روزاسه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

روزاسه یه بیماری پوستی است که باعث قرمز شدن پوست می‌شه. این قرمزی بیشتر روی گونه ها، پیشانه، چانه و بینی دیده میشه. میزان ابتلای این بیماری در بین زنان میانسال با پوستی روشن بیشتر است.

راههای متعددی برای کنترل و بروز علائم روزاسه وجود دارد از نحوه شستشوی صورتتان تا مصرف انواع ویتامین ها. توصیه می‌کنیم که داروهای خانگی زیر را برای درمان روزاسه امتحان کنید تا آسیب‌های پوستی را کاهش دهید و علائم بیماری روزاسه را که روی صورتتان نمایان می‌شود کاهش دهید:

1. دانه کتان

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن تخم کتان برای درمان التهاب کاملا اثبات شده اند. 1000 میلی گرم مکمل آن را مصرف کنید یا یک قاشق چای خوری از این روغن را سه بار در روز بخورید.

2. کمپرس سرد

در اثر روزاسه ، پوست تحریک شده و قرمز می‌شود. یک دستمال را در آب سرد فرو برده ، پارچه را روی صورت خود کمپرس کنید تا التهاب پوست را کاهش دهید. از این درمان در طول روز استفاده کنید.

3. چای بابونه

یک چای کیسه ای بابونه را به آب اضافه کنید. بعد از 10 دقیقه، چای را فشار داده و مایع را در فریزر قرار دهید. قبل از انجماد آن را بردارید و سپس یک قطعه پارچه پنبه ای را در مایع بابونه سرد بغلطانید تا کمپرسرد برای تسکین پوست آسیب دیده ایجاد کنید.

4. شنبلیله

گیاه چند منظوره ای است که به عنوان گیاه و ادویه در آشپزی استفاده می‌شود. برگ و جوانه آن نیز به عنوان سبزیجات مصرف می‌شوند. برای درمان علائم بیماری روزاسه، شنبلیله را در ظرفی بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در آب جوش باقی بماند . سپس این عصاره را فیلتر کنید و از صافی بگذرانید. برای بهبود و کاهش علائم روزاسه این معجون را نوش جان کنید.

5. بلغور جو دوسر

برای درمان خارش پوست بلغور جو دو سر را در وان حمام بریزید و روی نواحی آسیب دیده پوست ماساژ دهید. بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند علائم روزاسه را درمان کند.

6. بابونه

یک عدد چای کیسه ای بابونه رو درون یک فنجان آب جوش قرار دهید تا کمی دم بکشد سپس اجازه دهید تا سرد شود. بعد از سرد شدن می‌تونین این چای رو به پنبه آغشته کنین و روی صورتتون قرار بدین. این کارو 3 الی 4 بار در روز می‌تونین انجام بدین.

7.چای سبز

یک لیوان چای سبز رو اجازه بدین تا سرد بشه سپس به یه پارچه یا پنبه آغشته کنین و روی پوست قرار بدین. چای سبز به علت آنتی اکسیدان بالا باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست میشه. این درمان رو میتونین تا چند ماه ادامه بدین و دو بار در روز مصرف کنین.

8.روغن اسطوخودوس

می تونید روغن اسطوخودوس رو روی پوست بمالین. این روغن باعث کاهش التهاب پوست می‌شه.

9.عسل

مقداری عسل رو روی پوست بمالین و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. این کارو دوبار در هفته تکرار کنین.

10.سرکه سیب

یک قاشق چای خوری سرکه سیب و یک فنجان آب تصویه شده رو ترکیب کنید و سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید. این مخلوط رو سه بار در روز بنوشید.این دارو رو به مدت 6 الی 8 هفته تکرار کنید.

11.آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا رو از داخلش برگش دربیارین و روی پوستتون بزنین و اجازه بدین تا خشک بشه بعد پوستتون رو با آب گرم بشویید.

.
منبع:
.https://www.zibamoon.com
.https://www.delgarm.com

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت