در شستشوی لباس زیر باید بسیار دقت نمود. عدم شستشوی مناسب لباس‌های زیر می‌تواند باعث بیماری پوستی و انتقال قلرچ و باکتری به شما بشود. به همین دلیل باید در شستشوی لباس زیر  موارد بهداشتی را رعایت نمود.

.

در ادامه به نکاتی در در مورد  شستشوی لباس زیر می‌پردازیم:

شستشوی لباس زیر قبل از استفاده:

در صورتیکه از لباس‌های زیر خود برای مدت  زیادی استفاده نکرده اید حتما قبل از استفاده به شستشوی آن‌ها بپردازید. به این نکته دقت نمایید که برای شستشوی لباس‌های زیر آن‌ها را از بقیه لباس‌ها حتما جدا نمایید. برای شستشوی لباس‌های زیر لباس‌های زیر گروه‌های سنی مختلف و جنسیت آن‌ها را نیز جدا کرده و جداگانه به شستشوی آن‌ها بپردازید. پس از شستشوی آن‌ها را در معرض آفتاب قرار داده و بگذارید خشک شوند.

.

شستشوی لباس زیر با استفاده  از ماشین لباسشویی:

در صورتیکه می‌خواهید از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس زیر استفاده نمایید حتما در نظر داشته باشید که از شستشوی آنها با لباس‌های دیگر خودداری نمایید. ممکن است که آلودگی لباس‌های شما به لباس‌های زیر سرایت کرده و باعث بروز تحریک پوست, عفونت دستگاه تناسلی شما نیز گردد پس به این مورد کاملا دقت نمایید.

برای شستشوی لباس زیر از آب داغ و مواد شوینده نیز استفاده نمایید و برای خشک کردن آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشیذ قرار دهید. هم چینین توصیه می‌شود که قبل از شستشوی با ماشین لباسشویی یکبار ماشین را بدون لباس و با مواد ضدعفونی کننده روشن کرده تا محفظه آن ضدعفونی گردد.