پاک کردن لکه انار از لباس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

برخی از میوه‌ها به دلیل رنگی که دارند ممکن است هنگام مصرف بر روی لباس لک باقی بگذارند. یکی از این میوه‌ها انار است که که گاهی خوردنش بسیار دردسرساز می‌شود. امروز روش‌های پاک کردن لکه انار را با شما در میان می‌گذاریم.

باز هم این نکته‌ی کلی را در نظر داشته باشید که با لک شدن لباس سریع برای از بین بردن آن اقدام کنید زیرا اگر لکه مدت زیادی روی لباس‌تان باقی بماند ثابت می‌شود و ممکن است از بین نرود.

برای پاک کردن لکه انار  مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا لکه را با آب سرد خیس کنید. توسط انگشتان دست مایع شوینده یا مایع ظرفشویی را روی لکه بمالید. بعد لباس را تقریبا 30 دقیقه در محول آب و مایع شوینده بگذارید و بعد لباس را با آب سرد آب بکشید.

اگر لکه از بین رفته بود بگذارید لباس خشک شود، اما اگر همچنان باقی بود باید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. ابتدا مقداری از آن را روی لباس امتحان کنید (پراکسید ممکن است باعث سفید شدن برخی پارچه‌ها شود) اگر با پارچه سازگار بود مقداری از آن را روی لکه بریزید و بگذارید 3 دقیقه لکه با آن خیس بخورد. بعد لباس را کامل بشویید و آب بکشید.

روش دوم:

می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های سمج یک لایه نمک را روی لکه‌ی خیس کرده بریزید و با پنبه مالش دهید. بعد با آب نیمه گرم آن را بشویید. برای نتیجه‌گیری بهتر لکه را با آب گرم و آب ژاول (یک قاشق قهوه‌خوری آب ژاول در یک لیتر آب) بشویید. اگر پارچه‌تان رنگی است آب ژاول را در آب سرد حل کنید. اگر پارچه‌تان مصنوعی است می‌توانید با ترکیب آب و آمونیاک لکه را پاک کنید.

.
منبع: زودشور | https://zoodshoor.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت