجازه دهید از بین آن ها، لباس مورد علاقه خود را برگزیند. امیدواریم با در نظر گرفتن موارد یاد شده بتوانید انتخاب مناسبی در خرید پوشاک بچه گانه خود داشته باشید.

.

خرید لباس اسپرت بچه گانه:

همان طور که می‌دانید کودکان به سرعت رشد می‌کنند، به همین دلیل هر سال باید لباس‌های جدید بخرید، بنابراین بهتر است به جای خرید لباس‌های گران قیمت، لباس کودک را متناسب با موقعیت‌های مختلف تهیه کنید. کودکان مدام مشغول بازی و فعالیت اند، لباسهای بچگانه آن‌ها ممکن است آلوده، خیس و حتی پاره شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم از صرف هزینه زیاد خودداری کنید و کیفیت را در اولویت قرار دهید. لباس اسپرت بسیار راحت است و برای کارهای روزانه و پوشیدن در خانه کاربرد دارد. البته می‌توانید در کنار لباس بچه اسپرت و روزمره، لباس مجلسی مخصوص موقعیت‌های خاص مانند مهمانی و تولد برای آن‌ها خریداری کنید.

.

انتخاب لباس بچگانه متناسب با فرم اندام :

هر کودک فرم و استایل خاص خود را دارد. برخی از کودکان چاق و برخی لاغر هستند. هر شخص فرم منحصر به فردی دارد و بر اساس قد، وزن رنگ پوست باید لباسی مناسب و ایده آل با چهره و ظاهر فیزیکی خود را انتخاب کند. به طور کلی اندام‌های دخترانه و پسرانه به چند گروه اصلی تقسیم می‌شوند که هر کدام چند ویژگی اساسی دارند. مثل شکم بزرگ، شانه پهن، قد کوتاه و یا خصوصیت‌های دیگری که اگر به درستی شناخته شوند انتخاب لباس مناسب بچگانه برای آن کار ساده‌ای است. مثلا هر کسی به خوبی می‌داند که چه نوع شلوار جین یا مانتویی مناسب اوست و بیشتر با اندامش هماهنگی دارد یا این که کدام تکنیک‌ها و یا طرح‌های لباس می‌تواند در بلندتر به نظر رسیدن قد و داشتن پاهای کشیده موثر باشد. این موارد چیزهایی نیستند که هر کسی به صورت ذاتی بداند بلکه نیاز به آموزش دارند و برای بهبود اعتماد به نفس و داشتن عزت نفس بیشتر بهتر است این ترفندها را به خوبی فرابگیرید و در پوشاک بچگانه روزمره کودک خود رعایت کنید.

.

از هزینه کردن زیاد از حد بپرهیزید:

می توانید لباس‌های قبلی کودک را با لباس‌های جدید او ست کنید. بعضی از لباس‌های کودکان زودتر کوچک می‌شوند. از این رو آنها را از برندهای گران قیمت خریداری نکنید. به یاد داشته باشید که رشد کودکان سرعت بالایی دارد و به سرعت لباس‌شان تنگ و کوچک می‌شود. بنابراین به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید از حراج لباس کودکان،

فروشگاه‌های تخفیفی یا حراج فصل پوشاک بچه گانه خرید کنید.

در زمان تخفیفات، برای فصول یا ماه‌های آینده، لباس بخرید. می‌توانید طبق سن کودکتان، از فروشگاه هایی که تخفیف زده‌اند همانند (تولیدی پوشاک بچه رامبد) ما خرید کنید و قیمت‌ها و کیفیت لباس‌های بچه گانه ما را مقایسه نمایید.

.

هر آنچه که باید درباره لباس کودک بدانیم

اصلی ترین نیاز کودک از بدو تولد پس از شیر، انتخاب یک پوشاک مناسب برای کودک می‌باشد. خرید لباس بچه گانه در هر سنی که باشد باید با دقت خاصی انجام شود زیرا پوست بچه‌ها نسبت به بزرگسالان از حساسیت بیشتری برخوردار است و باید به این نکته دقت فراوانی شود تا پوست کودک دلبند شما از آسیب‌های احتمالی به دور بماند ویژگی هایی که یک لباس بچه گانه ضد حساسیت باید آنها را داشته باشد و همچنین نحوه شتشو لباسهای کودکان در ادامه مقاله برای آَشنایی بیشتر شما پدران و مادران عزیز آورده شده است در انتها فروشگاه آنلاین تولیدی لباس کودک رامبد که توانسته موفقیت‌های روزافزونی در صنعت پوشاک کشور داشته باشد و با هدف ارائه محصولاتی با کیفیت درجه یک در ازای قیمت منصفانه خدمتتان معرفی خواهد شد.

.

ویژگی‌های لباس کودکان:

تمام والدین دوست دارند برای فرزندان خود لباس هایی زیبا و راحت تهیه کنند. نکات زیادی برای انتخاب یک لباس مناسب وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت. لباس کودک دخترانه در طرح‌های متنوع و از پارچه‌های گوناگون تولید می‌شود. فصل، جنس لباس، سایز و سن کودک از مهم ترین عواملی است که ذهن والدین را هنگام خرید، درگیر می‌کند. مهم ترین بخش لباس بچه گانه پارچه مناسب تولید لباس کودک است که امروزه با توجه به تنوع بالایی که در این زمینه وجود دارد انتخاب یک پارچه مناسب که کودکی که قرار است از لباس آن استفاده کند کار بسیار سختی می‌تواند باشد.

پارچه نخی پنبه ای: یکی از بهترین و متداول ترین نوع پارچه برای لباس بچه گانه ضد حساسیت پارچه نخی می‌باشد زیرا این مدل از پارچه سازگاری بیشتری با پوست لطیف بچه‌ها داشته و راحتی بیشتر کودک را فراهم میکنند. از دیگر فواید استفاده از پارچه ای نخی برای لباس بچه گانه ضد حساسیت شست و شوی راحت تر آنها می‌باشد.

پارچه‌های پشمی: لباس هایی که با استفاده از پارچه‌های پشمی ساخته میشوند مناسب فصل زمستان هستند. لباس پشمی باید در عین گرم نگهداشتن کودک از نرمی و لطافت خاصی برخوردار باشد اینگونه لباس‌ها دارای ویژگی برش و دوخت راحت به همراه تنوع رنگ بالا می‌باشند.

ترکیب نخ و پلی استر: لباس هایی که از جنس نخ و پلی استر تولید میشوند عمر بالاتری داشته چروک نمی شوند و شست و شوی آنها به راحتی انجام می‌شود . این مدل لباس‌ها دارای قیمت کمتری نسبت به سایر لباس بچه گانه داشته و صرفه اقتصادی بالایی دارند.

پارچه مخملی: در صورتی که مایل به خرید لباس بچه گانه پاییزی هستید از لباس‌های با جنس مخمل استفاده کنید زیرا این مدل لباس تنها مخصوص این فصل است.

پارچه ساتن: ساتن پارچه ای است که برای لباس‌های مجلسی به کار برده میشود و مناسب مهمانی می‌باشد این مدل لباس‌ها برای جایگزینی با لباس‌های راحتی روزانه اصلا توصیه نمی شوند چرا که مراقبت بالایی را می‌طلبند و راحتی زیادی به کودک شما نمی دهند.

لاکرا: لباسی که با پارچه لاکرا دوخته شده باشد بیشترین راحتی را برای کودک شما به ارمغان خواهد آورد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای شلوار و لگ بچه گانه برای کودک شما باشد.
برخی از روانشناسان معتقد‌اند انتخاب لباس بچگانه و نوع پوشش ظاهری تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس و عملکرد رفتاری کودک دارد. نخستین موردی که باعث افزایش اعتماد به نفس میان خانم‌ها و آقایان می‌شود، ظاهر و طرز لباس پوشیدن آن‌ها است. ترفندها و اصولی در انتخاب لباس بچه گانه وجود دارد که باعث ایجاد حس خوشایند و رشد اعتماد به نفس می‌شود.

.

شستشوی لباس کودکان:

به خاطر داشته باشید که همواره لباس‌های نوزاد را پیش از لباس‌های خودتان بشویید. نوزادان پوست نازک و حساسی دارند و با شستن لباس ها، مواد حساسیت زای موجود در بافت لباس، از آن خارج می‌شود. جوراب‌ها و سایر البسه کوچک را حین شست وشو و خشک کردن داخل یک کیسه توری قرار دهید. پیش از اولین مرتبه شست و شوی هر لباس، به برچسب هشداری که روی آن به کار رفته، دقت کنید. این برچسب‌ها اطلاعات دقیقی را درباره نحوه شست و شو و نگهداری لباس در اختیار شما قرار می‌دهند. لباس خواب کودک باید ضدحریق باشد، بنابراین هرگز از سفیدکننده روی الیاف ضد حریق استفاده نکنید زیرا اثربخشی موادشیمیایی درمانی را کاهش می‌دهد.

.

شستشوی لباس نوزدان:

گاهی استفاده از شوینده‌ها باعث تحریک، خارش یا سوزش پوست بدن می‌شود بنابراین انتخاب شوینده ای مناسب که مانع بروز چنین حالاتی شود، اهمیت زیادی دارد اما وقتی پای کودکان و نوزادان به میان می‌آید، اهمیت موضوع دو چندان می‌شود زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار لطیفی که دارند بیشتر در معرض بروز حساسیت پوستی هستند.

•    جهت تمیز کردن لکه لباس نوزادان در ابتدا آنها را با آب سرد شستشو کنید.
•    لکه هایی همچون شیر با آب به راحتی تمیز می‌شوند.
•    لکه هایی هم که برای مدتی روی لباس بوده‌اند نیز با خیسانده شدن در آب تا حد زیادی از بین میروند.
•    برای حذف اثر لکه از لباس نوزاد میتوانید از یک فرچه نرم و کمی صابون استفاده کنید.
•    به آرامی از فرچه استفاده کنید تا بافت پارچه آسیب نبیند.
•    در صورتی که لکه هنوز باقی بود از شویند قوی تری استفاده کنید.
•    اما نه برای لباس هایی که به طور مستقیم با پوست کودک در تماس اند. مانند لباس‌های زیر.
.
منابع:
.https://www.baharnews.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت