پاک کردن لکه آبلیمو از لباس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

یکی از مشکلاتی که شاید بسیار با آن سرو کله زده‌ایم پاک کردن لکه از روی لباس‌مان است. یکی از این لکه‌ها لکه‌ آبلیمو است که حتی با انجام روش‌های مختلف گاهی جایش باقی می‌ماند. امروز به شما روش‌هایی را آموزش می‌دهیم که بتوانید برای همیشه لکه آبلیمو را از بین ببرید.

بهتر است وقتی آبلیمو روی لباس‌تان می‌ریزد سریع دست به عمل بزنید و قبل از اینکه لکه پخش شود مایع اضافی را از روی پارچه پاک کنید. البته گاهی امکان این کار را ندارید. فرض کنید فرزندتان در مدرسه شیطنت می‌کند و آب پرتقال روی لباسش می‌ریزد یا مثلا به پیک‌نیک رفته‌اید و متوجه ریختن آبلیمو بر روی لباس خود نشده‌اید. برای این مسئله هم روش‌هایی داریم که با هم بررسی‌شان می‌کنیم.

قبل از هر چیز برچسب روی لباس را بررسی کنید اگر روی لباس‌تان نوشته شده فقط خشکشویی این توصیه را جدی بگیرید و لباس را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید. اگر این مسئله در برچسب لباس ذکر نشده با ما روش زیر را امتحان کنید:

قدم اول

ابتدا مایع اضافی را از روی لباس پاک کنید.

قدم دوم

کمی مایع پاک‌کننده مانند پرسیل را مستقیم روی لکه بریزید. دقت داشته باشید مایع شوینده را با آب رقیق نکنید. با تکه‌ای پارچه مایع را روی لکه بکشید تا موادی که به خورد پارچه رفته‌اند از تار و پود خارج شوند. با این روش لکه تا حد زیادی محو می‌شود. اگر دیدید لکه هنوز کمی خودنمایی می‌کند میتوانید قبل از خشک شدن لباس این فرآیند را دوباره تکرار کنید.

.
منبع: زودشور | https://zoodshoor.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت